چگونه تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنیم؟

جدول یاب ، محمد سیمری : با افزایش مبادلات و رفت و آمد‌ها میان کشورهایی که تقویم‌ های متفاوتی دارند، تبدیل تاریخ به یکدیگر یکی از موارد مهم در زندگی روزمره ی آدمی به شمار می آید. شاید برای شما نیز این اتفاق پیش آمده باشد که بخواهید یک تاریخ شمسی را، برای نمونه تاریخ تولد، تاریخ ازدواح، تاریخ آشنایی، تاریخ مسابقات بین المللی، تاریخ نمایشگاه های بین المللی، تاریخ سفر خود به خارج از کشور و… را به تاریخ میلادی تبدیل نمایید! اما ندانید که در این شرایط چه بایستی کرد.

چگونه تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنیم؟

در ابتدا بد نیست کمی در رابطه با تقویم شمسی و تقویم میلادی بدانیم؛ با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید پیدایش تقویم بر اساس گردش زمین به دور خورشید محاسبه می شود؛ به زبان ساده تر می توان گفت با شمردن هر دور گردش زمین به دور خورشید و آغاز سال جدید، تقویم ملت های مختلف ایجاد شده است. بد نیست بدانید لازمه ی آشنایی با تاریخ ملت های گوناگون، دانستن و آشنایی با تقویم آن ها است.

آشنایی اندکی با تقویم میلادی

در بسیاری از کشورهای جهان، تاریخ میلادی به عنوان تاریخ رسمی آن کشور شناخته می‌ شود؛ اما برخی دیگر از کشورها نیز هستند که از تقویم‌ های دیگری نظیر تقویم‌ شمسی و تقویم قمری بهره می‌ برند! جالب است بدانید تعداد زیادی از وقایع تاریخی قبل از اسلام، بر اساس تقویم میلادی بازگو شده است.

اما شاید این سوال برای تان پیش آید که تقویم میلادی از چه زمانی رایج شد؟

تقویم میلادی از زمان اولین امپراطوری مسیحی یعنی کنستانتین ایجاد شد؛ او که در روم حکومت می کرد، آیین مسیحیت را در میان دین های رسمی اعلام کرد. دقت داشته باشید در آن زمان برای محاسبه دقیق روز عید پاک و هم چنین میلاد حضرت مسیح، درگیری های متعددی میان کلیساهای مختلف وجود داشت! سرانجام تاریخ امروزی میلادی که تقویم گرگوری نام دارد، توسط فردی به نام پاپ گرگوری ثبت شد. پاپ گرگوری اول ماده ژانویه را آغاز سال نو میلادی اعلام کرد.

 

چگونه تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنیم؟

آشنایی اندکی با تقویم شمسی

تقویمی که امروزه ما از آن استفاده می کنیم، تقویم هجری شمسی نام دارد؛ توجه داشته باشید این تقویم از تقویم های دقیق و ارزشمند در جهان به شمار می آید. تقویم هجری شمسی برای اولین بار در سال ۴-۱۳۰۳ هجری قمری مطابق با ۸۰۷ جلالی در تقویم جلالی توسط عبدالغفارخان نجم‌الدوله رایج شد.

عبدالغفارخان نجم‌الدوله در آن زمان تقویم هجری شمسی برجی را ثبت کرد. در این تقویم روز اول بهار، آغاز سال نو هجری شمسی برجی  می باشد. دقت داشته باشید مبدا این تقویم، اول فروردین سال اول هجرت پیامبر است؛ یعنی ۱۱۹ روز پیش از مبدا تقویم هجری قمری و ۱۷۹ روز پیش از هجرت. همچنین بد نیست بدانید در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی، در پنجمین دوره ی مجلس شورای اسلامی، نام ماه ها و تعداد شبانه روز ماه ها به نام فارسی تغییر دادعه است؛ نام هایی که دارای ریشه ی اوستایی بودند. همچنین ماه‌ های گاه‌ شمار هجری خورشیدی برجی، بین ۲۹ تا ۳۲ روزه و همچنین طول ماه‌ ها در هر سال، بستگی به توقف سالانه ی خورشید در هر برج متفاوت بوده است.

تبدیل تاریخ شمسی به تاریخ میلادی به صورت آنلاین

شما با یک جست و جوی ساده در فضای اینترنت می‌ توانید سایت‌ های بسیاری را برای این تبدیل تاریخ شمسی به تاریخ میلادی بیابید! در این سایت‌ ها، شاهد کادری برای وارد کردن تاریخ خواهید بود؛ در ادامه می توانید تنها با کلیک کردن بر روی یک گزینه، بسیار راحت و سریع تاریخ معادل آن را در تقویمی که می‌ خواهید، ببینید و نیاز خود را برطرف نمایید.

توجه داشته باشید از جمله معروف‌ ترین سایت‌ های تبدیل تاریخ شمسی به تاریخ میلادی در کشور ایران، سایت Time.ir می باشد.

دقت داشته باشید برای تبدیل تاریخ شمسی به تاریخ میلادی، شما می‌ توانید به لینک تبدیل تاریخ شمسی به میلادی جدول یاب رفته و به صورت آنلاین تاریخ مورد نظرتان را به میلادی و قمری مشاهده کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا