چگونه می توانیم بلیط قطار خریداری شده را پس دهیم؟ +قوانین استرداد آنلاین بلیط قطار

قطار ایمن ترین انتخاب برای سفر است و از طرفی دیگر، دردسرهایش هم کمتر هستند. خبری از تاخیرهای طولانی،‌ گیر افتادن در ترافیک و خستگی بعد از رسیدن به مقصد نیست. راحتی زیاد، زمان بندی مشخص، امکانات خوب و البته سطوح مختلف رِنج قیمتی و خدماتی مناسب باعث شده بسیاری با قطار سفر کنند.

از روزها قبل برنامه ریزی می کنیم و بلیط قطار را خریداری می کنیم. اگر به هر دلیلی سفر لغو شود اولین سوالی که پیش می آید این است؛ چگونه بلیط قطارمان را پس دهیم؟ آیا همه پول به ما بازگشت داده خواهد شد؟ آیا می توانیم تاریخ بلیط را عوض کنیم؟ قوانین استرداد بلیط قطار چیست؟

قوانین استرداد بلیط قطار

برای این که هنگام کنسلی بلیط قطار هم مسافر راضی باشد و هم شرکت های ارائه دهنده خدمات ضرر کم تری کنند، قوانینی برای شرایط مختلف وضع شده است که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. استرداد بلیط قطارهای مسافربری در کلیه مراکز فروش (ساعت کاری) و ایستگاه راه آهن (اگر در آن جا گیشه فروش بلیط داشته باشند) امکان پذیر است.

  • تا یک ساعت بعد از صادر شدن بلیط (اگر قطار حرکت نکرده باشد و ساعت کاری مرکز فروش به پایان نرسیده باشد) در مرکز صادر کننده کل بهای بلیط به مسافر برگشت داده می شود.
  • اگر قبل از ساعت ۱۲ روز قبل حرکت قطار بلیط بازگشت داده شود، ۹۰ درصد بهای بلیط پرداخت می شود.
  • از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار ۷۰ درصد بهای بلیط به مسافر داده می شود.
  • از سه ساعت مانده به حرکت تا لحظه حرکت قطار مسافر می تواند تا ۵۰ درصد از مبلغ کل بلیط را پس بگیرد.
  • اگر قطار حرکت کرده باشد استرداد بلیت قطار ممکن نیست و هیچ هزینه ای به مسافر پرداخت نخواهد شد.

البته باید بگوییم که این قوانین کلی هستند و ممکن است برای شرکت های مختلف متفاوت باشند.

کاهش دردسرهای کنسلی بلیط قطار با خرید از الی گشت

هر سال بیش از  ۲۵ میلیون نفر با قطارهای داخلی سفر می کنند و جالب است بدانید که بیش از ۱۰ سال است که می توان بلیط قطار اینترنتی تهیه کرد. اما، هنوز هم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مسافران که می خواهند بلیطشان را کنسل کنند با مشکل مواجه می شوند. اتفاق های پیش بینی نشده باعث می شود از سفر منصرف شوند یا تاریخش را جا به جا کنند که برای این امر با دردسرهای زیادی مواجه می شوند.

کنسلی حضوری بلیط قطار برای افرادی که عادت به خریدهای آنلاین دارند خود به خود کار دشواری است و فرآیندهای زمان بر هم آن را حوصله سر برتر می کند. اگر بلیط خود را از الی گشت تهیه کنید می توانید پروسه استرداد بلیط قطار را تلفنی انجام دهید.

شرایط دریافت خسارت بلیط قطارهای گردشگری

قطارهای گردشگری چند سالی است که فعالیتشان را در ایران شروع کرده اند. هدف از سواری آن ها تماشای منظره و جادو شدن با ریل هاست وگرنه مقصد خاصی در کار نیست و اغلب شب دوباره به همانجایی که سوار قطار شدید بر می گردید. قطار گردشگری شمال اولین و پرطرفدارترین آن ها در ایران است. امکان خرید بلیط قطارهای گردشگری به مقصدهای متعدد از سایت های شرکت های برگزار کننده چنین تورهایی وجود دارد.

اگر قصد کنسل کردین بلیط خود را داشتید بدانید که هر کدام از آن ها قوانین مخصوص به خودشان را دارند. اغلب اگر تا ساعت ۱۲ ظهر روز غلب انصراف دهید ۷۰ درصد مبلغ بلیط بازگشت داده خواهد شد و بعد از آن هیچ پولی به مسافر برگشت داده نمی شود.

قوانین استرداد آنلاین بلیط قطار

در زندگی امروز ما عادت کرده‌ ایم بیشتر کارها را آنلاین و با تلفن های همراه هوشمندان انجام می دهیم متاسفانه هنوز سیستم استرداد آنلاین بلیط قطار در کشور راه نیفتاده است، اما اصلا جای نگرانی نیست. اگر بلیط قطارتان را از الی گشت تهیه کرده باشید به آسانی با تلفن زدن به شماره ۸۵۴۰ می توانید بلیطتتان را کنسل کنید و برای تاریخ دیگری بلیط بخرید. اگر هم تمایل داشته باشید حضوری به محل تهیه بلیط مراجعه کنید.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا