چگونه می توانیم پوستی سفید و روشن داشته باشیم؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

پوست بدن یکی از مناطقی است که بایستی برای حفظ و نگهداری آن بسیار سعی و تلاش کرد؛ دقت داشته باشید این پوست است که زیبایی ظاهری انسان را تشکیل می دهد. پوست سفید، زیبا و بی عیب رویای بسیاری از دختران است. مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی ممکن است مضر باشد و باعث تیره شدن پوست شما شود!

پوستی سفید و روشن

پوست سبزه می تواند شامل رنگ های روشن، قهوه ای پریده یا تاریک باشد اما این موضوع همیشگی نیست! آن چه که واقعا سبب شاخص شدن پوست سبزه می شود، رنگدانه ی سبز طبیعی آن است که کمی بر روی سطح پوست قابل مشاهده است. پوست سبزه، تیره و رنگی می تواند به علت عوامل بسیاری از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی، انتخاب سبک زندگی، وضعیت پزشکی و یا حتی استرس باشد. افرادی که خواهان داشتن پوست زیبا و روشن هستند، می توانند با روش های طبیعی نسبت به سفید کردن آن اقدام کنند.

توجه داشته باشید محصولات آرایشی فراوانی در بازار محصولات آرایش و بهداشتی وجود دارند که باعث سفید شدن پوست شما می شوند، اما با این وجود، نمی توان از کیفیت مواد آن ها اطمینان حاصل کرد! شما می توانید با رعایت برخی توصیه های ساده و حتی استفاده از مواد و محصولات طبیعی، برای سفید کردن پوست خود اقدام نمایید! به عنوان اولین توصیه، برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید، بایستی به مقدار کافی آب بنوشید. شما بایستی روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند؛ نوشیدن مقدار زیادی آب، بافت و ظاهر پوست شما را با از بین بردن سموم بهبود می بخشد.

همچنین تابش نور خورشید را جدی بگیرید! ملانین نقش مهمی در سفید شدن پوست صورت بازی می کند. افراد با رنگ پوست تیره، نسبت به افرادی که پوست روشن تری دارند، ملانین بیشتری تولید می کنند! نور خورشید میزان تولید ملانین را افزایش می دهد؛ به همین دلیل نور خورشید باعث تیره شدن رنگ پوست می شود. برخی غذاها وجود دارند که بر ملانین پوست ما تاثیر می گذارند.

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقالو و… سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آن ها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند. ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست، این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم ۱۰ دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید. یا در روشی دیگر،  مقداری پوست پرتقال خشک و ماست و یا شیر را مخلوط کنید، تا خمیری تهیه شود. سپس خمیر حاصل را روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا بماند. دقت داشته باشید این محصول یک ماسک خانگی عالی برای هر کسی است که سعی دارد رنگ پوست روشنی داشته باشد.

پوستی سفید و روشن

جالب است بدانید کاهو نیز در سفید سازی پوست، بسیار موثر و کارا است! مصرف خوراکی کاهو در کشور‌های مختلف متفاوت است. مثلا در کشور‌های آسیایی کاهو به صورت خام مصرف می‌ شود، اما اروپایی‌ ها کاهو را آب پز یا سرخ می‌ کنند! کاهو منبع خوبی از ویتامین A و ویتامین K است؛ ویتامین C از دیگر ویتامین‌های موجود در کاهو است. ویتامین C می‌ تواند به ایجاد احساس تازگی و شادابی در پوست کمک کند و لایه‌ های مرده و قدیمی‌ پوست را از بین ببرد. با اضافه کردن مقداری آبلیمو و عسل می‌ توان یک ماسک ضد جوش تهیه کرد. آبلیمو و عسل هر دو از موادی هستند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و فعالیت باکتری‌ های مولد جوش صورت را هم متوقف می‌ کنند! این ماسک را با این روش تهیه کنید:

۲ عدد برگ کاهو

۱ قاشق آبلیمو

۱ قاشق عسل

برگه‌ های کاهو را به قطعات ریز خرد کنید؛ سپس این قطعات را به آبلیمو و عسل آغشته کرده و روی پوست صورت خود بگذارید. اجازه دهید ماسک کاهو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند؛ سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای از بین بردن جوش‌های صورت و همچین روشن شدن رنگ پوست هفته‌ ای دوبار از این ماسک استفاده کنید. از آن جایی که استفاده موضعی از آبلیمو، پوست را نسبت به نور خورشید حساس می‌ کند، هنگام خروج از خانه حتما ضد آفتاب بزنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا