چیستان سخت همراه با جواب

برای پرورش ذهن، بایستی خوب فکر کردن را را یاد بگیریم. بعضی از این چیستان‌ ها به ما یاد می‌دهند که از زاویه دیگری اجسام، اشیاء و طبیعت اطرافمان را بنگریم. در این مطلب، تعدادی چیستان سخت همراه جواب بلند و منطقی که با کمی دقت به راحتی می‌توان جواب آن‌ها را حدس زد آورده شده است.

در ادامه تعدادی چیستان سخت همراه با جواب که نیاز به تفکر و دقتی بیشتری برای پاسخ گویی دارند را قرار داده ایم:

  • فردی خانه‌ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می‌شود این خرس چه رنگی است؟ پاسخ: خرس سفید است. چون خانه‌ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

 

  • یک زن و شوهر هفت پسر دارند و هر پسر یک خواهر این خانواده چند نفرند؟
    پاسخ: ده نفر. آن‌ها دارای یک خواهرند که خواهر همه برادران است.

  • اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن می‌کنید؟ پاسخ: ابتدا باید کبریت را روشن نمود و سپس با آن برای روشن کردن دیگر وسایل اقدام کرد.

  • من چه تعدادی گل دارم اگر همه آن‌ها رز هستند بجز دوتا، همه آن‌ها لاله هستند بجز دوتا و همه آن‌ها آفتابگردان هستند بجز دو تا؟
    پاسخ: سه شاخه گل. یک شاخه گل رز، یک شاخه گل لاله و یک شاخه گل آفتابگردان

  • پادشاه به دخترانش گفت که هرکدام سه قوری یکسان را با یک مقدار آب پر کنند و همزمان روی اجاق بگذارند. آب کتری هرکس سریع‌تر به جوش بیاید، شوهرش وارث پادشاه خواهد بود. قوری کوچکترین دختر که اصلا نمی‌خواست ازدواج کند زودتر از همه جوش آمد. چرا؟
    پاسخ: دو دختر بزرگتر در کتری هایشان را مدام برمی داشتند که چک کنند جوش آمده با نه، به همین دلیل زمان بیشتری طول کشیده تا آب کتریشان جوش بیاید.

  • روزی یک فردی که اهل منطق بود به شهری رفت و قصد داشت که به سلمانی برود. در آن شهر بیشتر از دو سلمانی وجود نداشت. به سراغ سلمانی اول که رفت او را بسیار ژولیده و نامرتب دید و پس از آن به سراغ سلمانی دوم که رفت او را با ظاهری بسیار آراسته یافت. سپس او تصمیم گرفت که به نزد سلمانی اول برود. به نظر شما چه دلیلی داشت؟
    پاسخ: چون در آن شهر دو سلمانی بیشتر وجود نداشت پس مسئول سلمانی به نزد دیگری رفته تا سر او را اصلاح کند بنابراین، چون سلمانی دوم مو‌هایی آراسته داشته، پس سلمانی اول مو‌های او را اصلاح کرده و کار او بهتر است.

  • در صبح روز شنبه مردی به قتل رسید. او در زمانی که همسرش در خواب بود به قتل رسید. همسر او هر چه که می‌دانست به پلیس گفت. او گفت: که: در زمان قتل، آشپز مشغول آماده کردن صبحانه بوده و خدمتکار در حال نظافت و مستخدم نیز پاکت‌های پستی را دریافت می‌کرده است. پلیس پس از شنیدن صحبت‌های همسر مقتول بلافاصله فرد مجرم را دستگیر می‌کند. به نظر شما پلیس به چه کسی مظنون شده و چرا؟
    پاسخ: همسر مقتول قاتل است. زیرا او گفته در زمان قتل خواب بوده، چگونه شخصی که خواب است می‌تواند از اتفاقات اطراف خود با خبر باشد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا