کدام شکل از خوابیدن شدت نیاز جنسی را نشان می دهد؟

جدول یاب، محمد سیمری : بی شک خواب و خوابیدن یکی از پر اهمیت ترین بخش های زندگی آدمی به شمار می آید! زمانی که از خواب کافی برخوردار هستیم، چابک تر و متمرکز تر هستیم و زمانی که خواب کافی نداریم، آشفته هستیم و ناآرام! مطالعه ای که به تازگی در مجله پزشکی کشور بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افراد محروم از خواب، نسبت به افرادی که استراحت خوبی دارند، ناسالم تر هستند! از جذابیت کمتری برخوردار هستند و همچنین خسته تر می شوند. نحوه خوابیدن چیزهای زیادی را بیان می کند؛ نیاز جنسی و…

نحوه خوابیدن و ارتباط آن با نیاز جنسی

شاید بد نباشد که بدانید ما چیزی در حدود یک سوم از زندگی خود را، در خواب به سر می بریم. همچنین لازم به بیان است بیشتر آنچه را که در باره ی خواب می دانیم، در طول ۲۵ سال گذشته فرا گرفته ایم! برای نمونه خواب کمتر از ۷ ساعت در شب، امید به زندگی را در انسان کاهش می دهد.

یک فرد خوابیده ممکن است ظاهرا ساکن و غیر فعال باشد، اما برخی از عملکرهای مغز و بدن در واقع در هنگام خواب فعال تر از هر زمانی هستند که ما بیداریم! ما در هنگام خواب، نسبت به زمانی که روی کاناپه نشسته ایم و تلویزیون می بینیم، بیشتر و بیشتر کالری می سوزانیم.

شاید جالب باشد که بدانید روانشناسان نظریات گوناگونی را درباره ی پی بردن به شخصیت افراد بر اساس شکل خوابیدن آن ها مطرح کرده اند! بر طبق این نظریات، نحوه خواب با درونیات و خلق و خوی انسان رابطه مستقیمی دارد.

برای نمونه شما می توانید با طرز خواب یک فرد، تشخیص دهید که شدت نیاز جنسی او به چه میزان است! بله؛ درست خواندند. این اتفاق ممکن است. این ویژگی در زندگی زناشویی بیشتر قابل لمس است. دقت داشته باشید بخشی از روانشناسی روابط و ارتباط در زندگی مشترک، بستگی به حالات افراد در خواب دارد! طرز خوابیدن زوجین در یکدیگر، نشان دهنده ی قسمتی از میزان علاقه و وابستگی آن ها به هم در زندگی مشترک است.

دقت داشته باشید براساس یک پژوهش جالب توجه در کشور بریتانیا، محققان دانشگاه هرتفوردشایر بیش از هزار زوج را در موقعیت خواب با شریک زندگی خود مورد بررسی و مطالعه گسترده قرار داده اند. لازم به بیان است فاکتورهای اصلی در این پژوهش و تحقیق، میزان لمس و فاصله ی زن و مرد از هم بود.

نتیجه ی این پژوهش، جالب توجه بود! براساس نتیجه ی این پژوهش، ۹۴ درصد از زوجینی که قبل از خواب عمیق همسرشان را لمس می کنند، افراد شادتری هستند. دقت داشته باشید همین همبستگی را در رابطه با فاصله ی آن ها به هنگام خواب نیز می توان دید.

شاید قابل باور نباشد که تغییر فاصله حتی به نظر ناچیز، در میزان رضایت مندی آن ها از زندگی مشترک، تفاوتی واضح ایجاد می نماید! در میان افراد شرکت کننده در این پژوهش، گروهی با فاصله ی ۱ اینچی و دسته ای با فاصله ی ۳ اینچی از هم به خواب رفتند! اما همین تفاوت ناچیز نتیجه را تا حد قابل توجهی تغییر داد.

زوجینی که فاصله ی بین آن ها یک اینچ بود، ۸۶ درصد از زندگی مشترک خود، راضی بودند و دسته ی دیگر، تنها ۶۰ درصد رضایت مندی داشتند!

خوابیدن زوج ها و موضوع نیاز جنسی

در ادامه ادامه نتیجه ی این پژوهش را یادداشت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

زوج هایی که روبروی هم می خوابند

این زوج ها افرادی مستقل و مصمم هستند. به طور کلی این دسته از همسران به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روبه روی هم می خوابند و سپس تغییر حالت می دهند! این گروه از افراد، زندگی خوبی دارند و در عین وابسته بودن یه یکدیگر، توانایی انجام کارها را به طور مستقل در وجود خود دارند.

زوج هایی که یکی جای دیگری را هم می گیرد، زوج هایی نامتعادل هستند

در این دسته از زوج ها، یک نفر نقش ثانویه دارد و به دنبال بر هم زدن تعادل در زندگی است!

 زوج هایی که زود به خواب می روند

زن و شوهری که بلافاصله پس از رفتن به رختخواب و به حالت روبه رو به خواب می روند، رابطه ی ضعیفی با یکدیگر دارند! به عقیده ی روانشناسان، ارتباط بین این افراد کم و محدود است!

زوج هایی که پشت به هم می خوابند

بر اساس آمار، ۵۰ درصد از زوجین به حالت پشت به هم می خوابند که شاید فکر کنید این دسته از افراد زندگی خوبی نداشته باشند! اما روانشناسان این فرضیه را کاملا رد می کنند. به عقیده ی روانشناسان زوجینی که پشت به هم می خوابند، زندگی مستحکم و روابطی محکم تر دارند. این گروه به یکدیگر وابسته نیستند، اما زندگی گرمی را تجربه می کنند.

زوج هایی که یکی پشت به دیگری می خوابند

برخی از زن و شوهرها، به صورت یکی پشت به دیگری می خوابند یعنی یکی، دیگری را از پشت بغل می کند! شاید تا حدودی بتوان نوع رابطه ی این زوجین را حدس زد که یکی بیشتر از دیگری حسی را در خود دارد. البته به گفته ی روانشناسان، فردی که همسرش را در این حالت خواب در آغوش می گیرد، نسبت به همسرش حس حمایتی بیشتری دارد!

زوج هایی که یکدیگر را لمس و نوازش می کنند

دقت داشته باشید زوج هایی که پشت به هم می خوابند، اما بدن هم را لمس می کنند، رابطه ای راحت و آرام دارند و تا ۶۰ درصد بیشتر از زوجینی که کاملا عکس این مورد در طرز خوابیدن ان ها مشاهده می شود، احساس رضایت و علاقه را در زندگی مشترک خود تجربه می کنند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا