کدام مواد غذایی سبب بروز بیماری پروستات می شود؟

اختصاصی جدول یاب

پروستات در سراسر دوران کودکی نسبتا کوچک باقی می‌ ماند و در سن بلوغ، تحت تاثیر تستوسترون شروع به رشد می‌ کند. شاید این سوال برای تان پیش آید که پروستات چیست؟ دقت داشته باشید پروستات، غده‌ ای به اندازه ی یک گردو است که پائین تر از مثانه قرار گرفته است و قسمت ابتدایی پیشابراه را احاطه کرده است؛ این غده مایعی ترشح می‌ کند که به هنگام انزال اسپرم به آن اضافه می‌ شود.

 

همچنین کمک به کنترل ادرار، با وارد کردن فشار به قسمت ابتدایی پیشابراه از دیگر وظایف غده پروستات است. پروستات طبیعی، در معاینه پزشکی، قوامی نرم دارد و همچنین فاقد توده است.

غده پروستات که اعمال مختلفی را انجام می‌ دهد، از دو قسمت تشکیل شده است که توسط یک لایه ی بافتی پوشیده شده‌ است. دقت داشته باشید بیماری های پروستات جزو بیماری های شایع در میان آقایان است. با افزایش سن و به نوعی در سن ۵۰ سالگی پروستات اغلب آقایان بزرگ می‌ شود؛ ولی این اختلال می‌ تواند در مردان جوان تر نیز ایجاد شود! به این افزایش اندازه، بزرگ شدن خوش خیم پروستات یا BPH گفته می‌ شود.

توجه داشته باشید علایم پروستات ممکن است نشان دهنده ی یک مساله ی ساده و یا حتی یک سرطان خطرناک باشد! ولی اگر چه مراقبت پزشکی به تاخیر افتد، ممکن است مساله پروستات بدتر و خطرناک تر شود.

 

شاید بد نباشد که بدانید رژیم غذایی افراد می تواند در سلامت پروستات تاثیرگذار باشد! دقت داشته باشید امروزه آموزش‌ های بیشتری نسبت به گذشته، درباره نوع غذا و همچنین نحوه ی غذا خوردن به مردان داده می‌ شود تا از ابتلا به بیماری‌ های پروستات در امان باشند. در ادامه پنج گروه غذایی موثر در ابتلا به بیماری های پروستات را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

استفاده از غذاهای گوشتی نیمه آماده؛

توجه داشته باشید  آن چه شما به عنوان فرآورده‌ های گوشتی مصرف می‌ کنید، مملو از چربی و امحا و احشا حیوان می باشد و درصد گوشت قرمز آن نیز بسیار ناچیز است!

 

استفاده از نوشیدنی‌ های انرژی زا؛

توجه داشته باشید نوشیدنی‌ انرژی زا باعث کم آبی بدن می‌ شود؛ و کم آبی نیز باعث رسوب زیاد مواد سمی در ناحیه ی مثانه می‌ شود.

استفاده از لبنیات پرچرب؛

لازم است بدانید مصرف بیش از حد لبنیات پرچرب، خطر مرگ و میر بر اثر بیماری سرطان پروستات را افزایش می‌ دهد!

استفاده از چربی‌ های اشباع و هیدروژنه؛

توصیه می کنیم تا می توانید از چربی‌ هایی مانند آووکادو، آجیل، روغن زیتون و همچنین دانه استفاده کنید؛ زیرا این مواد غذایی شانس ابتلا به سرطان پروستات را بسیار کاهش می دهد.

و در نهایت، استفاده از نوشیدنی های الکی.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا