کرکس چگونه پرنده ای است؟

کرکس یک پرنده ی بزرگ و شکاری می باشد. در بعضی از زبان ها، نام این پرنده به جانوران و یا موجوداتی اطلاق می شود که از جانوران و یا موجودات دیر تغذیه می کنند.

کرکس ها به شاخه ی پرندگانی چون قوش، شاهین و همچنین عقاب تعلق دارند! در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی، پنج نوع کرکس یافت می شود. این پنج نوع عبارتند از کرکس بوقلمونی، کرکس سیاه، کرکس بزرگ، کندر کالیفرنیایی و همچنین کندر آمریکای جنوبی.

تمام کرکس ها لاشه خوار هستند! یعنی جانوران مرده را می خورند و به همین علت نیز، بیشتر مردم از این جانور خوششان نمی آید! ولی واقعیت آن است این پرندگان بزرگ به هنگام پرواز بسیار زیبا هستند و هر کسی که آن ها را به هنگام شناور شدن در آسمان دیده باشد، نتوانسته است زبان به ستایش نگشاید! ولی هر گاه کرکس از آن بالاها جسد جانوری را کشف کند، یک راست و مستقیم رو به پایین می آید! کرکس های دیگر نیز به او می پیوندند و همگی با منقارهای خمیده شان لاشه را تکه تکه می کنند.

کندر آمریکای جنوبی تنها عضو خانواده ی کرکس است که گاهی برای به دست آوردن غذا، جانوران دیگر را می کشد! و آن ها را می خورد. این پرنده، تخم پرندگان، جوجه های پرندگان دریایی و حتی توله های بسیاری از پستانداران را نیز می خورد! همچنین، هر لاشه ی جانوری را که پیدا کند، خواهد خورد.

کرکس ها چگونه لاشه ی جانوران را پیدا می کنند؟ محققان برای پاسخ به این پرسش، آزمایش های بسیاری به عمل آورده اند! معروف است که کرکس ها چشم هایی بسیار تیزبین تر از چشم های آدمی دارند. کرکس ها می توانند اشیاء ریز را از فاصله های دور ببینند. ولی حس بویایی شان به قدری ضعیف است که می توان گفت چنین حسی ندارند! ولی این نیز پاسخ پرسش بالا نمی شود!

ضمنا در آمریکای شمالی از کرکس ها به هنگام کشتار دام های غربی آمریکا به خوبی استقبال می شود! کرکس ها یکجا جمع می شوند و با خوردن اندام های زائد جانوران کشته شده به کشتارگر یاری می رسانند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا