کشور هزار جزیره لقب کدام کشور است؟

هزار جزیره لقب چهارمین کشور پر جمعیت جهان (اندونزی) است. این کشور بخش عظیم آن در قاره آسیا واقع شده و بخش دیگر آن نیز در قاره اقیانوسیه قرار دارد.

کشور هزار جزیره

 

دانستنی هایی درباره کشور اندونزی

پایتخت کشور اندونزی شهر جاکارتا است.

جمعیت کشور اندونزی: بیش از ۲۶۰ میلیون نفر

زبان رسمی کشور اندونزی: اندونزیایی

واحد پول اندونزی: روپیه

دین مردم کشور اندونزی

اندونزی پر جمعیت ترین کشور اسلامی جهان است که بیشتر جمعیت افراد این کشور را مسلمانان، سپس مسیحی ها و حدود دو درصد را هندوها و بودایی ها تشکیل می دهند.

در این کشور ۶ دین رسمی وجود دارد که عبارتند از: اسلام، هندوئیسم، کاتولیک، پروتستان، کنفوسیوس و بودائیسم

مردم این کشور باید دین خود را فقط از بین این ۶ دین انتخاب نمایند در غیر اینصورت نمی توانند در آن کشور زندگی کنند.

و نکته جالب در این کشور، فقط دین های مشابه می توانند با یکدیگر ازدواج نمایند مگر اینکه یکی از آنها دین خود را تغییر دهد تا مانعی برای زندگی مشترک نداشته باشند.

وضعیت اقتصادی مردم اندونزی

این کشور سرشار از منابع غنی از جمله مواد معدنی و نفت بوده و ثروت فراوانی در این زمینه دارد. اکثر مردم این کشور (بیش از ۵۰% ) در زمینه کشاورزی امرار و معاش می کنند. محصول اصلی کشاورزی در کشور اندونزی برنج می باشد.

معادن کشور اندونزی

اندونزی دارای معادن متعددی نظیر نفت، گاز طبیعی، قلع، نیکل، بوکسیت، مس و زغال سنگ می باشد و از لحاظ معدنی کشوری ثروتمند محسوب می شود.

مسئله ای که مردم اندونزی از آن رنج می برند جمعیت زیاد این کشور است که منجر به این شده تعداد زیادی از مردم در فقر زندگی کنند.

تعداد جزایر کشور اندونزی

این کشور حدود ۱۷ هزار جزیره دارد که تعداد ۶ هزار عدد از جزایر آن مسکونی هستند. به همین علت، اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر دنیا محسوب می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا