۷ جزیره شگفت‌انگیز که کسی به خریدن آنها فکر نمی کند

جدول یاب: داشتن یک جزیره شخصی آرزوی خیلی از ماست، اما ثروت زیادی می‌خواهد که ظاهرا فقط افراد مشهور و ثروتمندی مثل جانی دپ، لئوناردو دی‌کاپریو و مل گیبسون از پس آن برمی آیند. اما جزایری هم هستند که قیمت چندان بالایی ندارند اما به خاطر شرایط و الزماتی که دارند، کسی به خریدن آن‌ها فکر نمی‌کند.

جزایر پیاکاباکو (Piaçabuçu)، برزیل

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

فقط با ۷۹۵۰۰ دلار می‌توانید نه تنها مالک یک، بلکه مالک شش جزیره با مناظر خیره‌کننده و حیات‌وحش منحصربه‌فرد در رودخانه سانفرانسیسکو در شمال‌شرقی برزیل شوید. دلیل اینکه چرا هنوز هیچکس آن‌ها را نخریده احتمالا این است که دریافت حق استفاده از این جزایر به مدت ۹۹ سال گرانتر از قیمت خود جزایر است و باید مالیات سالانه هم بدهند.


جزیره لیتل راکی (Little Rocky)، کانادا

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

جزایر همسایه این جزیره کوچک ۳.۲ هکتاری با سواحل ماسه‌ای سفید، طبیعت بکر و جنگل‌های کاج را از باد و طوفان حفظ می‌کنند. این جزیره هیچ مالکی ندارد، بنابراین می‌توانید اولین کسی باشید که خانه رویایی خود را در آن می‌سازد. قیمت آن هم فقط ۷۴۵۰۰ دلار است، اما چون بازار کانادا پر از جزایر خصوصی است، هنوز فروخته نشده است.


جزیره تیلاموک (Tillamook)، ایالات متحده

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

جزیره تیلاموک یک جزیره به معنای مرسوم نیست، بلکه صخره‌ای با یک فانوس‌دریایی در ساحل اورگان است. قیمت اولیه جزیره که چندین بار فروخته شده، ۵۰۰ هزار دلار بوده، اما اکنون به ۵۰ هزار دلار رسیده است. با این حال امواجی که کل جزیره را فرامی‌گیرند و تاریخ پر افسانه، اسطوره و مصیبت آن، خریداران را می‌ترساند.


جزیره چندلر (Chandler)، ایالات متحده

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

جزیره ۰.۴ هکتاری چندلر را می‌توانید با ۳۹.۹۹۹ دلار بخرید. یک کلبه کوچک در این جزیره وجود دارد و می‌توانید خانه خودتان را هم در آن بسازید. تنها مشکل جزر و مد شدید آن است که آب نیمی از این جزیره را می‌پوشاند.


جزیره مک گیبسون (McGibbon)، کانادا

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

این جزیره توسعه‌نیافته کوچک در رودخانه سنت جانز در نیوبرانزویک، کانادا کمتر از ۲۹۹۰۰ دلار قیمت دارد. تنها ایرادش این است که هر سال بهار، سیل کل جزیره را می‌پوشاند، بنابراین نمی‌توانید واقعا چیزی روی آن بسازید. اما در فصول دیگر جای خوبی برای کمپینگ یا قایقرانی است.


جزایر شیپ لیک (Sheep Lake)، کانادا

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!
لذت و آرامش واقعی را می‌توانید در این جزایر کوچک پوشیده از درخت تجربه کنید که در میان آب‌های زلال دریاچه شیپ قرار گرفته است. اما چون فقط ۴۰ کیلومتر با یک دهکده ماهیگیری فاصله دارد، احتمالا بازدیدکنندگان زیادی دارد و جزیره دیگر خصوصی نیست. اما اگر با این مشکلی ندارید، می‌توانید با ۵۰.۹۸۹ دلار آن را بخرید.


فورت کارول (Fort Carroll)، ایالات متحده

جزایر ارزانی که هیچکس آن‌ها را نمی‌خرد!

تنها با ۳۱۵۰۰ دلار می‌توانید صاحب این جزیره مصنوعی تاریخی شوید که در سال ۱۸۴۸ برای حفاظت از شهر بالتیمور ساخته شده، اما یک شرط دارد: باید قلعه متروکه جزیره را بازسازی کنید. کسب‌‍و‌کار‌های محلی سعی کردند جزیره را بازسازی و آن را به هتل، مرکز کنفرانس، کازینو و حتی زندان تبدیل کنند، اما موفق نشدند. البته این جزیره یکی از سایت‌های مهم حفاظت از مرغ‌های دریایی و مرغ‌های ماهیخوار است، بنابراین نمی‌توانید در آنساخت‌و‌ساز کنید چون پرنده‌ها می‌ترسند.


جزیره ماتسویکر (Maatsuyker)، استرالیا

هیچکس حاضر نیست این جزایر را بخرد، حتی به قیمت 1 دلار!

با شرکت در برنامه نگهداری از جزیره ماتسویکر به عنوان داوطلب، می‌توانید ۶ماه به صورت کاملا رایگان در این جزیره کوچک با جنوبی‌ترین فانوس دریایی استرالیا زندگی کنید. وظایف شما عبارتند از: خواندن آب و هوا، رصد اقیانوس، چمن زنی، هَرَس کردن بوته‌ها و …. داوطلبان می‌توانند ۳۲۵ کیلوگرم موادغذایی و پوشاک با خود ببرند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا