۲۰ دقیقه حضور در طبیعت، سطح هورمون های استرس را کاهش می‌دهد

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، جدول یاب

اگر حداقل ۲۰ دقیقه از روز را در طبیعت قدم بزنید و یا حتی در جای ثابتی بنشینید، سطح هورمون های استرس شما به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. یکی از یافته های تازه محققین این حقیقت را نشان داده است که با حضور در طببیعت و ارتباط برقرا کردن با آن می تواند قدری از فشار و استرس زندگی شهری کم کرد. پزشکان و متخصصین سلامت می توانند با بهره گیری از این یافته تازه محققین، این «قرص‌های طبیعت» برای بهبود حال بیماران خود تجویز کنند که البته تاثیری واقعی و چشمگیر دارند.

دکتر ماری کارول هانتر، دانشیار دانشگاه میشیگان و نویسنده اصلی این تحقیق می گوید: «ما می‌دانستیم که حضور در طبیعت موجب کاهش استرس می‌شود اما تاکنون برایمان مشخص نبود که چه میزان زمان سپری کردن در طبیعت کافی خواهد بود و یا حتی اینکه چه نوف تجربه حضوری در طبیعت برای ما مفید خواهد بود. مطالعه ما نشان می دهد که برای بیشترین میزان نفع بردن، از لحاظ کارآمدی و کاهش میزان کورتیزول هورمون استرس، شما باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صرف نشستن یا راه رفتن در مکان هایی کنید که به شما حس طبیعت می دهد»

یک درمان رایگان و طبیعی برای کاهش استرس

قرص های طبیعی می تواند راه حلی کم هزینه برای کاهش تأثیرات منفی روی سلامت روان ناشی از رشد شهرنشینی و زندگی در آپارتمان‌های بسته است. سعی کنید در زندگی پرمشغله و مدرن امروزی مدت کوتاهی از روز در طبیعت باشید؛ و در این مدت استفاده از موبایل وفضای مجازی، گفتگو با دیگران و مطالعه را فراموش کنید و سعی کنید با طبیعت ارتباط برقرار کنید. تنها ۲۰ دقیقه حضور در طبیعت برای کاهش سطح کورتیزول کافی است. اما اگر این زمان تا ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کند سزح کورتیزول به بیشترین میزان ممکن کاهش خواهد یافت و افراد تاثیر بهتری خواهد گرفت و شاهد کاهش سطح استرس در زندگی نرمال روزانه شان خواهند بود.

هانتر می گوید: “پزشکان متخصص می توانند از نتایج ما به عنوان یک قاعده مبتنی بر شواهد در تجویز نسخه‌هایشان استفاده کنند.»

هانتر امیدوار است که نتایج بدست آمده از تحقیق آنها زمینه مناسبی برای دستاورهای بیشتر باشد. او در این باره می‌گوید: « رویکرد تجربی ما می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا نشان دهد عواملی همچون سن، جنسیت، تغییر فصل، توانایی فیزیکی و فرهنگ افراد چطور می‌توانند روی تاثیر طبیعت بر افراد موثر واقع شوند و نگاه عمیق‌تری به طراحی‌های شهری و ایجاد برنامه‌هایی برای ساختن حال خوب مردم بشود.»

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا