۲۳ واقعیت جالب و خواندنی درمورد هند که نمی دانستید

جدول یاب ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: هند ترکیبی است از سنت، فرهنگ و تضاد؛ کشوری پرتلاش و تپنده و جذاب! هر کسی که به دنبال اکتشاف است و عاشق سیاحت و سفر و گردش است حتما سفر به هند جزء آمال و آروزهای او خواهد بود. شیوه زندگی هندی، کشور ادویه های متنوع، برای بیگانگان عجیب و حیرت انگیز خواهد بود. در مقاله زیر می توانید با واقعیتهای جالب و عجیب آشنا شوید که فقط در هند می توانند اتفاق بیفتند و دیده شوند.

۱- در هند ۶ فصل وجود دارد

در هند مطابق تقویم هندوه، ۶ فصل وجود دارد یعنی در هند دو فصل بیش از کشورهای معمول را خواهد دید. این لیست بدین شرح است: تابستان، پاییز، زمستان، بهار، فصل موسمی و فصل عید زمستان. اگر در تعجب هستید که فصل موسمی چه نوع فصلی است، باید بگوییم این فصل یک فصل بارانی از جولای تا سپتامبر با هوای مرطوب است که به آن فصل باران می گویند، البته همچنین یک دوره خشکی هم  وجود دارد.

۲- هند بزرگترین ملت گیاه خوار در جهان است

بیش از نیمی از جمعیت هند گیاهخوار هستند چون این مسئله بخشی از سنت آنها محسوب می شود. بخشی بزرگی از هندو مذهب های هند گیاهخوار هستند و تقریبا گوشت خریداری و مصرف نمی کنند. خوراک عمده این دسته افراد را میوه، سبزیجات و ادویه ها تشکیل می دهند. تنها ۴۰ درصد از جمعیت هند گوشت خوار هستند.

 

۳- هند بزرگترین کشور انگلیسی زبان در جهان است

انگلیسی و هندی دو زبان رسمی در هند هستند و بعد از امریکا هند بزرگترین ملت انگلیسی زبان جهان است.این کشور ۲۲ زبان رسمی دارد. البته باید گفت تنها ده درصد مردم هند به زبان انگلیسی آشنایی و تسلط دارند و افرد معدودی در جایگاه زبان اول خود از انگلیسی استفاده می کنند. در این کشور بزرگ و وسیع آسیایی،۱۶۵۰ گویش و دو زبان کلاسیک دیگر به نام های تامیل و سانسکریت وجود دارد.

 

۴- هوای این کشور آلوده است

آلودگی هوا در هند به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار زیاد است. همه جمعیت هند دارای مشکلات تنفسی هستند و گردشگران و بازدید کنندگان با این مشکل روبرو می شوند. آمار نشان داده است که اگر فقط یک روز در دهلی یا بمبئی باشید، مثل این است که شما ۱۰۰ سیگار کشیده اید. خیلی افتضاح است، این طور نیست؟

 

۵- تمام مذاهب مهم جهان در هندوستان یافت می شود

این کشور دارای  افرادی است که از ادیان گوناگونی چون مسیحیت، یهودیت، بودیسم، جینیسم، سیکیسم و اسلام و البته هندوئیسم پیروی می کنند. البته اکثر مردم  چیزی حدود ۸۰ درصد مردم هندو هستند.

۶- بزرگترین خانواده جهان در هند زندگی می کنند

اگر دیدگاه شما از یک خانواده بزرگ خانواده ای است که ۵ فرزند دارد اشتباه تصور می کنید. بزرگترین خانواده جهان در هند زندگی می کند: مردی که ۳۹ زن دارد و ۹۴ بچه. آیا او نام همه بچه هایش را به خاطر می آورد؟

 

۷- روز بچه ها

این روز یکی از مهترین روزهای تعطیل در هند است که در سال برابر با ۱۴ نوامبر هندی ها این روز را جشن می گیرند. اهمیت از روز تعطیل از آن رو زیاد است که باعث می شود مردم برای تعلیم و تربیت بچه ها وقت و اهمیت بیشتری داده شود.

 

۸- حقوق بیشتر برای پلیس هایی که سبیل دارند!

سبیل نقش مهمی در باور و اعتقادات هندی‌ها دارد و هندی فکر می‌کنند مردای که سبیل می‌گذارد در میان اطرافیان خود مورد احترام بیشتری بوده و وجهه مردانه‌تری خواهند داشت. این موضوع در خصوص افسران پلیس هندی جذابتر هم می‌شود چراکه اگر پلیس‌ها سبیل داشته باشند حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

۹- پول رایج هند

واحد پول رایج هند روپیه است و به اسم ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ اسکناس و ۱، ۲، ۵، ۱۰ سکه می آید. توریست ها و بازدید کنندگان نمی توانند روپیه ای را با خود به کشورششان ببرند. روپیه ها را نمی‌توان از هند خارج کرد.

 

۱۰- گاوها شناسنامه دارند

دولت هند برای شناسایی گاوها ۵۰۰ میلیون روپیه هزینه کرده است. تمام گاوهای ایالت دارای کارت شناسایی همراه با عکس هستند. دولت این کار را برای محافظت از کتل‌ها در برابر قاچاقچیان انجام داده است.

 

۱۱- هند سرزمین ادویه‌های متنوع و گوناگون است

هند بزرگترین تولید کننده ادویه جات است و ادویه جات موجود در بازارهای جهانی احتمالاً مال این کشور است زیرا ۷۰٪ از تمام ادویه جات جهان در هند تهیه می شود. برخی از محبوب ترین ادویه جات  زردچوبه، زنجبیل، زیره، فلفل سیاه، گشنیز و انیسون ستاره است.

 

۱۲- جمعیت

هند بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر جمعیت دارد و با این تعداد، کشوری با بیشترین جمعیت در نیمکره غربی است. طی چند سال آینده ، جمعیت هند از جمعیت چین بیشتر خواهد داشت.

 

۱۳- طلاق

هند کم‌ترین آمار طلاق در جهان را دارد چون در این کشور بیشتر ازدواج‌ها به سبک سنتی انجام می‌دهد. به ازای هر ۱۰۰ ازدواج یک طلاق در هند ثبت می‌شود.

 

۱۴- یک راه جدید برای استفاده از نوشیدنی‌های محبوب

اگر با خودتان فکر می‌کنید که چگونه کشاورزان هندی آن میوه ها و سبزیجات زیبا را پرورش می دهند، جواب بسیار ساده است، آنها از کوکاکولا و پپسی استفاده می کنند.آنها از  این نوشیدنی ها به جای سموم دفع آفات در باغ ها و مزارع آنها استفاده می شوند.

۱۵- زنان می توانند بسیار ثروتمند باشند

اگر سهام خود را برای ایالات متحده، آلمان، سوئیس و صندوق بین المللی پول جمع کنید، هنوز درصد طلایی را که توسط زنان خانه دار هند نگهداری می شود، کسب نمی کنید. آنها ۱۱٪ طلای جهان را در اختیار دارند و می توانند بسیار غنی باشند.

 

۱۶- آنها تمدن را رد کردند

جزیره سنتینل توسط هند کنترل می شود و سرزمینی است که توسط تمدن مدرن دست نخورده است. این مجمع الجزایر در خلیج بنگال، محل زندگی سنتینل‌ها است.

 

۱۷- سرزمین شطرنج

نام اصلی بازی Chaturanga است که به معنی ۴ بخش یک ارتش است و نام های این بخش ها فیل‌ها، ارابه ها، سواره نظام ها و پیاده نظام ها هستند. از هندوستان شطرنج به ایران گسترش یافت و از آنجا مردم مسلمان آن را به اروپا آوردند.

 

۱۸- ایالت شمالی اوتار پرادش پنجمین ایالت پرجمعیت جهان است

اوتار پرادش بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، جمعیت آن بیشتر از  جمعیت ژاپن، مکزیک و حتی روسیه است. اوتار خانه تاج محل و واراناسی است، اما بسیار بزرگ است (تقریباً ۹۴،۰۰۰ مایل مربع ، تقریباً به اندازه میشیگان است) و جمعیت پر جمعیتی دارد.

۱۹- این کشور سال های بسیاری است که مرکز مد بوده است

از زمان های بسیار قدیم، منسوجات هندی در سراسر جهان معامله می شد و این کشور از مدت ها قبل به عنوان تولید کننده بهترین پنبه و ابریشم شناخته می شده است. یکی از تأثیرات استعمار انگلیس در سده های ۱۹ و ۲۰ ، فقیر کردن تولید کنندگان نساجی هند بود، زیرا انگلیس برای تسلط خود بر بازار جهانی نساجی، عمدا این صنعت را نابود کرد.

امروزه صنعت مد هند دوباره رونق یافته و هفته های مد در دهلی، بمبئی و بنگلور برگزار می شود و زیبایی شناسی طراحی ای که وسایل و پارچه های سنتی را با ویژگی های مدرن تر ترکیب می کند رونق گرفته است.

 

۲۰- در تمام صحراها چاه های پله ای حک شده ای پیچیده وجود دارد و واقعاً عالی هستند

در آب و هوای خشک شمال و غرب هند، آب همیشه به راحتی در دسترس نیست، گاهی اوقات برای به دست آوردن آب لازم است حفر عمیق زیر زمینی انجام شود. بسیاری از چاه های پله ای در دهلی، راجستان و گجرات به اندازه هر معبد یا مسجدی حک شده و تزئین شده اند. حرکات زیگ زاگ به سمت آب می رود و تونل ها و بالکن ها در سطوح مختلف ظاهر می شوند.

چاه های پله ای، برای قرن ها مکان  ملاقات، به ویژه برای زنان بود و قدیمی ترین قدمت آن به حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. در حالی که اکنون اکثر آنها متروک هستند و برخی از آنها با ابراز ناامیدی سقوط کرده اند.

۲۱- هند بزرگترین ساعت خورشیدی جهان را دارد

هندی ها در علم نجوم خیلی خوب بودند. تلسکوپ های کوچک را فراموش کنید. . مجتمع های مانتار قرن ۱۸ در جیپور و دهلی نجوم را به یک سطح کاملاً جدید بردند و زمانی ازآن برای تهیه جداول نجومی و پیش بینی حرکات خورشید، ماه و سیارات با چشم غیر مسلح استفاده کردند.

 

۲۲- شیر آسیایی را فقط در غرب هند می توان یافت

شیر آسیایی که به عنوان شیر ایرانی نیز شناخته می شد، زمانی در بخش هایی از خاورمیانه تا راه هندوستان زندگی می کرد. این روزها، این نوع حیوان یک گونه در معرض خطر است و فقط در گجرات، در درجه اول در پارک ملی جیر جنگل و پناهگاه حیات وحش یافت می شود. طی چند سال گذشته تعداد این گونه سیر در حال افزایش است و حتی شیرها سواحل گجرات نیز مشاهده شده اند.

۲۳- وارناسی یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که به طور مداوم مورد سکونت بوده است

شهر مقدس وارناسی برای اولین بار بیش از ۳۰۰۰ سال پیش محل سکونت شد و از آن زمان تاکنون  جای سکونت بوده است. هندوها به طور سنتی اعتقاد دارند که این شهر حتی قدیمی تر است و توسط لرد، خدا شیوا بیش از ۵۰۰۰ سال پیش ساخته شده است. وارناسی که همچنین معرفو به بنارس است در یکی از مقدس ترین نقاط رودخانه گانگا واقع شده است. بسیاری از هندوها تمایل دارند در اینجا بمیرند، زیرا تعتقاد دارند که مرگ شخص در اینجا او را از چرخه تولد، مرگ و تولد مجدد آزاد می کند. امروزه ، یک شهر بزرگ مدرن نیز از کنار رودخانه توسعه یافته است.

 

۲۴- ۳۲ مکان میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد

تاج محل یکی از مکان های مشهور هند در جهان است، اما هند دارای ۳۱ مکان میراث جهانی یونسکو در مرزهای خود است. درحالیکه آمریکا ۲۳ مکان میراث جهانی یونسکو دارد.

مکان های گردشگری هند  شامل قلعه های تپه ای در راجستان، راه آهن کوهستانی در شیملا ، دارجیلینگ و تپه های نیلگیری؛ رشته کوه قات غربی در جنوب غربی کشور؛ غارهای آژانتا و الورا در ماهاراشترا؛ جنگل حراجی Sundarbans از بنگال؛ و بسیاری از پارک های ملی و ذخایر حیات وحش دیگر می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا