۹ روش کاربردی برای پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی

روش های پرداخت فیش حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را در ادامه برای سهولت بیمه شدگان عزیز قرار داده ایم. برای پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی به نکات گفته شده دقت فرمایید .

فیش بیمه تامین اجتماعی
فیش بیمه تامین اجتماعی

چگونه فیش بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کنیم ؟

طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، هر کارفرمایی باید کارگر خود را بیمه کند که بیمه اجباری نام دارد. پس از بیمه کردن، کارفرما می‌بایست هرماه مبلغی را با عنوان حق بیمه کارمند خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. در صورتی که قصد دارید در مورد بیمه تامین اجتماعی بیشتر بدانید می‌توانید به مطالب همین سایت مراجعه کنید.

بیمه تامین اجتماعی چیست ؟

بیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه کننده کشور مطرح است. بیمه تامین اجتماعی به بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه های خاص بیمه اجباری تقسیم می شود که در هرکدام از آن­ها می توانید با پرداخت سهم بیمه خود تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرید. بیمه تامین اجتماعی خویش فرما به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تقسیم می‌شود.

بیمه اختیاری برای افرادی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، با مراجعه مستقیم به شعبه ­های سازمان تامین اجتماعی، درخواست انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌دهند و خودشان باید حق بیمه را در زمان تعیین‌شده پرداخت کنند. مهم­ترین تفاوت آن‌ها با بیمه اجباری، این است که پرداخت حق بیمه از جانب خود شخص یا دولت است.

نحوه دریافت برگه پرداخت

پیش از هر اقدامی باید فیش حق بیمه یا برگه پرداخت آن را داشته باشید. زیرا در زمان واریز حق بیمه، باید شناسه پرداخت حق بیمه را وارد کنید.

دریافت فیش و برگه پرداخت بیمه از دو طریق انجام می‌شود:

  • مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی
  • دریافت برگه پرداخت بیمه از طریق پرتال سازمانی تامین اجتماعی

 

روش ­های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

یکی از خدماتی که تامین اجتماعی برای تسهیل پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان در نظر گرفته روش­های پرداخت متفاوتی است که راه­ اندازی کرده تا بیمه شدگان و کارفرمایان بتوانند به راحتی و از هر روشی که برایشان آسان­تر است حق بیمه خود را پرداخت کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی روش­های مختلف پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی می‌پردازیم.

۱. پرداخت حق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی:

برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق اینترنت می توانید به سایت بانک ملت به آدرس: www.bankmellat.ir مراجعه نموده، از منوی بانکداری الکترونیک گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها را انتخاب نمایید. در صفحه نمایش داده شده، سازمان تامین اجتماعی را انتخاب نمایید.

وارد کردن نام ، نام خانوادگی، پست الکترونیک، شماره همراه و شرح واریز، اجباری نیست ولی پس از پایان عملیات پرداخت، در رسیدی که برای شما صادر می شود استفاده می شود. (ترجیحا نام و نام خانوادگی را وارد نمایید).

شناسه واریز را وارد نمایید. توجه داشته باشید؛ حتماً شناسه بانک ملت را وارد کنید.

مبلغ را مطابق فیش وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید. (چنانچه شناسه یا مبلغ اشتباه باشد با پیغام خطای “شناسه واریز را به طور صحیح وارد کنید” مواجه می شوید.)

گزینه “صحت اطلاعات تایید می گردد” را علامت زده و گزینه تایید را انتخاب کنید.

به صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت هدایت خواهید شد.


۲. پرداخت حق بیمه از طریق عابر بانک:

اگر قصد پرداخت حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک را دارید، مراحل زیر را باید طی کنید:

در قدم نخست شما باید یک شناسه برگه پرداخت داشته باشید و مبلغ حق بیمه را تعیین کنید. جهت دسترسی به شناسه و مبلغ پرداخت می‌توانید از پنل کاربری خود در سایت https://samt.tamin.ir برگه پرداخت خود را مشاهده کرده و شناسه و مبلغ را یادداشت کنید.

پس از آن با مراجعه به دستگاه عابر بانک در هر بانکی، گزینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را انتخاب کرده و با وارد کردن شناسه و مبلغ، پرداخت خود را انجام دهید و رسید آن را دریافت کنید.


۳. پرداخت حق بیمه از طریق تلفن همراه:

تمامی پیمانکاران، کارفرمایان وبیمه شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد، قالیبافی، رانندگان، کارگران ساختمانی و … می توانند به منظور پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه سازمان تامین اجتماعی از روش زیر اقدام کنند:

کد #۷۱۳*۷۲۴* بر روی گوشی تلفن همراه خود وارد کرده و وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شوید و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هرکدام از کارت های عضو شتاب پرداخت کنید. کارت بانکی شما به هر بانکی که مربوط باشد می توانید فیش حق بیمه را از این طریق پرداخت کنید.

نکته ­ای که باید به آن توجه کنید این است که رمز دوم پویای کارت شما حتما باید فعال باشد.


۴. پرداخت حق بیمه از طریق تلفن بانک:

اگر مراجعه به عابر بانک برای شما سخت است، می توانید از طریق تلفن ‌بانک همه بانک­ها حق بیمه خود را پرداخت کنید. در این روش هم شما به رمز پویا نیاز دارید.

اپراتورهای تلفن بانک همه راهنمایی های لازم را به شما در این زمینه می دهد. نکته مهم در این مورد این است که پس از پرداخت شماره پیگیری را حتما یادداشت کنید.


۵. پرداخت حق بیمه از طریق محل شعب سازمان تامین اجتماعی:

در این شیوه نیز با مراجعه حضور افراد در شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی، می توان حق بیمه را پرداخت کرد که البته امروزه به دلیل وقت کم و افزایش مشغله مردم ترجیح می دهند از روش های غیرحضوری به منظور جلوگیری از اتلاف وقت خود استفاده کنند.


۶. پرداخت حق بیمه از طریق اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی:

در این روش می‌توانید به‌ راحتی از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من، سابقه بیمه و فیش حقوق مستمری‌تان را چک کنید و همچنین حق‌بیمه‌تان را نیز پرداخت کنید.


۷. پرداخت حق بیمه از طریق سایت بانک­ها:

یکی دیگر از روش­های پرداخت بیمه تامین اجتماعی، مراجعه به سایت بانکی که در آن حساب دارید است. شما می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت بانک موردنظر، مراحل لازم را طی کرده و پس از تکمیل عملیات پرداخت، رسید پرداخت را دریافت کنید.


۸. پرداخت از طریق مراجعه حضوری به بانک‌ها:

اگر هنوز کارت بانکی شما رمز اول و دوم ندارد یا به سبک‌های سنتی پرداخت حق بیمه علاقه دارید، می‌توانید به بانک‌های رفاه، ملی، ملت، سپه، صادرات و تجارت در شهر و محله سکونت خود مراجعه کرده و به‌ صورت حضوری حق بیمه خود را پرداخت کنید.


۹. از طریق تلفن بانک رفاه

یکی دیگر از روشهای پرداخت حق بیمه، تلفنبانک رفاه است. البته رمز دوم کارت می بایست فعال باشد

مراحل انجام کار:

با شماره ۸۴۰۴۳۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید. (سامانه بصورت گویا شما را راهنمایی خواهد کرد)
برای پرداخت قبوض عدد ۳ را انتخاب نمایید.
برای پرداخت قبض تامین اجتماعی عدد ۲ را انتخاب نمایید.
شماره کارت (۱۶ رقم) را وارد نمایید و پس از آن علامت ستاره * را وارد نمایید.

شناسه برگ پرداخت را وارد نمایید و پس از آن علامت ستاره * را وارد نمایید.

مبلغ حق بیمه را طبق فیش وارد نمایید و پس از آن علامت ستاره * را وارد نمایید.

سامانه شناسه پرداخت و مبلغ را برای شما اعلام می کند. اگر صحیح بود عدد ۱ را وارد نمایید.

رمز دوم کارت را وارد نمایید.

قبض شما پرداخت خواهد شد. شماره پیگیری را یادداشت نمایید.

تفاوت بیمه اختیاری با بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد

بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است خود، حق بیمه را در زمان تعیین‌شده پرداخت کند. این تفاوت علاوه بر نیاز داشــتن به حداقل ۳۰ روز سابقه قبلی برای متقاضیان بیمه اختیاری، به نوع خدماتی که ارائه می‌شود نیز مربوط است.

در بیمه اختیاری حق‌بیمه ۲۶ درصد مقطوع است که کل خدمات از قبیل مســتمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و تعهداتی شامل درمان، هزینه‌های پروتز و اروتز، هزینه کفن‌ و دفن را دربرمی‌گیرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا