چرا باید بهینه سازی سایت یا سئو را بیاموزید؟

اگر به دنبال طراحی سایت برای کسب و کارتان و بهبود وضعیت کاری خود بوده باشید، حتما با عبارت سئو و مسائل مربوط به آن برخورد کرده‌اید. اما سوال اینجاست که سئو چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟ در این مطلب بیشتر درباره این موارد و اقدامات انجام گرفته در حوزه سئو صحبت می‌کنیم.

سئو چیست و چرا مهم است؟

در پاسخ به سئوال این که سئو چیست و چرا تا این میزان اهمیت دارد، باید بیان کنیم سئو روند بهینه سازی صفحات وب و محتوای آن است. با استفاده از سئو شما می‌توانید کاربران مرتبط با کسب و کارتان را به وب سایت خود هدایت کنید. همچنین با استفاده از بهینه سازی است که به خزنده‌های گوگل کمک می‌کنید تا به سادگی سایت و محتواهای شما را یافته و آن را ایندکس کنند. پیروی از اصول SEO محدود به کسب و کار یا زمینه فعالیت خاصی نیست هر کسی که قصد دارد وارد دنیای دیجیتال شود و فعالیت حرفه ای مثل فروشگاهی، خبری، اطلاع رسانی، سرگرمی و غیره داشته باشد، باید از آن پیروی کند.

چرا باید به سئو سایت اهمیت دهید؟

بیش از نیمی از کره زمین به اینترنت دسترسی دارند. این یعنی هر ثانیه میلیون‌ها انسان در حال جستجوی محصول یا خدماتی هستند که به آن نیاز دارند. اما شما می‌خواهید چطور خود را به بقیه نشان دهید؟ آیا تنها ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان کافی خواهد بود؟ باید بگوییم متاسفانه خیر. آنچه شما و کسب و کارتان را در فضای پر رقابت اینترنت به نتیجه می‌رساند، بهینه سازی سایت با استفاده از تکنیک‌های سئو است. در واقع اگر از شما بخواهند توضیح دهید که سئو چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟ می‌توانید بگویید: سئو همان چیزی است که محصول، خدمات و یا محتوای شما را در دید مردم قرار می‌دهد.

اگر برای وب سایت خود از روش‌های بهینه سازی استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شود.

چطور از موتورهای جستجو ترافیک جذب کنیم؟

در حال حاضر موتورهای جستجوی زیادی در وجود دارند که بیشتر آن‌ها الگوریتم‌هایی شبیه به الگوریتم موتور جستجوی گوگل را دارند، اما بیش از ۶۵.۵ درصد مردم جهان جستجوهای خود را با استفاده از موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهند. این یعنی باید تمرکز خود را را بر روی فاکتورهای اصلی مدنظر گوگل قرار دهید. گوگل الگوریتم‌هایی مانند مرغ مگس‌خوار، پنگوئن و هوش مصنوعی را توسعه داده تا وب سایت‌ شما را از نظر کیفیت و کمیت ارزش گذاری کند.

۲۰۰ فاکتور اساسی برای ارزش گذاری محتواهای شما وجود دارد که خود گوگل آن‌ها را بیان می‌کند. هر سال این فاکتورها  بهبود می‌یابند یا حتی تغییر می‌کنند. اما چیزی که باید نگران آن باشید کیفیت محتوا است. مهم نیست چقدر گوگل عوض می‌شود؛ نظر مخاطب همیشه اولویت است. اگر مخاطبان شما را دوست دارند، پس گوگل هم شما را دوست دارد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بهترین کلمات کلیدی برای سئو

پیش از شروع هر کسب و کار باید در خصوص کلمات کلیدی مورد نظر کارتان اطلاعاتی داشته باشید. باید بر روی آن‌ها تمرکز کرده و سعی کنید در مورد بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کارتان تحقیق کرده و برای آن‌ها تولید محتوای سئو شده انجام دهید. ابزارهای زیادی برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی تولید شده است.

سئوی داخلی یا On-Page

فرض کنید که به شما یک کلمه کلیدی برای تولید محتوا داده‌اند. شما باید در یک صفحه در خصوص آن محتوایی کاملا مرتبط تولید کنید. کلید واژه را به اندازه در محتوا به کار ببرید، از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و همچنین از لینک سازی داخلی و به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه اصلی خود غافل نشوید. تمامی این کارها بخشی از سئوی داخلی است. با انجام این کارها یک شبکه منظم از محتواهای سئو شده در وب سایت خود ایجاد می‌کنید. از جمله اقداماتی که برای سئو یم محتوا نیاز است انجام دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عنوان‌های داخلی

بیایید با هم رو راست باشیم. هیچکس حاضر نیست یک متن ۲۰۰۰ کلمه‌ای را از ابتدا تا انتها بخواند تا شاید به جواب سوالش برسد یا با خدمات یا محصولات شما آشنا شود. چاره کار استفاده از عنوان‌های داخلی یا سر تیتر گذاری است. برای این که مخاطب را به ادامه محتوا جذب کنید، از سر تیترهای جذاب استفاده کنید تا حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و وادارش کنید بقیه مطلب را مطالعه کند.

توضیحات متا

موتور جستجوی گوگل در حین جستجو به شما خلاصه‌ای از متن را نشان می‌دهد. این بخش در واقع توضیحات متا است. توضیحات متا ۱۵۷ کلمه حیاتی است که به شما اجازه می‌دهد به طور خلاصه به مخاطب بگویید که محتوای شما در مورد چیست و چرا باید آن‌ را مطالعه کند. تاثیر این محتوا بیشتر بر بالا بردن نرخ کلیک از سوی کاربران خواهد بود.

بدنه محتوا

هر صفحه محتوایی خاص و هر محتوا رسالت مخصوص به خود را دارد. بنابراین بخش مهمی از سئو مربوط به بدنه محتوای شماست. به این توجه کنید محتوا باید خاص و منحصر به فرد باشد. اطلاعات به روز مخاطب را ترغیب می‌کند تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. بدنه محتوای شما باید دارای متنی روان، محتوایی به روز، عکس‌های جذاب و تیترهای داخلی مناسب باشد. در این صورت است که کاربران دوست دارند آن را مطالعه کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

تگ Alt تصاویر

گوگل اگرچه یک موتور جستجوی پیشرفته است؛ اما هنوز هم توانایی تشخیص تصاویر را ندارد. بنابراین بخشی را در سئو در نظر گرفت که به آن ویژگی Alt تصاویر می‌گویند. در واقع این ویژگی‌ توضیحی خلاصه‌وار در مورد تصویر شما است. این که تصویر مربوط به چه محتوایی است و چه چیزی را نشان می‌دهد. با کمک این متن است که گوگل در بخش تصاویر آن را نشان می‌دهد.

ساختار URL

URL در واقع آدرس سایت شما و آدرس صفحه‌ای است که یک محتوای خاص در آن قرار دارد. هر وب‌ سایت و هر محتوا URL خاص خود را دارد تا هم خودتان و هم کاربران به سادگی آن‌ها را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که URL های کوتاه هم از نظر سئو مناسب است و هم این که کاربران ساده‌تر آن را به اشتراک می‌گذارند.

نشانه‌گذاری اسکیما

بخشی از عمل سئوی داخلی سایت مربوط به نشانه‌گذاری اسکیما است. شما در واقع با کمک اسکیما محتواهای خود را نشانه‌گذاری کرده و به گوگل در شناسایی آن‌ها کمک می‌کنید. مثلا گوگل را از میزان امتیازات محتوای سایت و یا اطلاعات خلاصه آن باخبر می‌کنید.

 

به طور قطع فراگیری تمام اصول و جزئیات مربوط به سئو مستلزم صرف زمان و آموزش بیشتر است. در این محتوا سعی کردیم به بررسی این موضوع که دلیل اهمیت سئو چیست و توضیح برخی اقدامات مربوط به آن بپردازیم. بنابراین برای رسیدن به دانش و مهارت کافی در این حوزه می‌توانید در دوره‌های آموزشی سئو شرکت نمایید.

منبع : https://roshanayi.xyz/

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا