تاریخ روز جهانی دختر در سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در تقویم جهانی روزی به نام روز دختر وجود دارد که مخصوص دختر بچه ها می باشد ، روز دختر در جهان در تاریخ ۱۱ اکتبر برابر با ۱۹ مهر هر سال برگزارمی‌شود. البته اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، روز جهانی دختر بچه ها (International Day of Girl Child).

تاریخ روز جهانی دختر در سال 1400 چه روزی است؟

گرامی‌داشت روز دختر در جهان قدمت زیادی ندارد و از سال ۲۰۱۲ توسط سازمان ملل نام‌گذاری و به صورت رسمی آغاز شده است و هدف از آن ایجاد فرصت‌های بیش‌تر اجتماعی، بهبود وضعیت تغذیه و سلامت دختر خانم‌ها و رفع نابرابری‌ها ذکر می‌شود،.

البته چند سال قبل از این که سازمان ملل روز دختر را رسماً تعیین و اعلام کند، برخی انجمن‌ها و فعالان اجتماعی در سراسر جهان برای اعلام رسمی چنین روزی تلاش زیادی به خرج داده بودند.

سازمان ملل متحد، در وب سایت خود صفحه ای را به این موضوع تخصیص داده که در آن اهداف، سیاست ها و برنامه های خود را در خصوص این روز در آن تشریح می کند.

تاریخ روز جهانی دختر در تقویم سال ۱۴۰۲

چهارشنبه ، ۱۹ مهر [ میزان ] ۱۴۰۲
۱۹ / ۷ / ۱۴۰۲

تاریخ روز جهانی دختر ۲۰۲۳ میلادی

Wednesday, October 11, 2023
۲۰۲۳-۱۰-۱۱

تاریخ روز جهانی دختر ۱۴۴۵ قمری

الأربعاء‬، ٢۵ ربیع الاول ١۴۴۵
۱۴۴۵/۰۳/۲۵

جشن روز دختر در نقاط مختلف جهان

چند کشور برای شناساندن بیش‌تر روز دختر در کشورِ خود، مراسم و گرد‌همایی‌های مختلف و متنوعی را برگزار می‌نمایند که برخی از آن‌ها از طرف سازمان ملل نیز کمک‌هایی دریافت می‌کنند.

بعضی از این برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف که در سال‌های اخیر برگزار شده‌اند عبارتند از:

روز دختر در هندوستان

برگزاری کنسرت‌ موسیقی در هندوستان، گردهم‌آیی‌های و مراسم دختران استرالیایی، برنامه‌ی فوتبال دختران آفریقای جنوبی، تئاترهای مخصوص روز دختر در انگلستان و برگزاری کمپین‌های زبان بدن و سلامت ذهنی برای دختران.

روز دختر در قالب فستیوال در لندن

یکی از آخرین برنامه‌های خاص روز دختر که اجرا شد مربوط به سال ۲۰۱۶ بود که طی آن در لندن فستیوالی با شرکت مشاوران زن و حضور دختران در حال تحصیل برگزار گردید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

تاریخ دقیق روز جهانی معلم در تقویم چه روزی است ؟

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا