اگر غذای خود را آهسته می خورید این مقاله را حتماً بخوانید

آیا شما هم این عادت را دارید و یا در خانواده تان کسی هست که آن قدر کند غذا بخورد که حوصله همه را سر ببرد؟ یا برعکس بسیار سریع غذا می خورید؟

برخی افراد عادت دارند که غذای شان را بسیار آهسته میل می کنند. خیلی ها آهسته غذا خوردن را معادل بی اشتهایی یا بی علاقگی به غذا و خوردن آن می دانند، در حالی که تنها یک عادت قابل اصلاح است. اصولا گفته می شود آهسته غذا خوردن سبب القای احساس سیری در فرد می شود اما گذشتن از یک حد و زمانی موجب می شود فعالیت برخی آنزیم ها مختل شود. بنابراین این عادت چندان هم توصیه نمی شود یادتان باشد که بهترین حالت این است که اجازه بدهیم غذا خوردن بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول بکشد تا کاملا احساس سیری حاصل شود.

آهسته غذا خوردن

البته طی این زمان باید توجه کنیم که میزان غذای معینی را بخوریم نه اینکه با تند خوردن بخواهیم میزان مصرف مواد غذایی مان را در این زمان افزایش دهیم زیرا در این صورت افزایش وزن وچاقی حتمی خواهد بود. صرف ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برای هر ۳ وعده غذای اصلی توصیه می شود، اگر چه صبحانه می تواند کمی کوتاه مدت تر صرف شود. در واقع، این زمانی است که پیام سیری به مغز مخابره می شود و گرچه شاید افراد وقت کافی برای صرف این زمان را نداشته باشند اما به هر حال این مدت زمان توصیه شده از سوی متخصصان تغذیه است. پس حداقل روزهایی که وقت بیشتری دارید به رعایت این قانون توجه بیشتری نشان دهید. فراموش نکنید که تنها نخوردن یا زیاد خوردن مشکل ساز نیست، بلکه تکرار عادت های نه چندان اشتباه هم می تواند بر وضعیت تغذیه تان اثر سوء بگذارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا