عجیب ترین زمان روزه داری در کجاست؟

در زمان های طولانی و ساعات بلند روز در شش ماه اول سال روزه داری کمی بیشتر از شش ماه دوم سال به انسان فشار می آید.
اما آیا تا بحال فکر کرده اید که اگر روزه داشتید و هرچقدر منتظر افطار می شدید، روز به سر نمی شد؟! چه اتفاقی می افتاد؟ بی شک مسلمانان در قسمتهای مختلف این کره خاکی حضور دارند، از ۵ قاره سبز و سیاه و سفید گرفته تا استرالیا؛‌ از قطب جنوب تا قطب شمال…

عجیب ترین زمان روزه داری در کجاست؟

 

حالا روزه داری را تصور کنید که در قسمت شمالی کشورهای اسکاندیناوی زندگی می کند که ۶ ماه از سال روز و ۶ ماه دیگر شب است و یا مسلمان روزه داری که در قطب شمال یا جنوب زندگی می کند.

آیا تا بحال فکر کرده اید که تکلیف این افراد چیست؟!

در یکی از شهرهای شمالی روسیه به نام “مورمانسک” مردمی مسلمان زندگی می کنند که فاصله طلوع تا غروب خورشید ۲۴ ساعت است و این شرایط آنها را وادار می کند سحری و افطار خود را در حالی صرف کنند که خورشید در آسمان است.

برطبق نظر علمای اسلامی، ساعات روزه داری آنها براساس زمان مشخص شده و به ۲۰ ساعت می رسد.

این پدیده طبیعی در سایر نقاط جهان نیز رخ می دهد و ساعات روزه داری در مناطق مختلف جهان متفاوت است که این ساعات با نظر علما بطور متوسط و با توجه به گستره جغرافیایی و تعدا روزهای ماه در نظر گرفته می شود.

عجیب ترین زمان روزه داری در کجاست؟

 

براساس این گزارش امسال مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت روزه داری، طولانی ترین و آرژانتین با ۹ ساعت و نیم، کوتاهترین زمان روزه داری را به خود اختصاص داده اند.

با این حال توجه به ساعات روزه داری در برخی کشورها جالب است. بطوریکه مسلمانان یونان و ژاپن ۱۴ ساعت و نیم، چین و مغرب ۱۴ ساعت، مکزیک ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه، کنیا ۱۲ ساعت، برزیل ۱۱ و استرالیا به دلیل قرار گرفتن در جنوب کرده زمین ۱۰ ساعت روزه داری می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا