از میوه های عید چطور نگهداری کنیم تا دیرتر خراب شوند؟

جدول یاب، فرزانه سمندر : اگر از آن دسته خانواده ها هستید که روز عید میوه های کل تعطیلات را تهیه کرده و برای نگهداری شان مشکل دارید بهتر است این مطلب را بخوانید تا آخر تعطیلات همچنان میوه های سالمی داشته باشید:

نحوه نگهداری میوه عید

سیب
سیب را می توان تا ۲ ماه در جای خنک مانند یخچال نگهداری کنید البته اگر سیب ها از اول سالم باشند و ضربه ای به آنها وارد نشده باشد. اگر مراقب باشید که زخمی یا خراش یا کوبیده نشوند حالا حالا می توانید از سیب ها به عنوان میوه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید.

نحوه نگهداری میوه عید

پرتقال
پرتقال ها را داخل کاغذ پیچیده و در جای خنک نگهداری کنید با این روش امکان سالم ماندنشان تا دو هفته وجود دارد. اگر پرتقال های شما کاملا رسیده است باید کاملا خشک شان کنید تا رطوبت باعث خراب شدنشان نشود.

نحوه نگهداری میوه عید

خیار
حدالامکان از خرید خیار به مقدار زیاد خودداری کنید زیرا خیار به سرعت پلاسیده و خراب می شوند. بهتر است آنها را بصورت نشسته در ظرف دربسته نگهداری کنید اما اگر مجبور شدید آنها را بشورید حتما خشکشان کنید و رویشان پارچه ای بکشید و در ظرف در بسته قرار دهید تا آب تبخیر شده از خیارها جذب پارچه شوند، اگر ظرفتان جنس تفلون و یا چینی در دار باشد زمان بیشتری سالم می مانند.

نحوه نگهداری میوه عید

کیوی
اگر کیوی را برای مدت طولانی می خواهید نگه داری کنید پس اصلا سراغ کیوی های رسیده نروید. سعی کنید آنهایی را که کمی سفت تر هستند تهیه کنید قبل از شستن آنها را داخل پاکت ریخته و در جای خنک بگذارید و از گذاشتن کیوی ها در کنار سیب و سیب زمینی و همچنین گلابی خودداری کنید زیرا باعث خرابی کیوی ها می شوند.

نحوه نگهداری میوه عید

موز
موز میوه ای گرمسیری است که تباید در جای خنک نگهداری شوند آنها در دمای محیط بهتر می مانند، برای ماندگاری بیشتر موز آنها را در یک کیسه سیاه ریخته و بصورت آویزان از جایی بیاویزید . البته  اگر دسته موزها را از هم جدا کرده و دسته آنها را فویل پیچیده مدت ماندگاری آنها بیشتر خواهد شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا