چگونه با دانه های ذرت سبزه زیبایی درست کنیم؟

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب
روزهای آخر سال سپری می شود و سال ۹۷ با تمام زیبایی ها و بدی هایش رو به پایان است و تکاپوی اسفند ماه هم در نوع خودش زیبا است.
اگر برای زیبایی سفره هفت سین تان فکری نکرده اید ما به شما کاشت سبزه با دانه های ذرت را پیشنهاد می کنیم؛

با دانه های ذرت سبزه زیبایی درست کنیم

دانه ذرت ؛

ابتدا باید بدانیم که کدام نوع ذرت مناسب سبزه گذاشتن است؟

بهتر است بدانید که با دانه های ذرت تازه فقط می توان این نوع سبزه ها را کاشت ، به این دلیل که دانه های خشک که مخصوص پاپ کورن هستند جوانه نمی زنند.

دیگر اینکه دانه های ذرت را به نسبت ظرفتان آماده کنید تا حجم زیادش مانع از رشد ذرت های زیرین نشود و کارتان یک دست و زیبا باشد.

مدت زمان لازم؛

برای آماده کردن این نوع سبزه ده روز زمان لازم است تا به رشد قابل قبولی برسد.

 با دانه های ذرت سبزه زیبایی درست کنیم

 

طریقه سبز کردن:

ذرت های آماده شده را به مدت چهار روز در آب خیس کنید و هر روز آب آنها را در همان ظرف عوض کرده تا دانه ها، آب تازه دریافت کنند.
بعد از چهار روز که دانه ها جوانه زدند آنها را داخل دستمال نخی می ریزید و روی آن را می پوشانید و حواستان باشد که دستمال خشک نشود و مرتب آنرا با اسپری آبیاری کنید تا زمانی که دانه ها کامل جوانه زدند.

بعد از اینکه ذرت ها سبز شدند هم می توانید داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و هم برای زیباتر جلوه دادن سبزه تان می توانید یک ظرف توری را روی تنگ آب بگذارید و ذرت ها را داخل توری ریخته، تنگ را پر از آب کرده تا جایی که ذرت ها درون آب قرار بگیرند.

بعد از ده روز دانه ها ریشه داده و دانه هایش کامل رشد می کند و می توانید ماهی های نوروزتان را هم در تنگ انداخته تا زیباتر شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا