برای دانستن وزن دقیق خود چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

اگر در حال کم کردن وزن هستید یک سری از مسائل را درباره وزن کردن خود باید بدانید تا به وزن دقیق تری از خود برسید. یک سری از مواقعی که  نباید خود را وزن کنید عبارتند از این:

 دانستن وزن دقیق خود

✅ هنگامی که از غذاهایی پر نمک و غذاهایی سرشار از کربوهیدرات خورده اید آب بدنتان زیاد می شود و دفع نمی شود . کربوهیدراتها بخاطر ذخیره شدن گلوکوژن هایشان در کبد موجب ذخیره شده آب می شود و وزن بدن را بالا می برد.

✅ دقت کنید هرگز بعد از ورزش های شدیدی که باعث عرق کردن شما می شود خود را وزن نکنید ، شما در آن لحظه آب بدنتان بشدت کم شده و چیزی حدود یک کیلوگرم از وزن شما را کمتر نشان می دهد.

✅ هرگز در زمانی که یبوست دارید و دو ، سه روز شکم شما دارای نفخ شده و اجابت مزاج نکردید خود را وزن نکنید چون ممکن است تا دو کیلو وزن شما را بالاتر نشان دهد بهترین کار این است که به مداوای یبوست خو بپردازید و بعد خود را وزن کنید.

✅همیشه سعی کنید خود را در هفته در یک روز مشخص وزن کنید چون در روزهای متفاوت وزن تیز متغییر خواهد شد.

✅ در فصل زمستان لباس های پوشیده شده معمولا بیشتر و سنگین تر است . وزن لباس های یک مرد تا یک کیلو و لباس های یک زن ۹۰۰ گرم می باشد که از وزن واقعی باید کم شود.

✅ هرگاه آب زیادی نوشیدید خود را وزن نکنید خوردن چیزی حدود نیم لیتر آب تا نیم کیلو وزن شما را بالا خواهد برد.

✅ هنگامی که وزرش های استقامتی انجام می دهید عضله های بدن قوی و حجیم می شوند و وزن شما را به نسبت وقتی که چاقتر بودید و چربی بیشتری داشتید نشان می دهد، اما سایز بدن شما رو به کاهش است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا