برای دیدن دریاچه صورتی به کجا باید رفت؟

چابهار در تمام طول سال آب و هوایی بهاری دارد و اگر سری به آنجا بزنید به غیر از آب و هوای مطبوع از مناطق زیبای آن نیز بهره ببرید یکی از این منظره ها دریاچه زیبایی به رنگ صورتی است.

دریاچه صورتی چابهار

دریاچه صورتی در حاشیه تالاب فصلی لیپار و در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق چابهار از مناطق زیبای سیستان و بلوچستان است که به لحاظ نوع بافت خاک بستر دریاچه، آب آن صورتی دیده می‌شود گستره این پهنه آبی ۱۰ هکتار است.
این دریاجه جاذبه گردشگری فراوانی دارد اما بصورت جدی جهت معرفی آن اقدامی نشده است

خلیج‌های جذاب، بنادر و اسکله‌های صیادی متعدد، انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند فلامینگو، پلیکان، باکلان، کفچه نوک، گیلانشاه، سلیما و تلیله از جاذبه‌های ساحلی چابهار و کنارک است.

بادهای مونسون که سبب خنکی و لطافت هوا شده است، جنگلهای بی نظیر و دیدنی حرا، کوههای بی بدیل و جالب مریخی، صخره‌های ساحلی و مرجانی نادر، لنج سازی ها، قایق رانی، ورزش‌های ساحلی و صیادی از مناظر چشم نواز و دل انگیز و توانمندیهای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان است.

گل فشان تنگ که از دهانه آن گل فوران می‌کند جزو جاذبه‌های ژئوتوریستی واقع در دشت کهیر با آب و هوای گرم و مرطوب در فاصله ۸۵ کیلومتری چابهار است.

تالاب فصلی لیپار با مناظر زیبا و کم نظیر در ۲۰ کیلومتری شرق چابهار همواره پذیرای گردشگران و مسافران است.

گستره آب این تالاب بسته به میزان بارندگی و پوشش گیاهی آن گز، کهور و نی است.

سد پیشین و برکه‌های اطراف آن که زیستگاهی برای تمساح پوزه کوتاه ایرانی است در ۳۵ کیلومتری شهر راسک مرکز شهرستان سرباز واقع شده است.

تالات لوکدان در حاشیه روستای لوکدان و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر میرجاوه بر روی نوار مرزی ایران و پاکستان قرار دارد و بخشی از آن متعلق به پاکستان است.

پوشش گیاهی غالب این تالاب نی است و گیاهان دیگری نظیر گز، جگن، مرغ، بارهنگ و تیفا به آن زیبایی خاصی داده است.
منبع : ایسنا

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا