برای نگهداری برگ مو چه روش هایی وجود دارد؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

فصل چیدن برگ مو که می رسد خانم های خانه دار بعد از پختن برگ موهای خوشمزه به فکر نگهداری آنها برای فصلهای دیگر می افتند.
شما نیز اگر به دنبال راههایی برای نگهداری برگ مو هستید ، این روش ها را امتحان کنید:

نحوه  نگهداری برگ مو

روش اول

اگر در منزلتان هنوز جایی برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات دارید می توانید این روش را استفاده کنید. از این روش در سالیان خیلی قبل استفاده می کردند، زمانی که یخچال ها وجود نداشتند.
ابتدا برگ موها را بشویید و بصورت یک گردن بند با سوزن از نخ رد کنید و دو طرف نخ را به هم گره بزنید و در جاییکه نور خورشید باشد آویزان کنید تا کاملا خشک شوند، بعد از خشک شدنشان آنها را در یک جای خشک نگهداری کنید.
در این روش قبل از استفاده از برگها آنها را چند ساعت قبل از استفاده در آب ولرم خیس کنید.

 

روش دوم
این روش راحتترین و پرطرفدارترین راه برای نگهداری برگ مو است . شما در این روش به کیسه فریزر زیپ دار احتیاج دارید.
برگ ها را کامل شسته و روی هم بچینید به مقداری که در کیسه زیپ دار جا شوند، بعد طوری که هوایی داخل کیسه نباشد درب آنرا می بندید و داخل فریزر گذاشته، در زمان احتیاج به برگها ، آنها را مدتی قبل به یخچال انتقال بدهید تا یخ آنها باز شود اگر هم زمان کمی برای اینکار دارید می توانید برگها را در آب گرم بیندازید و به سرعت از داخل کیسه بیرون بیاورید.

 

روش سوم

در این روش در آب مقداری نمک ریخته و بعد روی حرارت گذاشته تا جوش بخورد ، در این هنگام که آب جوشید شعله را خاموش کرده و می گذاریم تا آب نمک خنک شود و بعد برگها را شسته و در ظرف مخصوص به صورت مرتب قرار می دهید و رویشان آب نمک ریخته تا بالای برگها را بگیرد ، اما زمان مصرف باید باید ساعتی قبل برگها را درون آب بی نمک بریزید تا شوری آنها کم شود.

نحوه  نگهداری برگ مو

روش چهارم

این روش مدتی هست که در بین خانم ها فراگیر شده ، در این روش به یک بطری پلاستیکی نوشابه تمیز و خشک احتیاج دارید.
ابتدا برگها را شسته و سپس درون سبدی قرار داده تا کاملا خشک شود، برگها را چند تا چند تا روی هم گذاشته و به صورت لوله در بیاورید و داخل بطری بیندازید و بعد بطری را داخل فریزر قرار دهید. هنگام احتیاج به برگها نیز بطری را با چاقو برش دهید و به راحتی برگها را بیرون آورده و برگها را به صورت دلمه در آورده.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا