برای رفع بوی بد سیر از دهان چه کنیم؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب:

سیر با تمام خاصیت مفیدی که دارد اغلب بخاطر بوی بدی که دارد باعث می شود از خوردن آن صرفه نظر کنید ، اما باز هم گاهی چاره دردتان فقط به دست سیر است و مجبورید از خواص فراوان سیر نگذرید و در غذا یا به صورت چاشنی از آن استفاده کنید ، حال که سیر میل کردید چه کنید تا از بوی بد آن رهایی پیدا کنید و دهانتان را خوشبو کنید.

رفع بوی بد سیر از دهان

راه کارهایی وجود دارد که می توان در مواقعی که دهانتان بوی سیر گرفته امتحان کنید و بوی بد را از دهان رفع کنید.
البته با خوردن سیر فقط دهانتان نیست که بو می گیرد بلکه تا زمان دفع کامل سیر یعنی یک الی دو روز بعد دهان و ریه هایتان کامل بوی سیر را به خود گرفته. پس این روش ها فقط به صورت مقطعی و برای رفع بوی سیر از دهان شماست.

مسواک زدن
مسواک زدن اولین و راحت ترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان است اما برای نجات از بوی سیر اصلا کارساز نیست مگر اینکه فلوراید بالای داشته باشد با اسانس قوی ، هر چند که با این وجود نیز باز هم بوی سیر ماندگار است، یادتان باشد با زبان شور پرزهای زبانتان را کامل ضدعفونی کنید تا بوی سیر در دهانتان کمتر شود.

نعناع و جعفری
کمی برگ تازه نعناع یا جعفری تازه تهیه کنید و در دهانتان بگذارید و بعد از مدتی بجوید و بخورید تا به از بین رفتن بوی بد دهانتان کمک کند.

نوشیدن چای دارچینی
در این مواقع از خوردن چای سبز همراه دارچین غافل نشوید. حتی می توانید کمی چوب دارچین را بجوید تا بوی دارچین بر بوی سیر غلبه کند.

نوشیدنی های لیمویی
می توانید لیموناد خانگی درست کنید و لیموی بیشتری نسبت به لیمونادهای آماده در آن بریزید ، لیمو به برطرف کردن بوی سیر از دهان کمک می کند، حتی می توانید لیموی خالی نیز بخورید.

قاشق استیل
استفاده از قاشق استیل ضدزنگ نیز به محو شدن بوی سیر کمک می کند ، به این طریق که قاشق را برعکس در دهان خود قرار دهید طوری که کل زبانتان را بپوشاند، بوی سیر اغلب حاوی گوگرد است و گوگرد به فلزات می چسبد به این طریق گوگرد سیر در دهانتان به قاشق می چسبد و از بین می رود.

¤خوردن سیب ، جویدن آدامس نعناعی ، قرص نعناع ، جویدن هل ، جویدن رازیانه و دانه میخک ، جویدن قهوه ، خوردن ماست ، نوشیدن شیر ، خوردن غذاها و نوشیدنی های سرد مانند بستنی و دسرهای خنک ، همه اینها به رفع بوی بد سیر از دهان شما کمک خواهد کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا