برای سفر گروهی چه قوانینی باید رعایت شود؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب
درسته که رفتن به یک مکان تفریحی خیلی هم سخت نیست اما وقتی تعداد نفرات اضافه می شوند هماهنگی و رضایت جمع کمی مشکل است.

قوانین سفرهای گروهی

✅حدالامکان سعی کنید با افرادی به سفر بروید که نقاط مشترکتان بیشتر است ، در غیر این صورت ممکن است سفر به کام شما و بقیه تلخ شود.

✅برای اکیپ خود یک رهبر انتخاب کنید یک نفر که تجربه سفر رفتنش بیشتر باشد ، زرنگ باشد و از راه و آداب سفر اطلاعات داشته باشد، کسی که با مشورت بقیه حرف آخر را بزند و همه قبولش داشته باشند.

✅در ابتدای سفر همگی مقداری پول بگذارید تا در انتها تمام خرج هایتان از آن پول حساب شود، یک جورایی یک نفر را مسئول خرید و هزینه ها کنید که تمام خریدها را یادداشت کند و در آخر همه افراد را مطلع سازد.

✅ قبل از سفر برنامه کامل سفر را بچینید و لیست کارها و جاهایی را که می خواهید بروید را یادداشت کنید و از وضعیت آب و هوا و راهها در آن مکان اطلاع کسب کنید، اگر به هتل می روید حتما از قبل هتل را رزرو کرده ، اگر هم قرار است جایی چادر بزنید از قبل تعداد چادرها و محل استقرار همراهان را مشخص کنید .

✅ در سفر به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید طبیعی است کسی که به سفر می رود به آرامش احتیاج داشته باشد.

✅ ساز مخالف نزنید، اگر جمع تصمیمی گرفته سعی کنید حدالامکان موافق باشید چون اینگونه سفر به کامتان زهر خواهد شد‌. وقتی مدیر گروه نظر می دهد و بقیه نیز موافق هستند اگر دلیل منطقی ندارید مخالفت نکنید تا برچسب بدسفر به شما نخورد.

قوانین سفرهای گروهی

 

✅ سعی کنید اگر کدورتی از افراد در سفر دارید تا قبل از راهی شدن حتما کنار بگذارید. سفر را بهانه ای برای مهربانی و رفع دلخوری ها کنید تا به تمام گروه خوش بگذرد، سعی کنید در سفر از کوچکترین مشاجره ای بپرهیزید زیرا بقیه را نیز در این بحث دخالت می دهید و اینگونه نه تنها آتش این دعوا خاموش نمی شود بلکه شعله ورتر نیز می شود.

✅ به بزرگترهای گروه احترام بگذارید و سعی کنید مکان هایی برای تفریح انتخاب کنید تا آنها نیز بتوانند شما را همراهی کنند .

✅ در بازی های گروهی حتما شرکت کنید چون لذتش برای همه و مخصوصا خودتان چند برابر خواهد شد و در آینده از همین بازی های گروهی به عنوان خاطرات به یادماندنی سفر تعریف خواهید کرد.

✅ تقسیم کردن کارها خیلی مهم است سعی کنید تمام وظایف سفر بر دوش یک نفر نباشد و تقسیم وظایف عادلانه باشد . شما می توانید از کودکان نیز برای انجام کارهای کوچک نیز کمک بگیرید.

✅ اگر بیرون از هتل مستقر شده اید و مجبور هستید که غذا را خودتان تهیه کنید سعی کنید غذاهای سریع پخت و ساده تهیه کنید تا تمام روزتان را برای پخت غذا صرف نکنید. اینطور هم به دیدن مکان های مختلف می توانید بروید هم هزینه سفرتان کاسته خواهد شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا