برای داشتن مربای خوشمزه و خوشرنگ چه باید کرد؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

فوت و فن های تهیه مربای خانگی را به شما می گوییم تا برای درست کردن مربا نتیجه بهتری کسب کنید.

 مربای خوشمزه و خوشرنگ

 

در ابتدا بدانید که نتیجه خوردن دائم مربا بالارفتن وزن و قند خون می شود زیرا هر ۱۰۰ گرم مربا دارای ۳۰۰ کیلو کالری انرژی می باشد که برای دریافت آن باید ساعتی تحرک و ورزش کنید. در نتیجه در خوردن مربا افراط نکنید و سعی کنید اگر مشکل دیابت دارید در حجم کم و با نان سبوس دار و البته مربا با شکر قهوه ای مصرف کنید اما اگر فردی لاغر هستید می توانید روزانه ۲تا۳ قاشق مرباخوری ، مربا را همراه با کره و یا خامه میل کنید تا به وزن ایده آل برسید.

✅ برای تهیّه مربا از میوه های سالم و بدون لک و تازه باید استفاده کنید ، در صورتی که میوه غیر ارگانیک استفاده می کنید حتماً پوست آنها را بکنید و با آب سرد آنها را شستشو دهید. در صورت درشتی میوه آنها را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

✅ مقدار شکری که برای تهیه مربا آماده کرده اید بسته به نوع میوه شما دارد ، معمولا برای هر یک کیلو میوه یک کیلو شکر احتیاج است اما اگر میوه شیرین بود مقدار شکر کمتر و اگر میوه ترش بود مقدار شکر را بیشتر کنید. اما بیاد داشته باشید ریختن شکر بیش از حد باعث وجود شکرک در مربا می شود.

✅ برای داشتن مربا با کیفیت و رنگ و قوام بهتر ، شکر را لابلای میوه ها ریخته و به مدت ده ساعت با درب بسته داخل یخچال بگذارید ، می توانید دو قاشق گلاب هم به آن اضافه کنید.

✅ استفاده از شکر قهوه ای مربای شما را خوشمزه تر و خوشرنگ تر خواهد کرد.

 مربای خوشمزه و خوشرنگ

 

✅ برای همزدن مربا حتما از قاشق های چوبی و یا استیل کاملا تمیز و خشک استفاده کنید تا مربای شما کپک و یا شکرک نزند.

✅ برای پخت مربا بهترین گزینه قابلمه های لعابی و یا تفلون می باشد ، اما برای پخت” مربای به” ظرف مسی استفاده کنید.

✅ اگر مربای شما “به” است درب ظرف را هنگام پخت بگذارید تا تغییر رنگ نکند، اما برای دیگر مرباها درب ظرف را هنگام پخت نگذارید.

✅ هنگام آماده شدن مربا آنرا به صورت گرم داخل شیشه نریزید ، بهتر است بعد از گذشت ۲۴ ساعت و بعد از سرد شدن آنرا در ظرف مورد نظر ریخته و در جای خنک گذاشته.

✅ زمانی که مربا را داخل شیشه های اصلی ریختید درب آنرا کاملا ببندید و برعکسش کنید تا هوای اضافی که دارد خارج شود و بعد درون یخچال بگذارید.

✅ اضافه کردن آب آهک برای ترد شدن میوه های مربا بدترین راه است، به هیچ وجه انجام ندهید زیرا عوارض بدی روی کودکان و بانوان دارد و البته کیفیت مربا را نیز خراب می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا