برای محافظ ماندن از بیماری ها در استخر چه باید کرد؟

 

 

با شروع تابستان استخرهای آب مملو از شناگران برای آبتی و یا آموزش می شود. درسته که یکی از مفرح ترین لذت های تابستانی رفتن به استخر و تن به آب زدن است اما شلوغی استخرها و پارک های آبی باعث شیوع بیماری های عفونی و پوستی می شود که باید نکات بهداشتی و ایمنی رعایت شود.

محافظ ماندن از بیماری ها در استخر

 

از بیماری های شایع در استخرهای شنا

• آلوده شدن به انگل کریپتو
• قرمزی چشم که به اشتباه تصور عام از کلر آب نمی باشد و بلکه وجود ادرار ، عرق و آلودگی های بدن در آب باعث سوزش و قرمزی چشم ها می شود.
• عفونی شدن گوش که علائم آن خارش،قرمز شدن، ورم و درد گوش می باشد.حتماً گوش های خود را با گوش گیر بپوشانید و بعد از شنا با حوله تمیز و خشک رطوبت گوش خود را گرفته .
• قارچ پا یکی از بیماری های شایع ورزشکاران می باشد که در اثر تماس شیوع پیدا می کند مخصوصا در محیط گرم و مرطوب استخرها و حتی رختکن که حتماً باید دمپایی شخصی پا کنید.
• هپاتیت آ که از طریق مدفوع انسان منقل می شود اگر احیانا آب حاوی این ماده را خورده باشید ویروس آن به بدن شما سرایت می کند و استفراغ و تهوع و احساس خستگی علائم آن می باشد.

کودکان بیشترین کسانی هستند که در معرض بیماری ها قرار می گیرند، و استخرهای هتل ها بیشترین عامل ویروس ها و بیماری های آب هستند.
بیشتر افراد به هوای شنا کردن قبل از استخر دوش نمی گیرند و همین کار باعث وردو بسیاری از باکتری ها به آب می شوند.

 

محافظ ماندن از بیماری ها در استخر

راههای جلوگیری از بیماری

برای جلوگیری از این بیماری ها قبل از استخر دوش بگیرید و برای بعد از شنا کردن نیز خود را با آب و صابون آبکشی کنید.

در محیط استخر با دمپایی مخصوص تردد کنید.

همیشه بطری آب در کنارتان باشد و کم کم میل کنید.

کلاه ، عینک و گوش گیر شنا فراموشتان نشود.

پس از شنا به موهای خود شامپو بزتید حتی می توانید موهایتان را با کمی طرکه سیب شسته تا تمام اثرات مواد شیمیایی از روی موهایتان پاک شود.

به پوست خود نرم کننده بزنید، اگر پوست حساسی دارید بعد از شنا آنرا با لوسیون های خنثی کننده کلر ماساژ دهید.

بعد از شنا حتماً مایوی خیس خود را از تن درارید و دوش گرفته و لباس خشک و تمیز بر تن کنید. مایوی خود را شسته و با نور مستقیم آب خشک کرده و حتی قسمت های داخلی آنرا می توانید با اتوی داغ در برابر قارچ ها و عفونت های پوستی محافظت کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا