برای ثبت لحظات خوش زندگی چه باید کرد؟

«عکاسی راهی برای احساس کردن، لمس کردن، و عشق ورزیدن است. عکسی که شما می گیرید برای همیشه ثبت می شود… و مدتها بعد از این که شما همه چیز را فراموش کردید، یادآور چیزهای کوچک خواهد بود.»

این جمله را  آرون سیسکیند (Aaron Siskind) گفته است. آرون سیسکیند (۱۹۹۱ _ ۱۹۰۳) عکاسی را با دوربین اهدایی از طرف همسرش به عنوان هدیه ازدواج آغاز کرد و به تدریج تبدیل به شناخته شده ترین عکاس آمریکایی دوران خود شد.

 

برای ثبت لحظات خوش زندگی چه باید کرد؟

 

یکی از زیباترین و ماندگارترین هدیه‌های قرن نوزده به نسل ما دوربین عکاسی بوده‌است. عکس و عکاسی که لحظات تلخ و شیرین قرن را برای ما ثبت کردند. جنگ‌ها، بازی‌های المپیک، دشت‌ها، صخره‌ها، ملیت‌ها و تمام مستنداتی که تنها به لطف عکاسی به تصویر درآمد. عکاسی که برخی آنرا هنر و برخی آنرا صنعت می‌نامند.

 

اگر شما هم به تازگی به عکاسی علاقه‌مند شده‌اید و یا می‌خواهید عکاسی را حرفه‌ای‌تر دنبال کنید، با ما در این مطلب همراه شوید.

آموزش عکاسی را از کجا آغاز کنیم؟

اگر به عکاسی علاقه مندید و می‌خواهید آموزش عکاسی ببینید، به شما تبریک می‌گویم. عکاسی علاوه براینکه یک هنر فوق‌العاده لذت‌بخش است و سرشار از لحظات ناب، برخلاف بسیاری از رشته‌های هنری ، بازارکار بسیار خوبی دارد. تقریبا تمام شاخه‌های تبلیغات، صنایع، مد، معماری و بسیاری شاخه های دیگر به عکاس وعکاسی نیاز دارند. اما آموزش عکاسی را باید از کجا شروع کنید؟

۱- زمینۀ علاقۀ خود را در عکاسی پیدا کنید

بهتر است ابتدا بفهمید که به کدام شاخۀ عکاسی علاقه‌مندید. آیا به عکاسی هنری علاقه‌مندید یا طبیعت یا تبلیغات یا …..
زمینۀ علاقه‌مندی شما بخش زیادی از مسیر را به شما نشان می‌دهد. چراکه درست است که اصول عکاسی در تمام شاخه‌ها مشترک است، اما بعد از یادگیری اصول ، هر زمینه راه متفاوت و منحصر به فردی دارد.

 

برای ثبت لحظات خوش زندگی چه باید کرد؟

 

 

۲- تا می‌توانید عکس بگیرید

یکی از مهم‌ترین مراحل آموزش عکاسی همین مرحلۀ عکس گرفتن است. شما باید تا می‌توانید شات بزنید و عکس بگیرید. دقت کنید که لازم نیست حتما یک سوژۀ بسیار مهم و خاص وجود داشته باشد تا از آن عکس بگیرید، بلکه می‌توانید به ساده‌ترین و پیش ‌پا افتاده‌ترین چیزها نگاهی متفاوت داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد بدانید معروفترین مجموعۀ عکاسی لورا لتینسکی Laura Letinsky یکی از معروفترین عکاسان جهان ، تنها از یک میز سفید و چند میوه روی آن است. پس سوژه در ذهن شماست، نه آنچیزی که از آن عکاسی می‌کنید.

۳- با دوربین آشنا شوید و عملکرد آن را به خوبی یاد بگیرید

دوربین‌های حرفه‌ای آپشن‌های زیادی دارند. شاید در نگاه اول کمی دشوار و پیچیده به نظر برسد. اما شما لازم نیست تمام ابزارها و منوها را یاد بگیرید. در حقیقت دوربین‌ها پیشرفته می‌شوند که کار با آنها راحت‌تر شود. برای آموزش عکاسی در ابتدای کار تنها لازم است که اصلی‌ترین دکمه‌ها را یاد بگیرید. این دکمه‌ها عبارتند از:

سرعت شاتر: این دکمه برای کنترل نور در عکاسی استفاده می‌شود. شما با سرعت شاتر مدت زمانی نور را می‌توانید تنظیم کنید. هرچقدر سرعت شاتر شما بیشتر باشد نور کمتری در صحنۀ خود خواهید داشت. پس هر چقدر نور صحنۀ شما بیشتر باشد، سرعت پایین تری را باید انتخاب کنید.دیافراگم: دیافراگم میزان نور ورودی به دوربین شما را کنترل می‌کند. در حقیقت هرچقدر دیافراگم دوربین شما بازتر باشد، تصویر شما نور بیشتری خواهد داشت و بر عکس هرچقدر دیافراگم شما بسته‌تر باشد، تصویر شما نور کمتری خواهد داشت.

 ۴- در یک کلاس  آموزش عکاسی شرکت کنید

یکی از آموزنده‌ترین بخش‌های عکاسی تحلیل و بررسی عکس‌های دیگران و بررسی نقاط قوت و ضعف آنهاست است. شما در یک کلاس آموزش عکاسی علاوه بر اینکه تسلط نسبتا خوبی بر روی تکنیک عکاسی پیدا می‌کنید، می‌توانید از تجربیات اساتید مجرب استفاده کنید و همینطور با سایر اعضای کلاس به تعامل بپردازید و از هم ‌کلاسی‌های خود چیزهای زیادی بیاموزید.

منبع: ستاره

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا