راه های برگزاری یک مهمانی کم هزینه چگونه است؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

مهمانی دادن از قدیم الایام مورد علاقه مردم ما بوده هست اما با این وضعیت معیشت مهمانی دادن کمی سخت شده است، در اینجا طرفندهایی برای برگزاری یک مهمانی باصرفه را به شما آموزش می دهیم؛

مهمانی کم هزینه

✅حواستان باشد که این روزها شستن ظروف و استفاده از ظرفهای بلااستفاده آشپزخانه تان خیلی به صرفه تر از ظروف یکبار مصرف سرطانزاست.
اگر می خواهید از هزینه ها کم کنید بدانید گران شدن اجناس روی قیمت ظرفهای یکبار مصرف نیز تاثیر دارد ، پس بهتر است اگر ماشین ظرفشویی دارید از آن کمک بگیرید وگرنه از مهمانان بی رودربایستی تان بخواهید در شستشوی ظروف به شما کمک کنند.

✅یک زمانی برای برگذاری مهمانی حتما باید غذاها خورشتی و مجلسی باشد چیزی مانند فسنجان و چلو ماهیجه و …
اما این روزها با گران شدن مواد اولیه می توانید با تهیه غذاهای به اصطلاح فرنگی که مواد اولیه کم هزینه تری احتیاج دارند غذاهای ارزانتر و لاکچری درست کنید ، مطمئنا مهمانانتان نیز از خوردن غذاهای جدید استقبال خواهند کرد. پخت اینگونه غذاها هم هزینه و هم زمان کمتری می برد.

✅اخیرا مهمانی های خیلی از ماها صرف اینکه چه غذایی بگذاریم و چه سفره رنگینی بیندازیم تا از بقیه کم نیاوریم شده است ، یک جورایی همین رواج چشم و هم چشمی .
باور کنید هیچ ایرادی ندارد که فقط یک مدل پیش غذا و یک مدل غذا و دسر درست کنید، قرار نیست که شما و همسرتان کل ماه را کار کنید و همه حقوقتان را صرف برگزاری یک مهمانی کنید. تهیه چند نوع غذا و دسر جز اینکه شما را خسته تر کند ، پولتان را تمام کند و در آخر شما بمانید و خستگی و کلی غذاهای مانده که حتی یخچالتان نیز جایی برای نگهداری آن ندارد.

مهمانی کم هزینه

✅اگر می خواهید از مهمانان خود با شیرینی پذیرایی کنید و از قیمت بالای آن راضی نیستید می توانید دست بکار شوید و از خودتان کمی هنر به خرج دهید و شیرینی های خانگی درست کنید.
اگر فکر می کنید با تهیه غذا دیگر وقتی برای پخت شیرینی ندارید ، به خاطر ماندگاری بیشتر شیرینی نسبت به کیک می توانید چند روز قبل آنها را تهیه کنید و یا حتی در فریزر نگهداری کنید تا روز مهمانی فرا رسد. مطمئنا مهمانان از شیرینی های خانگی شما بیشتر استقبال می کنند مخصوصا اینکه در کنارش چای یا قهوه نیز باشد.

✅نوشیدنی خانگی درست کنید با انواع میوه ها و یا با ترکیب کردن ماست ، نعناع ، آویشن ، نمک و آب دوغ خانگی درست کنید ، حتی می توانید در اینترنت سرچ کنید نوشیدنی های خوشمزه خانگی تا انواع مختلف و کم هزینه پیدا کنید. خاصیت آنها چندین برابر نوشیدنی های گاز دار صنعتی می باشد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا