بهترین زمان استفاده از سنگ پا،چه هنگام است؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

شاید باورتان نشود اما قدمت استفاده از سنگ پا به دوره قرون وسطی در روم برمی گردد که بعد از رومی ها مردم خاور میانه نیز به استفاده از سنگ پا روی آوردند. اما در آن دوره از این نوع سنگ ها برای زیبایی و بهداشت استفاده نمی شده و مورد استفاده این سنگ ها که از جنس سنگ آذرین هستند و از سرد شدن گدازه های آتشفشانی تشکیل می شده اند، پاک کردن چربی ها و وسایل جرم گرفته بود.

بهترین زمان استفاده از سنگ پا

زمان مناسب استفاده از سنگ پا

بهترین زمان استفاده از این سنگ ها هنگام خواب است آن هم هفته ای یکبار، بعد از کشیدن سنگ پا پوست احتیاج به استراحت دارد که این زمان بهترین وقت برای استراحت پوست است.

نحوه کشیدن سنگ پا

قبل از استفاده از سنگ پا ، پوست پای خود را کاملا مرطوب و خیس کنید اگر که پای خود را دقایقی در محلول آب و صابون بگذارید که چه بهتر.
بعد به مدت ده دقیقه سنگ پا را روی پاشنه پا در نقاطی که پوست پای تان غشای ضخیم تری دارد بکشید تا سلول های مرده پوستتان از بدن جدا شوند.
بعد از پایان کارتان پاهارا شستشو دهید و کاملا خشک کنید .
برای نتیجه بهتر می توانید بعد از تمام شدن کارتان کرم مرطوب کننده بزنید.

به تازگی برای رشد قدی کودکان استفاده از سنگ پا توصیه شده است ، به این طریق که پاهای کودک را به مدت یک ربع در آب و نمک قرار داده و بعد عمل کشیدن سنگ پا را انجام می دهید، این کار به تولید هورمون رشد کودک کمک خواهد کرد و هیپوفیز مغز او را تحریک خواهد کرد.

بهترین زمان استفاده از سنگ پا

بهداشت سنگ پا:

برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سنگ پا آنرا به مدت چند ساعت در سرکه نگهداری کنید تا میکروب ها و قارچ های رشد کرده در آن از بین برود.
برای نگهداری سنگ پا حمام را انتخاب نکنید زیرا فضای تاریک و نمور حمام باعث رشد میکروب در سنگ پا می شود.

نکته:
به یاد داشته باشید که در زمان ترک خوردن پاشنه پا از سنگ پا استفاده نکنید چون نتیجه معکوس می دهد ، و همینطور کسانی که به اگزمای پوستی مبتلا هستند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا