بیوگرافی دکتر مریم کوچکی نژاد استاد برتر زیر ۴۰ سال رشته مدیریت در دنیا

در این مطلب، توضیحاتی درباره بیوگرافی دکتر مریم کوچکی نژاد استاد برتر زیر ۴۰ سال رشته مدیریت در دنیا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بر اساس رده بندی سایت Poets & Quants به عنوان معتبرترین سایت آنلاین رشته مدیریت در دنیا که به اطلاع رسانی اخبار مربوط به مدارس عالی مدیریت Business Schools در دنیا و به خصوص رشته MBA می پردازد، دو دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف، مریم کوچکی نژاد ، استاد دانشگاه نورث وسترن و علیرضا احمد سیماب ، استاد دانشگاه اچ. ای.سی مونترال در بین چهل استاد برتر جوان زیر ۴۰ سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شدند!

بیوگرافی دکتر مریم کوچکی نژاد

دکتر مریم کوچکی نژاد ، دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته  فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف ، دکتری رفتار سازمانی از دانشگاه یوتا و پسادکتری در مرکز Edmond J. Safra دانشگاه هاروارد ، استادیار دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایلینویز می باشد. دانشگاه نورت وسترن از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و ایالت ایلینوی به حساب می آید که در شهر شیکاگو قرار دارد.

تمرکز اصلی تحقیقات دکتر مریم کوچکی نژاد در زمینه درک ماهیت پویای تصمیم گیری های اخلاقی و چگونگی تجربه روانی افراد از نظر روانشناسی در برخوردهای اخلاقی روزمره است.

سایت Poets & Quants علاوه بر خبررسانی، اقدام به انتشار رده بندی های مختلف از جمله رده‌ بندی دانشگاه ‌های معتبر رشته مدیریت کرده است. در چند سال اخیر نیز اقدام به معرفی اساتید جوان برتر رشته مدیریت کرده است. در ماه مارس هر سال یک کمیته از افراد متخصص مسئولیت انتخاب لیست چهل نفر نهایی را برعهده دارد. معیار انتخاب بر اساس مهارت های تدریس و کیفیت مقالات تحقیقاتی اساتید است. مطابق آمار وب سایت برای رقابت سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۲۰۰۰ کانداتوری برای ۱۶۰ استاد رشته مدیریت از سراسر دنیا داشته ‌اند که از این میان ۴۰ استاد به عنوان لیست نهایی انتخاب شد.

چندی پیش دکتر مریم کوچکی نژاد همراه با دکتر لیوبا بلکین از دانشگاه Lehigh در پنسیلوانیا در تحقیقات خود دریافته بودند که زمانی که هوا به نحو آزاردهنده ای گرم است، تمایل ما به این که فرد اجتماعی مطلوب یا یاریگری باشیم کاهش می یابد! دمای محیط بر واکنش های  فردی و احساسی انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود در محیط های با دمای نامناسب، افراد کمتر به دیگران کمک کنند، بدون این که دلیلی برای توجیه این مساله باشد!

یافته های مطالعه «بررسی تاثیر دمای محیط بر کمک کردن» که در مجله اروپایی روانشناسی اجتماعی (European Journal of Social Psychology) منتشر شده به توضیح چگونگی و سازوکارهای تاثیر دمای محیط بر روحیه کمک کردن افراد کمک می کند. داده های ارائه شده توسط یک زنجیره خرده فروشی بزرگ روسیه در بخش اول مطالعه، به محققان امکان داده که تفاوت رفتارهای فردی در شرایط گرم و طبیعی را بررسی کنند. براساس این داده ها، کارکنان در محیطی با گرمای ناخوشایند، ۵۰ درصد کمتر درگیر رفتارهای جامعه پسند مثل داوطلب شدن برای کمک به مشتریان، گوش دادن فعال و پیشنهاد دادن به مشتریان می شوند.

در قسمت دوم مطالعه که یک آزمایش آنلاین تصادفی بود از طریق پانل آنلاین از پاسخگویان خواسته شد تا خود را در محیطی با گرمای نامطلوب تصور کنند و پس از اندازه گیری احساسات و ادراکات و طرح شماری از سوالات نظرسنجی از آنها برای حضور داوطلبانه در یک نظرسنجی دیگر دعوت شد. شرکت کنندگان که حتی در حال حاضر گرما را تجربه نمی کردند در مقایسه با گروه کنترل تمایل کمتری به کمک کردن نشان دادند.

فقط ۳۴ درصد از شرکت کنندگان که از آنها خواسته شده بود خود را در شرایط ناخوشایند دمایی تصور کنند ابراز تمایل کردند تا به طور داوطلبانه (رایگان) در نظرسنجی شرکت کنند در حالی که میزان استقبال از کمک کردن در این نظرسنجی ۷۶ درصد بود. جالب توجه است، بلکین و همکارانش همچنین دیدند که یادآور بودن غیرمعمول گرم نیز تأثیر منفی آنها را افزایش داده است، اما تأثیری بر رفتارهای غیرمستقیم نداشته است، در حالیکه کاهش اثرات مثبت تاثیر می گذارد.

بیوگرافی دکتر مریم کوچکی نژاد

دکتر مریم کوچکی نژاد و همکار وی یعنی دکتر لیوبا بلکین در بخش سوم این مطالعه دریافتند که حتی تغییری جزئی در دما نیز به نحوی قابل توجه بر روحیه کمک کردن افراد موثر است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، یافته های وی علاوه بر اینکه در بسیاری از مجلات پژوهشی دانشگاهی به چاپ رسیده است؛ در رسانه های مهم از جمله نیویورک تایمز ، وال استریت ژورنال و هافینگتون پست و … به نمایش در آمده است.

بد نیست بدانید الهام بخش وی در این مسیر دکتر فیض بخش در دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
15 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
امیررضا
امیررضا
3 سال قبل

بنظرتون چرا مریم میرزا خانی را اینقدر بالا بردند و حرفی از ایشون نزدند؟؟؟چون معتقدند کسی که نخبه است باید از سر تا پا فرهنگ غربی داشته باشه!!!!

لیلا
لیلا
3 سال قبل
پاسخ به  امیررضا

عزیزم صدها زن نخبه ی دیگه هم در رده ی ایشون ایرانی هستند و رسانه های داخل ایران ازشون صحبت نمیکنن اتفاقا به خاطر همون حجاب حالا این همه نخبه ی بی حجاب فقط این یکی برای شما مهمه چون با حجابش مبلغ اهداف ایدئولوژیک شما هست؟ مریم میرزاخانی یک نابغه بود دوبار طلای المپیاد ریاضی گرفت تنها زن در تاریخ هست که مدال فیلدز گرفت حتی انوشه انصاری هم به اندازه مریم ازش صحبت نشده، چطور اشکال نداره شما از بی حجاب ها صحبت نکنید ولی خیلی بده که ما از این خانم با حجاب حرف نزنیم؟ شماها همیشه… مطالعه بیشتر »

امیر
امیر
3 سال قبل
پاسخ به  لیلا

بله احترام فقط مال ماست و ما از آینده اومدیم

منفرد
منفرد
2 سال قبل
پاسخ به  لیلا

سلام واقعاً نظرتون تو ذوق می زنه اگر فکر می کنید دوستمون نظر مغرضانه دادن ، از نظر بنده نظر شما ۱۰۰برابر مغرضانه تر بود. من با نظر آقا امیر رضا موافقم نه برای همسویی با دیدگاه ام ، بلکه به خاطر اینکه تو این سال ها حجاب رو عاملی برای عقب ماندگی می دانند و بی بندوباری فاکتوری برای نشان دادن فرهنگ بالا و فهمیدگی شده و دیدن عزیزانی مثل دکتر کوچکی نژاد علتی شفاف برای نفی این نظرات باطل میشه. و نشون میده که حجاب و دین چ مذهب نه تنها مانع پیشرفت نیست، بلکه شتاب دهنده ای… مطالعه بیشتر »

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل
پاسخ به  امیررضا

ایشون هم خیلی موفق ان و قابا احترام و افتخار اما مریم میرزاخانی یک چیز دیگه اس ….برنده دوبار طلای المپیاد جهانی ریاضی که کار و همینطور برنده ی نوبل ریاضی یعنی فیلدز
متوجهه ای …ریاضی مادر علومه و سخت ترین و غیرقابل درک ترین علم ……حل و فهم ریاضی کار هرکسی نیست پس قبل نوشتن به مخت فشار بیار هروقت تونستی یک انتگرال ساده حل کنی اونوقت حرف از مقایسه ی میرزا خانی با دیگران بزن

الی
الی
2 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

هر رشته ای وارد بحث تحقیقات و پژوهش بشه به اندازه کافی و حتی بیشتر از ریاضی سخت هست اینو میگم چون رشته خودم ریاضیه،هر درسی به اندازه خودش سخته
نه خانم میرزاخانی و نه خانم کوچکی هیچ کدوم راضی نیستن که شما باهم دعوا کتید و بحثتون بشه
در ضمن شماهم وقتی میخوایید راجع به چیزی نظر بدید مطمئن بشید اطلاعاتی که میدید درست باشه ?

Makran
Makran
2 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

عزیزم من شرط می بندم که قبل از وفات خانم میرزاخانی ، هیچ کدوم از ما حتی نمی دونستیم فیلدز چی هست!
به نظرم بهتر است به جای مرده پرستی ، به فکر جوانان و استعداد های پیش رویمان باشیم . گرچه تکریم گذشتگان هم قابل احترام و امری ستایش برانگیز است.

داریوش
داریوش
2 سال قبل
پاسخ به  امیررضا

ول کن این دری وری ها را
آخه مدیریت چیه که استاد برتر داشته باشه

نیما
نیما
2 سال قبل
پاسخ به  داریوش

متاسفانه اداره مملکت هم با همین سطح از تفکر امثال شما داره انجام میشه که اوضاع این است، تمرکز کشورهای توسعه یافته اتفاقا بر مدیریت است که از مدیریت خود شروع و تا مدیریت افراد و سازمان ها توسعه پیدا می کنه، هنوز خیلی مونده بفهمی مدیریت چیه جناب …التماس تفکر

فطرس
فطرس
2 سال قبل
پاسخ به  امیررضا

هردو محترمند ولی ایشون چون حجاب دارن رسانه های غربی پوشش نمیدن….

نیما
نیما
2 سال قبل
پاسخ به  امیررضا

واقعا عجیب این نظر…به نظر شما الان ایشون در حوزه علمیه در حال تدریس هستن و از فیلتر علمای قم عبور کردن و شدن استاد برتر در سطح جهان، آخه بابا همونایی که داری درموردشون قضاوت می کنی بدون هیچ تعصبی و بدون توجه به حجاب ایشون هم در دانشگاه پذیرشش کردن برای تدریس هم تو ارزیابی سوگیرانه عمل نکردن انتخاب ایشون گویای همین رفتار غیرسوگیرانه است که اگه عکس این موضوع در ایران اتفاق می افتاد حتی جذب نمی شدن چه رسد استاد برتر کاملا معلوم کیا متعصب هستن و کیا نیستن

صبا
صبا
3 سال قبل

درود برشما که باعث غرور ما میشید.

مریم
مریم
3 سال قبل
پاسخ به  صبا

به نظر میاد لازمه منصفانه به همه ی افرادی که در رشد دنیا تاثیر دارند توجه بشه،چه با حجاب چه بی حجاب،قضاوتها ما رو از درست نگاه کردن دور میکنه،حجاب ربطی به درست و غلط ادمها نداره،اون انتخاب شخصی ادمهاس،ما اگه بیشتر درباره زنان و مردان موفق ایرانی بدونیم احتمالا عزت نفس اجتماعی بیشتری پیدا خواهیم کرد

قصدی
قصدی
2 سال قبل
پاسخ به  مریم

برای این بانوی نجیب و ونخبه گیلان زمین آرزوی موفقیت وپیروزی داریم

...
...
2 سال قبل
پاسخ به  قصدی

ببخشید من بیوگرافی ایشونو تو هیچ سایتی ندیدم شما از کجا میدونید اهل گیلان هستن؟؟

دکمه بازگشت به بالا