زندگینامه برنارد آرنو موسس لویی ویتون

جدول یاب، ترجمه: پردیس کیانی: برنارد آرنو متولد ۵ مارس ۱۹۴۹ در روبه فرانسه است. او رئیس بخش اجرایی و رییس اصلی کمپانی لویی ویتون فرانسه و همچنین سرمایه گذار و هنریاب فرانسوی است. او در اپریل ۲۰۱۹ با ثروتی در حدود ۹۴٫۶ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد اروپا و چهارمین مرد ثروتمند جهان از طرف مجله فوربز انتخاب شد.

ابتدای راه

آرنو در سال ۱۹۷۱ در رشته مهندسی از دانشگاه پلزو شهرستان اسون فرانسه فارغ التحصیل شد. در همان سال او مدیریت ساخت و ساز شرکت پدرش شد و این کار او را به سمت شغل مشاور املاک سوق داد. پس از اضافه شدن به شرکت پدر، او تصمیم گرفت تا شیوه کاری آن را برای سود بیشتر عوض کند. او پدرش را راضی کرد تا تمرکز اصلی شرکت را به مشاوری املاک تغییر دهد و همین کار او باعث شد تا این شرکت با رهبری پدرش بسیار سود کند.

شروع کار حرفه ای

با دارایی در حدود ۱۵ میلیون دلار او و شریکش آنتونی برنهیم، خرید یک نساج ورشکسته که مالک قسمت مد شرکت کریستین دیور بود را تا ۸۰ میلیون دلار افزایش دادند و همین امر باعث شد تا در سال ۱۹۸۷ آرنو از طرف رییس شرکت لویی ویتون هنری ویسمیر دعوت به سرمایه گذاری در بخش اصلی این کمپانی شود. طی چند سال آرنو پول زیادی را سرمایه گذاری کرد و همچنین سود چشمگیری هم داشت به طوری که در پایان سال ۱۹۸۹ او مالک ۴۳٫۵ درصد از شرکت ویتون بود. بعد از آن آرنو تعداد زیادی از کارمندان پیر کمپانی را برکنار و نیروی جوان را به شرکت تزریق کرد تا از این طریق بتواند راحت تر ایده های خود را عملی کند.

طی یک سرمایه گذاری مشترک با گینس آرنو در سال ۱۹۹۰ هنری ویسمیر را از کار برکنار کرد خودش به جای او بسیاری از کمپانی های مد و فشن مثل جیونچی را به کار کردن در زیرمجموعه لویی ویتون درآورد. پس از گذشت ۱۱ سال ارزش بازار لویی ویتون دو برابر شد و سود فروش های آن تا ۵۰۰ درصد افزایش یافت. او تصمیماتی گرفت مبنی بر آن که برند های زیرمجموعه ویتان هرکدام به طور مستقل عمل کنند و تاریخچه مربوط به خودشان را داشته باشند.

آرنو می گوید تمام تصمیمات حرفه ایش این ایده را دنبال می کند که لویی ویتون سود و موفقیتش را مدیون تمام برند های قدرتمندی است که داراییشان را در لویی ویتون سرمایه گذاری کردند و هنوز هم می کنند تا شرکت های نو پا بتوانند وارد عرصه رقابت شوند. در سال ۱۹۹۰ آرنو تصمیم گرفت تا اولین شعبه لویی ویتون را در شهر نیویورک آمریکا افتتاح کند، تا شروعی باشد برای موفقیت های این کمپانی خارج از فرانسه که بالاخره در دسامبر سال ۱۹۹۹ موفق به این کار شد.

هنر یابی

آرنو همچنین علاقه ی زیادی به جمع آوری آثار هنری دارد به طوری که او، تعدادی از آثار هنرمندان برجسته ای مثل پیکاسو هنری مور و اندی وارهول را در کلکسیونش دارد. او همچنین اصرار داشت تا لویی ویتون را به عنوان حامیان مهم هنر در فرانسه معرفی کند. در همین راستا اقداماتی هم انجام شد مثل این که کمپانی ویتون شعبه ای را تاسیس کرد، تحت عنوان طراحان مد جوان که در آن هر ساله یک رقابت هنری جهانی برگزار می شود و به برنده ی آن هزینه ی اولیه شروع خط هنری خودش داده می شد و همچنین یک سال آموزش دیدن رایگان به او اهدا می شد. در سال ۲۰۱۴ آرنو ساختمان اصلی لویی ویتون را به معماری آرشیتکت فرانک گری ساخت تا در آن از هنر امروزی و خلاقیت حمایت شود. آرنو می گوید اگر بتوانیم عمیقا کاری که انسان های خلاق می کنند را دوست بداریم و حمایت کنیم هر چقدر هم که کارهایشان غیرقابل پیش بینی و غیر منطقی باشند، آن زمان می توانیم آن ها را بفهمیم و به درون ذهنشان نفوذ کنیم.

زندگی شخصی

آرنو دو بار ازدواج کرد و یک دختر و چهار پسر دارد. دختر و دو پسرش در ویتون مشغول به کار هستند. خانواده آرنو در خیریه هم فعالیت دارند آنها  ۲۰۰ میلیون از داراییشان را به کلیسای نوتردام پاریس بعد از آتش سوزی اهدا کردند. باید گفت که برنارد آرنو از ثروتمند ترین مردان جهان امروز است و امپراطوری مد او تاثیرات زیادی روی جهان مد و فشن داشته است و درجه یک ترین محصولات مد را تولید کرده است. میلیون ها نفر در سراسر جهان در کمپانی های او مشغول به کار هستند.

برنارد آرنو سه چیز را به عنوان قانون های موفقیت معرفی کرده است:

۱- صبور بودن: او معتقد است که اتفاقات خوب برای افرادی می افتد که منتظر می مانند. چرا که اتفاق خوب در زمان مناسبش رخ می دهد.

۲- ستایش خلاقیت: از آنجایی که خلاقیت اصل مهم و کلیدی هر ایده و تولید است، شما باید آن را دوست بدارید و ستایش کنید پس اگر به دنبال یک نتیجه ارزشمند و معتبر هستید نباید خودتان را گول بزنید و خلاقیت را از کارتان حذف کنید.

۳- مسیر خلاق: مسیر ساخت و تولید یک کار خلاقانه طولانی و زمانبر است اما همین مسیر است که کلید موفقیت است.

 

منابع:

Wealthygorilla.com

Britanniaca.com

Wikipedia.com

Forbes.com

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا