زندگینامه کامل ارلینگ هالند ستاره فوتبال اروپا + زندگی شخصی و اینستاگرام

سوپراستار نوظهور 19 ساله دنیای فوتبال، ارلینگ براوت هالند

جدول یاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: ارلینگ بروات هالند؛ که با نام حرفه‌ای ارلینگ هالند شناخته شده است یک فوتبالیست حرفه‌ای نروژی است. او نه تنها یکی از بزرگترین ستاره های جوان اروپا است بلکه درون او نوعی عطش وجود دارد که او را به به سمت بهترین شدن می کشاند.  او در پست مهاجم بازی می‌کند. این فوتبایست جوان در حال حاضر در باشگاه دورتموند آلمان بازی می‌کند و بازیکن تیم ملی نروژ است. ارلینگ فعالیت حرفه‌ای فوتبالی خود را از سرزمین مادری‌اش از باشگاه «bryne» آغاز کرد.  او پیش از پیوستن به دورتموند آلمان، برای باشگاه «سالزبورگ» بازی می‌کرد. این مهاجم نوظهور با وجود اینکه هنوز یک نوجوان است، صحنه‌های گلزنی جالب و جذابی در سراسر اروپا به نمایش گذاشته است. داستان این فوتبالیست نابغه داستان جالبی است و آینده او می تواند جالب تر هم باشد.

ارلینگ هالند

این فوتبالیست ۱۹ ساله،  در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ هالند اولین بازیکن جوانی نام گرفت که پنج مسابقه پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا را با دریافت امتیاز به ثمر رساند. او در مسابقات جام جهانی U-20 هلند در یک مسابقه ۹ گل به ثمر رساند و همین اتفاق به او کمک می کند تا  بتواند یک کفش طلا بدست آورد. او در فاصله سه سال توانست از بازی در باشگاه برینه نروژ به باشگاه دورتموند آلمان برسد. آنچه در سال ۲۰۲۰ در انتظار این بازیکن تواناست یکی از اتفاقاتی است که طرفداران او منتظر تماشای آن هستند.

زندگی اولیه و شروع فعالیت فوتبالی:

ارلینگ بروات هالاند در ۲۱ جولای سال ۲۰۰۰ در  شهر لیدز ، انگلیس متولد شد. جالب است بدانید ارلینگ در خانواده‌ای فوتبالی به دنیا آمد. پدر او، آلف-اینگ هالاند از بازیکنان اسبق لیگ برتر انگلیس بوده است. پدر او سابقه بازی در تیم‌های لیدز، منچسترسیتی و ناتینگام فارست را دارد. چون پدر ارلینگ در زمان تولد او در انگلیس زندگی می کرد، او در انگلیس به دنیا آمده است. وقتی سه ساله بود همراه پدر و مادرش به برینه، شهری کوچک خارج از استاوانگر نروژ بازگشتند. قد او یک متر و ۹۴ سانتی متر است. او فرزند دوم یک خانواده پنج نفره است.

ارلینگ از کودکی به فوتبال علاقه داشت و در سال ۲۰۱۵ به  باشگاه «برینه» پیوست و با زدن ۱۸ گل برای این تیم تنها در ۱۴بازی، این باشگاه را تحت تاثیر قرار داد. او به دلیل عملکرد عالی و  بسیار خوبی که داشت به تیم ارشد هدایت  شد. وقتی به تیم ارشد ملحق شد، او پانزده سال داشت و ۱۶ بازی برای این باشگاه انجام داد.  پدر ارلینگ در مورد او می گوید: «ارلینگ همیشه در فوتبال بااستعداد بوده است. شما بازیکنان جوان بسیاری را می بینید اما همه آنها عزم و اراده لازم برای طی کردن مسیر موفقیت را ندارند. من همیشه این عطش را در ارلینگ دیده ام. او از سن ۱۱، ۱۲ سالگی تمرینات بسیار زیادی انجام می داد و با پسرهای بزرگتر از خودش بازی می کرد. درواقع او همیشه اراده درونی برای بروز خودش و پیشرفت را داشته است.»

رفتن به مولده و تلاش و ممارست برای دیده شدن:

ارلینگ در سن ۱۶ سالگی، در فوریه سال ۲۰۱۷ برای اولین بار خانه را ترک کرد تا به باشگاه «مولده» بپیوندد.مربی این تیم کسی نبود جز اوله گانر سولسشر، یکی از گلزن های مشهور نروژی. فعالیت زیر نظر چنین اسطوره ای که سابقه فعالیت در منچستر یونایند را دارد جرقه ای در وجود هالند زد؛ البته این تحولات درون ستاره نروژی یک شبه رخ نداد اما تلاش های اوله گانر برای ارلینگ جادو کرد و ارلینگ معتقد است اوله تاثیر بسزایی در زندگی او داشته است. و او در یک فصل حضور خود در این باشگاه ۱۴ گل به ثمر رساند.

گلزنی های ارلینگ علاقه باشگاه های لیگ برتر برای جذب او را برانگیخت به خصوص آنکه توانست در زمان ۲۱ دقیقه در مقابل بزرگانی چون بران مقابل یک پیشکسوت منچستر یونایند به ۴ گل برسد.  اما اگر یک چیز باشد که باعث شود هالند منحصر به فرد باشد، این است که او پاهای خود را محکم در زمین نگه داشته است. حتی علاقه یوونتوس برای جذبش، او را وسوسه نکرد.  تمام آن چیزی که برایش مهم بود داشتن انتخاب مناسب برای پیشرفت خود به عنوان یک فوتبالیست بود.

ارلینگ هالند

رفتن به باشگاه سالزبورگ:

در میان پیشنهادات متعدد، این نوجوان توانمند در ژانویه سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۸ میلیون یورو به RB سالزبورگ انتقال داده شد.البته این اقدامی نبود که خیلی ها آن را انتخاب کنند اما مسیر ارلینگ این گونه بود. پس از انتقال کم حاشیه او به سالزبورگ، ارلینگ به زودی به بزرگترین استعداد تازه کشف شده اروپا تبدیل شد. این مهاجم در ماه می ۲۰۱۹ با به ثمر رساندن ۹ گل مقابل هندوراس در جام جهانی U-20 ، به یک ستاره تبدیل شد و  به راحتی موفق به دریافت جایزه کفش طلایی شد. هالند این آمار خیره کننده را در رقابت های ۲۰۱۹-۲۰ هم ادامه داد و در ۱۴ بازی لیگ موفق شد ۱۶ گل به ثمر برساند اما برجسته ترین موفقیت او در بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا، یعنی خود لیگ قهرمانان اروپا رخ داد.

در هفدهم سپتامبر سال ۲۰۱۹ ، ارلینگ اولین نوجوان پس از وین رونی در سال ۲۰۰۴ شد که موفق به کسب هت تریک اول شد.سالزبورگ در بازی مقابل یک باشگاه بلژیکی ۶-۲ برنده بازی شد. اما افتخار آفرینی این فوتبالیست نروژی همین جا تمام نمی شود. زیرا او در چهار بازی اول خود هفت  رکورد ثبت کرد. او با گلزنی در پنجمین بازی پیاپی، یک کریستیانو رونالدو ، سرخی ربروف ، نیمار و رابرت لواندوفسکی دیگر خلق کرد.جال تعجب ندارد که شهرت هالند افزایش یافت و هر باشگاه بزرگ اروپایی خواستار او در ژانویه سال ۲۰۲۰ بود

دورتموند قدم بعدی و درست هالند:

حدس و گمان های قوی ای در مورد آینده ی این ستاره ۱۹ ساله در ژانویه سال ۲۰۲۰ وجود داشت.سال جدید پنجره نقل و انتقالات زمستانی را گشود و چند باشگاه برتر، جنگ قیمت گذاری را آغاز کردند. نتیجه گیری قطعی این بود که سالزبورگ بازیکن ستاره خود را از دست می دهد. بالاترین قیمت های پیشنهادی مربوط به یوونتوس و منچستر یونایتد بود. به توجه به پیشینه ی ارلینگ هالند ترجیح او انتخاب منچستربود. اما از آنجایی که هالند همیشه دقت بسیاری در انتخاب مسیر حرفه ای و راه پیشرفت خود داشته از مزایای یوونتوس و منچستر صرف نظر کرد و با  پیشنهاد ۲۰ میلیون یورویی، انتقال به بوروسیا دورتموند آلمان را انتخاب کرد. او می گوید با باشگاه های بزرگ بسیاری صحبت کرد اما هیچ کدام حسی که دورتموند به او دادند را نداشتند و از همان اولش دلش میخواسته به این باشگاه برود.

اولین هتریک حیرت انگیز او مقابل FC آگسبورگ در ۱۸ ژانویه تنها در ۳۴ دقیقه بازی انجام شد. بعد از آن ۵گل دیگر را برای احیای عنوان قهرمانی بوروسیا دورتموند در بوندس لیگا در این فصل به ثمر رسانده است.اکنون همه چشمان  به سمت هالند است که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ راه پیدا کند. اگر برنامه ریزی درستی انجام شود، دورتموند می توانست برای دومین بار در تاریخ برنده این رقابت ها شود.آسان نخواهد بود، اما هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست.

ارلینگ هالند

نکاتی جالب درمورد ارلینگ هالند:

جالب است بدانید به او القابی همچون «بچه مرد» (به خاطر تنومند بودن او با وجود سن کم»، «عقاب بزرگ» و «زلاتان» را داده اند. زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست معروف اسکاندیناویایی بزرگترین الگوی او است. برخی به شباهت هایی میان این دو فوتبالیست به لحاظ رفتاری، قد و نوع بازی اشاره کرده اند و این مقایسه قابل درک است.

همچنین این مهاجم نروژی یک رژیم غذایی مبتنی بر ماهی را دنبال می کند که برگرفته از رژیم غذایی کریستیانو رونالدو است و شاید بتوان گفت از رونالدو دیگر ستاره فوتبالی محبوب اوست.

آدرس اینستاگرام هالند:

این مهاجم با استعداد نروژی ۲٫۴ میلیون فالوئر د صفحه اینستاگرام خود دارد.

@erling.haaland

https://www.instagram.com/erling.haaland/?hl=en

زندگی خصوصی ارلینگ:

ارلینگ مجرد است و ازدواج نکرده است. البته او ۱۹ ساله است و هنوز ازدواج برای او خیلی زود است. درمورد اینکه او با کسی در رابطه است اطلاعاتی در دست نیست. او خیلی تمایلی ندارد در مورد زندگی خصوصی اش صحبت کند و بیشتر تمرکزش در حال حاضر بر روی کار  و فوتبال است و آرزوی او این است که بهترین فوتبالیست دنیا شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا