زندگینامه کامل شمیلا شیرزاد بازیگر افغان و برادرش ابوالفضل شیرزاد

در این مطلب، درباره زندگینامه کامل شمیلا شیرزاد ، بازیگر کودک افغان و برادرش ابوالفضل شیرزاد توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حواشی و اتفاقات گوناگونی همراه بود! یکی از این اتفاقات جالب توجه، تقدیر از بازیگران کودک فیلم سینمایی ” خورشید ” به کارگردانی مجید مجیدی بود! بازیگرانی که خود کودک کار بودند. شمیلا شیرزاد ، بازیگر کودک فیلم سینمایی ” خورشید ” که خود از کودکان کار بوده است، در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۹۸ و پس از تقدیر توسط هیات دوران چنین گفت: ” امیدوارم روزی برسد که در جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد! “

سخنان این کودک که با بغض همراه بود، با کف زدن ها و احساسات حاضرین سالن بدرقه شد! شمیلا شیرزاد ، کودک پناهجوی افغانستانی در ایران هنگام سخنرانی در جمع هنرمندان و سینماگران ایرانی، زمانی که به یاد مادر خود افتاد، گلویش را بغض گرفت و گریه کرد!

زندگینامه کامل شمیلا شیرزاد

شمیلا شیرزاد متولد سال ۱۳۹۰ شمسی می باشد؛ شمیلا اصالتا اهل افغانستان است، اما در ایران متولد شده است و با پدر و مادر و خواهر بزرگترش و ابوالفضل که دو سال و نیم از خودشپ کوچک ‌تر است، زندگی می‌ کند. او برای گذراندن زندگی خود و خانواده ی خود، در ایستگاه‌‌ های مترو دست فروشی می‌ کند!

شمیلا شیرزاد و حضور در فیلم سینمایی ” خورشید “

شمیلا شیرزاد برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ شمسی، در فیلم سینمایی ” خورشید ” به کارگردانی مجید مجیدی و به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در بخش سودای سیمرغ (مسابقه اصلی) سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۹۸ را به خود اختصاص داد.

بهمن ماه سال گذشته بود که پس از نمایش فیلم خورشید در سالن رسانه ‌های جشنواره فیلم فجر، سه، چهار بچه‌ی تقریبا هم سن و سال کُلّ نشست خبری این فیلم را با شیرین ‌زبانی ‌ها، خنده‌ ها و اشک ‌هایشان به هم ریختند و یکی از پر سر و صداترین و جذاب ‌ترین روزهای جشنواره را ثبت کردند. اما آن چیزی که حضور آن ‌ها را متفاوت کرد صرفا بازی خوبشان در فیلم مجیدی نبود، بلکه زندگی آن ‌ها بود و کارشان در مترو و خیابان و حس و حالی که از تجربه‌ی بازیگری به دست آورده بودند.

زندگینامه کامل شمیلا شیرزاد

شمیلا و ابوالفضل شیرزاد و همچنین روح‌ الله زمانی و سید محمدی موسوی از مدرسه ی صبح رویش که مخصوص کودکان کار می باشد، برای ایفای نقش در فیلم ” خورشید ” انتخاب شدند. جالب است بدانید مجید مجیدی به همراه دیگر عوامل فیلم سینمایی ” خورشید ” در چند نوبت از این دو بازیگر کودک تست می گیرند و سرانجام آن ها به عنوان بازیگران این فیلم انتخاب می شوند!

بازی شمیلا شیرزاد و برادر وی ابوالفضل در فیلم سینمایی ” خورشید ” بسیار تاثیر گذار بوده است! از دید بسیاری از تماشاگران فیلم سینمایی ” خورشید ” این بازیگران با وجود سن و سال کم و همچنین آماتور بودن، بازیگران درجه یکی به شمار می آیند.

زندگینامه کامل شمیلا شیرزاد

فیلم سینمایی ” خورشید ” به کارگردانی مجید مجیدی با حضور بازیگرانی چون علی نصیریان ، طناز طباطبایی و همچنین جواد عزتی به موضوع کودکان کار می پردازد.

در انتها لازم به بیان است مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی ” بچه‌ های آسمان ” در میان نامزدهای نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان حضور داشت و با فیلم‌ های ” پدر ” ، “بچه‌ های آسمان” ، ” رنگ خدا ” ، ” باران ” ، ” بید مجنون ” و ” آواز گنجشک‌ ها “، جوایز متعددی را از جشنواره‌ های معتبر جهانی دریافت کرده است!

فیلم خورشید و حضور در جشنواره فیلم ونیز

هفتاد و هفتمین فستیوال بین ‌المللی فیلم ونیز با برگزاری آیین اختتامیه برگزیدگان بخش‌های مختلف را معرفی کرد. جایزه مارچلو ماستریانی برای بهترین بازیگر جوان به روح‌ الله زمانی بازیگر فیلم خورشید از ایران اهدا شد. مجید مجیدی و شمیلا شیرزاد برای دریافت این جایزه روی سن حاضر شدند. زیرا کرونا ، روح ‌الله زمانی مانع سفر وی به ونیز شده بود! شیرزاد در ونیز گفت: من و امثال روح الله همه کودکیمان را در خیابان دست‌فروشی کردیم. من تا همین یک سال پیش دست‌فروشی می‌کردم. از آقای مجیدی ممنونم که رؤیاهای ما را به ما برگرداند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا