زندگینامه کامل مهدی قائدی بهترین بازیکن سال آسیا و همسرش + آدرس اینستاگرام

در این مطلب، با زندگینامه کامل مهدی قائدی فوتبالیست جوان بوشهری و مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران همراه شما عزیزان خواهیم بود. با پایان مهلت شرکت در نظرسنجی جایزه هواداران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی قائدی مهاجم تین فوتبال استقلال تهران با کسب ۲۴.۴۰ درصد رأی مخاطبان، بهترین بازیکن جوان (زیر ۲۳ سال) قاره لقب گرفت و مهدی عبدی با ۲۱.۳۷ درصد آرا، در رده دوم ایستاد.

AFC درخصوص قایدی نوشت:

” قائدی هموطن خود یعنی مهدی عبدی را برای بردن این عنوان کنار زد و ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا یعنی وون دوجائه، به مقام سوم رسید. این مهاجم خلاق که دسامبر ۲۲ ساله شد، سالی فوق العاده را در استقلال تجربه و توجهات سراسر قاره را به خود جلب کرد. او سه گل در پنج مسابقه لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و در شکست استقلال به تراکتور در فینال جام حذفی گلزنی کرد.

قائدی پس از  اینکه استقلال به نایب‌ قهرمانی لیگ حرفه ‌ای ایران رسید، بهترین گل‌‌ساز مسابقات شد. پس از حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال تایلند، او برای اولین بار مقابل ازبکستان در تیم ملی بزرگسالان به میدان رفت و اولین گل خود را در دومین بازی ملی مقابل بوسنی و هرزگوین به ثمر رساند. ”

باشگاه فوتبال استقلال تهران از جمله باشگاه های فوتبال ایران به شمار می آید! این باشگاه ورزشی در چهارم مهر ماه سال ۱۳۲۴ شمسی در شهر تهران بنیان‌ گذاری شد. جالب است بدانید استقلال تا پیش از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، در ابتدا ” دوچرخه‌ سواران ” و سپس ” تاج ” نام داشت! اما در این مطلب تصمیم داریم درباره مهاجم ۱۹ ساله تیم فوتبال استقلال تهران یعنی مهدی قائدی به بحث بپزداریم! با ما همراه باشید.

مهدی قائدی متولد متولد ۱۴ آذر ماه سال ۱۳۷۷ شمسی در شهر بوشهر می باشد. او یک خواهر بزرگ تر از خود و همچنین یک برادر کوچک تر از خود دارد! قائدی فوتبال را از دوره ی دبستان و در تیم های محلی شهر خود آغاز کرد! مهدی از سال ۱۳۸۷ شمسی و وقتی تنها ۱۰ سال، سن داشت از تیم پایه باشگاه فوتبال ایران جوان شهر بوشهر آغاز کرد؛ او توانست به خوبی هر چه تمام در این تیم بدرخشد. او سرانجام در فصل ورزشی سال ۱۳۹۵ شمسی و ۱۳۹۶ شمسی یعنی در ۱۸ سالگی، وارد تیم بزرگسال این تیم شد!

لازم به بیان است عشق به فوتبال، سبب شد تا مهدی بیخیال تحصیل و ادامه ی آن شود! قائدی در نخستین فصل بازی خود در تیم فوتبال ایران جوان توانست ۱۰ گل برای تیم خود به ثمر رساند و به همین دلیل نیز، عنوان ” پدیده لیگ یک ” را کسب کرد! او با این اتفاق، در معرض توجهات قرار گرفت. قائدی سپس به تیم فوتبال شاهین بوشهر پیوست.

مهدی قائدی

حضور مهدی قائدی در تیم فوتبال استقلال تهران

روند کسب موفقیت های مهدی همچنان ادامه داشت و همین اتفاق باعث شد تا تیم فوتبال استقلال تهران و همچنین تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای جذب او دست به کار شوند! تا این که تیم فوتبال استفلال تهران در ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۹۶ شمسی، وی را از تیم فوتبال ایران جوان خریداری نمود و با قراردادی ۵ ساله مهدی را به خدمت گرفت!

مهدی در این باره می گوید: ” از کودکی، استقلالی بودم و دوست داشتم در این تیم بازی کنم! خدا را شکر شرایطی پیش آمد که با حضور یکی از مدیران باشگاه استقلال و صحبت‌ های علیرضا منصوریان ، به این تیم ملحق شدم. “

قائدی اولین بازی خود برای تیم فوتبال استقلال تهران را در ۱۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ شمسی در مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان انجام داد! او در این بازی در دقیقه ۶۴ و به جای ” امید نورافکن ” وارد زمین بازی شد و با حرکات تکنیکی خود، بیش از پیش توجهات را جلب کرد!

زندگینامه مهدی قائدی و همسرش

” نیمار ” فوتبال ایران!

شاید جالب باشد که بدانید از مهدی قائدی به عنوان ” نیمار فوتبال ایران ” نام برده می شود! علاوه بر این، او به ” باشو ” نیز شهرت دارد! مهدی در این باره می گوید: ” الگوی فوتبالی من، نیمار برزیلی است! بازیکنی که همیشه از شیوه ی فوتبالی او الهام گرفتم و تمام تلاشم را انجام دادم تا شکل و شمایل فوتبالی ام شبیه به او باشد! “

لازم به بیان است نیمار با نام کامل ” نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور ” ، بازیکن پست مهاجم فوتبال و اهل کشور برزیل می باشد که برای باشگاه فوتبال ” پاریس سن ژرمن ” و همچنین تیم ملی فوتبال برزیل در پست مهاجم بازی می کند. از او اغلب به‌ عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان یاد می شود.

چهره مهدی قائدی شباهت زیادی به شخصیت فیلم ” باشو، غریبه ای کوچک ” به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیضایی و به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محصول سال ۱۳۶۴ شمسی دارد؛ به همین سبب هواداران تیم فوتبال استقلال تهران به او لقب ” باشو ” داده اند.

مهدی قائدی

حضور مهدی قائدی در جام جهانی فوتبال زیر بیست سال ۲۰۱۷ میلادی

مهدی در جام جهانی فوتبال زیر بیست سال ۲۰۱۷ میلادی، توسط امیرحسین پیروانی به تیم ملی زیر ۲۰ سال کشور ایران دعوت شد! قائدی اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم فوتبال کشور زامبیا انجام داد و چیزی در حدود ۱۸ دقیقه در زمین بازی بود. همچنین چند دقیقه نیز در مقابل تیم ملی فوتبال کشور پرتغال بازی کرد اما متاسفانه مصدوم شد و در نتیجه از بازی خارج شد!

زندگینامه کامل مهدی قائدی

قائدی و حاشیه های خدمت سربازی!

مهدی که برای پیوستن به تیم فوتبال استقلال تهران ترک تحصیل کرده بود، به خدمت سربازی نرفته است و هنوز در تلاش برای به تاخیر انداختن آن است! البته لازم به بیان است پس از ورود وی به تیم فوتبال استقلال تهران و با تصمیم مدیران این تیم باشگاهی، وی سر از دانشگاه درآورد و حالا دانشجو می باشد و معافیت تحصیلی دارد!

دامادی قائدی جوان!

ماجرای اخراج قائدی از تیم فوتبال استقلال تهران!

مهدی قائدی به دلیل بی‌ احترامی به پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران و همچنین دست ندادن با ” وینفرد شفر “، مربی تیم فوتبال استقلال تهران، در مهر ماه سال ۱۳۹۶ شمسی از تیم فوتبال استقلال تهران اخراج شد! بار دیگر نیز وی به دلیل حضور نداشتن در تمرینات تیم فوتبال استقلال تهران، در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دوباره از این تیم اخراج شد!

مهاجم جوان تیم فوتبال استقلال تهران

حاشیه های تصادف قائدی و حکم دادگاه وی!

مهدی که برای انجام کارهای مربوط به دانشگاه خود به شهر بوشهر رفته بود، در ۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ شمسی، در یک حادثه رانندگی به شدت مصدوم شد و روانه بیمارستان خلیج فارس گشت! در این سانحه، او به همراه سه نفر  از دوستان خود سوار بر ماشین در حال برگشت از تماشای مسابقات فوتبال ساحلی بودند که خودروی آن ها در اتوبان امام علی (ع) شهر بوشهر واژگون شد!

دو نفر از آن ها جراحات سطحی داشتند که بعد از مداوای سرپایی، از بیمارستان ترخیص شدند؛ اما مهدی قائدی و دوست وی، احمدرضا شاکر به شدت آسیب دیدند و به سرعت به بیمارستان خلیج فارس شهر بوشهر منتقل شدند. قائدی به دلیل پارگی شکم، دچار خون ریزی کبد و آسیب دیدگی ناحیه ی طحال شد. سرانجام این سانحه رانندگی منجر به مرگ مغزی و فوت احمدرضا شاکر شد.

گفته می‌شود قائدی که بدون داشتن گواهینامه در حال رانندگی بوده است، نتوانسته است در سرعت بالا، ماشین خود را کنترل نماید. فوت احمدرضا شاکر منجر به ایجاد حواشی زیادی برای مهدی شد! او سرانجام در این پرونده جنجالی، مقصر شناخته شد. طبق رای دادگاه، مهدی قائدی به یک سال حبس تعزیری، ۲۰۰ ساعت کار اجباری در مدارس فوتبال و همچنین پرداخت دیه محکوم شد. همچنین وی بایستی خسارت وارد شده به ماشین را نیز بر عهده بگیرد.

البته گفته می‌شود که حکم حبس او قابل تبدیل به مجازات های دیگر است!

زندگینامه کامل مهدی قائدی

درگیری قائدی با بازیکنان تیم فوتبال کشور میانمار

در بازی میان تیم فوتبال کشورهای ایران و میانمار، به دلیل بازی ناجوانمردانه ی تیم حریف که منجر به باخت ایران شد، پس از اتمام بازی، مهدی قائدی به سمت بازیکنان تیم ملی فوتبال میانمار رفت و درگیری کوچکی میان بازیکنان دو تیم به وجود آمد!

قائدی و همسرش

زندگی شخصی مهدی قائدی

مهدی ازدواج کرده است و متاهل می باشد! مهدی قائدی در ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی و در ۲۱ سالگی، با انتشار عکس های مراسم عروسی خود، ماجرای ازدواج خود را رسانه ای کرد، تا شاید بخشی از حاشیه های او کم شود!

مهدی قائدی از آرزوهای خود می گوید!

قائدی در یکی از مصاحبه های خود درباره ی آرزوهای خود، این چنین می گوید: ” می خواهم از فرصت پوشیدن پیراهن تیم فوتبال استقلال به بهترین نحو استفاده کنم و کادر فنی تیم ملی را برای دعوت به اردوی تیم ملی تحت تاثیر قرار دهم! “

مهدی قائدی

آدرس اینستاگرام مهدی قائدی

https://www.instagram.com/mehdighayedi10

۴ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا