گلاره ناظمی داور بین المللی فوتسال کیست؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره گلاره ناظمی داور بین المللی فوتسال و نامزد بهترین داور فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. گلاره ناظمی ، داور بین المللی فوتسال متولد سال ۱۳۶۱ شمسی در دیلمان استان گیلان می باشد. بد نیست بدانید گلاره پیش از ورود به این حرفه، بازیکن فوتبال بوده است! او در سن ۱۷ سالگی با حمایت خانواده خود و به پیشنهاد برادر خود یعنی کوپال ناظمی که از داوران فوتبال بود، در کلاس‌ های داوری ثبت نام کرد.

گلاره خود در این باره چنین می گوید: ” ابتدا بازیکن تیم فوتبال بودم؛ اما در سال ۱۳۷۸ شمسی و وقتی تنها ۱۷ سال سن داشتم با تشویق و اصرار برادرم که خود داور فوتبال بود، برای حضور در کلاس های داوری ثبت نام کردم! اما قصدم به هیچ وجه ادامه کار نبود. آن زمان هدفم تنها گرفتن مدرک داوری بود!

کم کم و در طی دو سال که داوری را یاد گرفتم و سوت زدن را تجربه کردم، علاقه ام به ادامه این رشته نیز بیشتر شد! به ویژه که اساتیدم مرا بسیار حمایت کردند. “

آغاز فعالیت گلاره ناظمی به عنوان داور

گلاره فعالیت خود را به عنوان داور در لیگ برتر فوتسال بانوان ایران آغاز کرد؛ وی در اولین تجربه بین المللی خود، در بازی های آسیایی جنوب شرقی سال ۲۰۰۱ میلادی سوت زد! گلاره در سال ۲۰۱۴ میلادی در لیست داوران بین المللی ایران قرار گرفت.

گلاره ناظمی و داوری فینال المپیک

گلاره ناظمی در مهر ماه سال ۱۳۹۷ شمسی توانست بالاتر از داوران مشهور دیگر، قضاوت فینال فوتسال المپیک جوانان جهان بین تیم های ژاپن و پرتقال را داوری کند!

همچنین وی در رقابت های فوتسال جام باشگاه های جهان مردان سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور تایلند به عنوان داور اول، مسابقه تیم‌ های بارسلونا برابر شنزن چین، نماینده تایلند در برابر تیم بوکاجونیورز آرژانتین، شنزن چین در برابر منگوس برزیل و همچنین دیدار پایانی رقابت های فوتسال جام باشگاه های جهان مردان سال ۲۰۱۹ میلادی را قضاوت کرد.

گلاره ناظمی در بین ۱۰ داور برتر دنیا

سایت فوتسال پلنت مطابق سال‌ های گذشته اسامی نامزد‌های بهترین داوران، مربیان، دروازه‌ بانان، بازیکنان و… را معرفی کرده است؛ این سایت روز گذشته ۴ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی اقدام به انتشار اسامی نامزد‌های بهترین داوران در سال ۲۰۱۹ میلادی کرده است. در این لیست نام گلاره ناظمی ، داور بین‌ المللی فوتسال نیز دیده می‌ شود!

زندگی شخصی گلاره ناظمی

گلاره ناظمی هنوز ازدواج نکرده است؛ و وی مجرد می باشد. گلاره در مصاحبه ای درباره حس خود به داوری چنین می گوید: ” اینکه در زمین توانایی رهبری دارید. اینکه در هر لحظه باید بهترین تصمیم را بگیرید و قضاوت‌ کنید حس خیلی خوبی بود که دیگر نتوانستم از این حوزه خارج شوم. این حرفه را خیلی دوست دارم و به کسب کرسی در FIFA  فکر نکردم، اما اگر روزی این حرفه‌ را کنار بگذارم دوست دارم در حیطه نظارت AFC و FIFA که به حیطه کاری‌ ام مربوط می‌ شود، فعالیت کنم. “

گلاره درباره راهی که برای رسیدن به این جایگاه طی کرده است، در مصاحبه ای چنین می‌ گوید: ” وقتی افراد به سمت موفقیت می‌ روند، برخی به دنبال سرکوب یا متوقف کردنشان هستند. من  در این مسیر سختی‌ های زیادی کشیدم چون جای تمرین مناسبی نداشتم. با برادرم روی آسفالت و در پارک جنگلی سرخه حصار تمرین می‌ کردیم. خیلی روزها تمرین‌ هایمان در برف و سرما بود. وقتی آن روزها را به یاد می‌ آوردم به خودم می‌ گویم ” گلاره یاد روزهایی بیفت که کسی در آن سرما بیرون نمی‌ آمد و تو تمرین می‌ کردی” هیچ وقت آن سختی‌ ها را یادت نرود. “

آدرس اینستاگرام گلاره ناظمی

https://www.instagram.com/gelarehnazemi

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا