زندگینامه کامل امیر حسین رستمی و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی امیر حسین رستمی باید بدانید.

جدول یاب ، محمد سیمری : از جمله بازیگران جوانی که در طول چندین سال فعالیت خود در ژانر طنز سریال های تلویزیونی، توانسته به خوبی بدرخشد و بینندگان بسیاری را مجذوب نقش های خود نماید، امیر حسین رستمی است. امیر حسین رستمی متولد ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۴ شمسی در شهر تهران است. درباره ی خانواده امیر حسین بد نیست بدانید او یک خواهر بزرگ تر از خود دارد! او درباره رابطه با خواهر خود چنین می گوید: “زیاد با هم خوب نبودیم! چون او طرز فکر جا افتاده ای داشت، ولی من اینطور نیستم!”

امیر حسین رستمی

امیر حسین درباره کودکی خود می گوید: “در دوران دبستان خیلی کتک می خوردم و پسر مظلومی بودم! همین باعث شد مسئولان مدرسه با پدر و مادرم صحبت کنند و تصمیم بگیرند تا یک ورزش رزمی را یاد بگیرم تا بتوانم از خودم دفاع کنم!”

امیر حسین رستمی فارغ التحصیل لیسانس رشته ی بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آزاد اسلامی است. رستمی درباره ورود به حرفه ی بازیگری می گوید: “در سال ۱۳۷۲ شمسی و وقتی ۱۷ ساله بودم، دوره بازیگری را در دانشگاه هنر گذراندم. سپس در سال ۱۳۷۶ شمسی و در ۲۲ سالگی به کلاس های مرحوم حمید سمندریان رفتم؛ اما با شروع سربازی کلاس را رها کردم!

بعد از پایان خدمت سربازی، مدتی در خارج از کشور دوره های آموزشی بازیگری دیدم و به کشور برگشتم.”

امیر حسین بر این باور است که با سختی و بدبختی بسیار وارد حرفه ی بازیگری شده است! او در این باره می گوید: “در سال ۱۳۷۷ شمسی با رامبد جوان آشنا شدم و در سریال “هزاران ستاره” برای شبکه جام جم اروپا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بازی کردم، اما این سریال برای ایرانیان داخل کشور پخش نشد! بعد از آن مدتی به کار مدلینگ لباس مشغول بودم و از آن طریق چهره ام دیده شد و در سال ۱۳۸۵ شمسی به فیلم “فقط چشم هایت را ببند” به کارگردانی علیرضا امینی معرفی شدم و بازی کردم؛ اما این فیلم مجوز پخش نگرفت!

بعد از آن چند فیلم کوتاه و کلیپ‌ هایی که به سفارش سازمان ملل متحد در زمینه ی ترک اعتیاد بود را با رامبد جوان کار کردم.”

امیر حسین رستمی

امیر حسین علاوه بر بازی در فیلم “فقط چشم هایت را ببند”، دستیار کارگردان نیز بود. این فیلم با وجود اینکه در ایران پروانه نمایش نگرفت، اما در بسیاری از جشنواره‌ های خارجی به نمایش درآمد و جوایزی را نیز کسب کرد! جالب است بدانید فیلم “فقط چشم هایت را ببند” اتفاق بسیار خوبی برای امیر حسین رستمی بود‌! چون در جشنواره Rio در کشور برزیل از بازی او تقدیر شد!

امیر حسین در این باره می گوید: “من در جشنواره Rio با پیمان قاسم‌ خانی آشنا شدم و پس از بازگشت به ایران، او مرا به مهران مدیری معرفی کرد. در این فاصله در فیلم “رئیس” آقای کیمیایی بازی کردم که در نمایش جشنواره ی فجر این قسمت از فیلم به کل حذف شد! اما در اکران عمومی بخشی از آن اجازه پخش گرفت.”

لازم به بیان است در ادامه ی فعالیت های مرتبط با بازیگری، وی در سال ۱۳۸۲ شمسی  یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ بود.

امیر حسین رستمی و پسرش

رستمی و بازی در سریال “شمس العماره”

امیر حسین به واسطه ی بازی در سریال “شمس العماره” به خوبی شناخته شد. او در این باره می گوید: “در سال ۱۳۸۶ شمسی در فیلم “خاک آشنا” بازی کردم که آن هم دو سال توقیف خورد! در نهایت از طریق پیمان قاسم خانی برای بازی به سریال “شمس العماره” در سال ۱۳۸۸ رفتم و با این سریال دیده شدم!”

حضور امیر حسین رستمی در سریال “لیسانسه ها”

“لیسانسه‌ ها” یک مجموعه ی تلویزیونی با بازی هوتن شکیبا، امیر حسین رستمی و امیر کاظمی است که در سال ۱۳۹۵ شمسی از شبکه سه سیما پخش شده‌ است و توانسته است دو فصل موفق را پشت سر گذارد. سروش صحت کارگردان و نویسنده ی این سریال بوده است؛ البته ایمان صفایی همراه با او نویسندگی این سریال را بر عهده داشته است.

سریال لیسانسه ها

این سریال که با استقبال ویژه ای از سوی مخاطبان تلویزیون مواجه شد، مراحل ساخت سومین فصل خود را با عنوان “فوق لیسانسه ها” سپری می کند. هوتن شکیبا بازیگر نقش حبیب، امیرحسین رستمی بازیگر نقش مسعود و امیر کاظمی در نقش مازیار سه شخصیت اصلی سه فصل سریال “لیسانسه ها” را تشکیل می دهند که نقش هر کدام، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

زندگی شخصی امیر حسین رستمی

امیر حسین در کنار بازیگری، ورزشکار حرفه ای و مجری نیز است (او در کنار بازیگری، برای مدتی برنامه شوتبال را برای شبکه نسیم سیما کار کرده است)! امیر حسین به ورزش تنیس مشغول است؛ او می گوید: “از اول تنیس را دوست داشتم؛ چون اکثر دختر و پسرهای فامیل ما تنیس بازی می کردند! در کلاس دوم ابتدایی با تشویق پدرم که عشق تنیس بود، این ورزش را شروع کردم.” او علاقه های جالبی در زندگی خود دارد؛ برای مثال می گوید: “عاشق بهار و تابستان، گرما، رنگ، گل و طبیعت هستم. پاییز و زمستان زیاد در مدل من نیست! حتی لباس‌ های تابستانی را دوست دارم.

امیر جسین رستمی و پسرش

من مثل روحیه‌ ام، کاملا بهاری هستم و عاشق عید نوروز و فصل بهار هستم.

من ورزش می‌ کنم، طبق برنامه‌ ام با ارشیا به تنیس و شنا می‌ روم، مسافرت با خانواده را تجربه می کنم، رستوران رفتن و گردش را دارم و… اصلا من کار می‌ کنم که بتوانم از زندگی و در کنار خانواده بودن لذت ببرم.”

امیر حسین رستمی در سال ۱۳۷۸ شمسی و وقتی ۲۴ سال داشت با همسر خود یعنی پوراندخت الستی ازدواج کرد (آن ها در سال ۱۳۷۸ شمسی با یکدیگر عقد کردند)؛ ثمره ی این زندگی موفق، تولد یک پسر به نام ارشیا می باشد. امیر حسین درباره ی ازدواج خود می گوید: “از طریق یکی از دوستان دانشگاهی، به یکدیگر معرفی شدیم! ما زود ازدواج کردیم اما زود صاحب فرزند نشدیم؛ ۴ یا ۵ سالی گذشت تا در ۲۸ سالگی پدر شدم.”

امیر حسین رستمی و خانواده

او درباره ی زندگی مشترک خود می گوید: “زندگی مشترک من و همسرم، ۱۷ سال است که شروع شده است! حضور یک همسر باشعور، اصیل، تحصیل کرده و فداکار در زندگی من و موفقیت های من تأثیر زیادی داشته است و هیچ وقت نمی توانم نقش مهم او را در زندگی ام انکار کنم. اینکه همسرم هم از من راضی است نمیدانم! باید از خودش پرسید.

من نمی گویم مرد کامل و بدون نقصی هستم؛ نه چون من هم انسان هستم و قطعا اشتباهاتی در زندگی ام داشته ام اما مهم ترین موضوع این است که وقتی اولویت شما خانواده تان باشد، می شود از بعضی چیزها چشم پوشی کرد. اگر همسر شما این را درک کند، قطعا از بعضی کاستی و اشتباهات شما می شود چشم پوشی کرد و گذشت!”

امیر حسین رستمی پیش از ورود به حرفه ی بازیگری، مدتی در یک شرکت داروسازی و مکمل های دام و طیور در شهر صنعتی کاوه کار کرد؛ سپس مدتی به عنوان مربی تنیس، شاگرد داشت. در نهایت او شغل خانوادگی خود یعنی فروش آهن را تجربه کرد! امیر حسین می گوید: “اکثر خاندان ما کارخانه آهن دارند و رستمی ها خاندان بزرگی بین آهن فروش ها هستند!”

امیر حسین رستمی و پسرش

امیر حسین حالا یک “بیزینس من” باهوش است که جوان ترین عضو اتاق بازرگانی ایران در دبی به شمار می آید. در این بین او به تبپ خود نیز اهمیت بسیار می دهد! او در این باره می گوید: “خوش پوشی و مدل لباس برای من خیلی اهمیت دارد! دوستان نزدیک من می دانند که عینک و ساعت جزو مریضی های من است و به شدت به ظاهرم اهمیت می دهم!”

رستمی؛ طرفدار استقلال یا پرسپولیس؟

امیر حسین در این باره در مصاحبه ای گفته است: “به خدا من هیچ علاقه ای به فوتبال ندارم و فقط فوتبال های تیم ملی را دنبال می کنم. اما همیشه بین استقلال و پرسپولیس، یا پرسپولیس میبره یا پیروزی!”

سریال های امیر حسین رستمی

سالنام مجموعهکارگردانتهیه‌ کننده
۱۳۹۵لیسانسه‌هاسروش صحترضا جودی
۱۳۹۵پادری (دودکش ۲)محمدحسین لطیفیمحمود رضوی
۱۳۹۳آخرین بازیحسین سهیلی زادهعزیز علیزاده
۱۳۹۲پژمانسروش صحتمحسن چگینی
دودکشمحمدحسین لطیفیزینب تقوایی
۱۳۹۱یه تیکه زمینمهدی کرم پورمحمدعلی اسلامی
دختران حواحسین سهیلی زادهعزیز علیزاده
۱۳۹۰سه پنج دوحسین سهیلی زادهمحمدعلی جناغی، عزیز علیزاده
۱۳۸۹آسمان همیشه ابری نیستسعید عالم زادهامیرپور رحمانی
نون و ریحونفرزاد مؤتمنمحمود رضوی
۱۳۸۸وضعیت سفیدحمید نعمت‌اللهمحمدرضا شفیعی
شمس‌العمارهسامان مقدمرامین عباسی زاده
۱۳۸۶مرد هزار چهرهمهران مدیریمجید و حمید آقاگلیان

فیلم های سینمای امیر حسین رستمی

سالنام فیلمکارگردانتهیه کننده
۱۳۹۵قاتل اهلیمسعود کیمیایی
۱۳۹۵یک دزدی عاشقانهامیرشهاب رضویان
۱۳۹۴مشکل گیتیبهرام کاظمیبهرام کاظمی
یک دزدی عاشقانهامیرشهاب رضویانناهید دل‌آگاه
۱۳۹۳نهنگ عنبرسامان مقدمسامان مقدم
نیم‌رخ‌هاایرج کریمیعلی حضرتی
۱۳۹۱زن.مرد.زندگی…مهدی ودادیمهدی ودادی
عملیات مهد کودکفرزاد اژدریرؤیا شریف
۱۳۹۰بوسیدن روی ماههمایون اسعدیانمنوچهر محمدی
سورپرایزمهدی ودادیمهدی ودادی، سید رضا دونشیری
۱۳۸۹یک عاشقانه سادهسامان مقدمسامان مقدم
زنان ونوسی، مردان مریخیکاظم راست‌گفتارسید محمدرضا مفیدی
۱۳۸۸زیگزاگمجید توکلی
۱۳۸۶خاک آشنابهمن فرمان آرابهمن فرمان آرا
۱۳۸۵رئیسمسعود کیمیاییمسعود کیمیایی
فقط چشم‌هاتو ببندعلیرضا امینیعلیرضا امینی
۱۳۸۴اسپاگتی در هشت دقیقهرامبد جوانمحمد رضا تخت کشیان
امیر حسین رستمی در دبی

رستمی در شبکه نمایش خانگی

سالنام مجموعهنوعکارگردانتهیه کننده
۱۳۹۴شهرزاد (فصل اول)سریالحسن فتحیمحمد امامی
۱۳۹۳شتر مرغفیلم ویدیوییعلی اسدالهیجمال گلی
۱۳۹۱قلب یخی (فصل سوم)سریال ویدیوییسامان مقدمسید کمال طباطبایی
همسایه‌هافیلمامیرحسین جهدوستعلیرضا رئیسیان
شرط آخرفیلممحمد آهنگرانیکیانوش گرامی
۱۳۹۰نارفیلم ویدیوییبهار رضاییسعید شرفی کیا
فصل جدیدفیلم کوتاهامید معلمامید معلم
۱۳۸۹قهوه تلخسریال ویدیوییمهران مدیریپسر جهانکیرشاه دولو
خاطرهٔ شب بارانیفیلم ویدیوییسیامک شایقیعلیرضا رئیسیان
زیگزاگمجید توکلیتصویر دنیای هنر
چشماتو ببندفیلم ویدیوییمجتبی چراغعلی
مهاجرفیلم تلویزیونیمهدی مظلومیحسن روستایی
۱۳۸۸ریسمان سبزفیلم تلویزیونیعلیرضا امینیحسن توکل‌نیا
چاه دیوجواد مزدآبادیپژمان لشکری پور
همان روزفیلم ویدیوییعلیرضا امینیعلیرضا رئیسیان
شاه کلیدفیلم تلویزیونیسامان مقدممجید مظفری
۱۳۷۷هزاران ستارهرامبد جوان

تئاترهای امیر حسین رستمی

سالنام نمایشنوعنویسندهکارگردانمحل اجرا
۱۳۹۱کلمه سکوت کلمهتئاترمایده طهماسبیفرهاد آییشسالن ایرانشهر
کمی بالاترتئاتر صحنه‌ایآروند دشت آرای
۱۳۹۳سیستم گرون هلمتئاترردی گالچرانعلیرضا کوشک جلالیسالن تئاتر باران و فرهنگسرا نیاوران

بازی‌ های توقیف شده رستمی

  • امیرحسین رستمی در سریال “قهوه تلخ”، سه قسمت در نقش پسر جهانگیر شاه بازی کرد که هر سه قسمت توقیف شد.
  • او در فیلم سینمایی “سعادت آباد” که به جهت ممیزی سانسور شد، بازی کرد.
  • امیرحسین رستمی در فیلم نمایش خانگی “برادرزاده عزیز” به کارگردانی علی امینی و فیلم “خاطره آن شب بارانی” به کارگردانی سیامک شایقی بازی کرده‌ است که هر دوی آن ها توقیف شده‌ اند!

آدرس اینستاگرام امیر حسین رستمی

http://www.instagram.com/amir_hrostami

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا