زندگینامه کامل رضا عطاران و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی رضا عطاران باید بدانید.

جدول یاب ، محمد سیمری : از جمله موفق ترین و پر مخاطب ترین بازیگران سینمای ایران، کسی نیست جز رضا عطاران. رضا عطاران، بازیگر مشهور طنز سینما و تلویزیون متولد ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۷ شمسی در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد می باشد.

رضا عطاران

مادر و پدر رضا، اهل شهر گناباد (بخش کاخک) در استان خراسان رضوی بودند؛ لازم به بیان است مادر رضا چند ماه پس از تولد وی و در سال ۱۳۴۷ شمسی در زلزله ی کاخک چشم از جهان فروبست. رضا دو خواهر بزرگتر از خود و یک برادر ناتنی کوچک تر از خود دارد؛ او سومین فرزند خانواده است. رضا درباره ی کودکی خود می گوید: “وقتی مادرم فوت کرد، پدرم باز هم ازدواج کرد. همسر دوم پدرم هم فوت کرد و برای بار سوم ازدواج کرد! و در حال حاضر با ایشان در مشهد زندگی می‌ کند.”

رضا عطاران دیپلم خود را در رشته اقتصاد در شهر مشهد گرفت و برای ادامه ی تحصیل در رشته ی طراحی صنعتی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به شهر تهران آمد. رضا عطاران چندی بعد تحصیل را رها کرد و به سینما، بازیگری، فیلم‌ نامه‌ نویسی و همچنین کارگردانی روی آورد. رضا با بازی در تئاتر مرحوم حسن حامد فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۶۱ شمسی و هنگامی که تنها ۱۳ سال داشت، آغاز کرد؛ در این دوره او تنها نقش‌ های غیر کمیک بازی می کرد و این اتفاق تا سال ۱۳۷۱ شمسی ادامه داشت. لازم به بیان است رضا به صورت همزمان، در ترمینال نیز کارمند بود!

عکس جدیدی از رضا عطاران

رضا در سال ۱۳۶۸ شمسی در تئاتر هملت مهران مدیری بازی کرد و از همانجا نیز با مهران آشنا شد. رضا عطاران در سال ۱۳۶۹ شمسی با بازی در مجموعه تلویزیونی “بیداران” به کارگردانی اصغر عبداللهی برای اولین بار در تلویزیون دیده شد! همچنین دوستی با مهران مدیری باعث شد تا در سال ۱۳۷۲ شمسی به گروه مجموعه “ساعت خوش” وارد شود. او در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی و نادر سلیمانی کارهای کمدی متفاوتی را بازی کرده است.

ماجرای ممنوع الکاری رضا عطاران چیست؟

بعد از پخش مجموعه “ساعت خوش” به کارگردانی مهران مدیری، تمام بازیگران این مجموعه به صورت غیر عادی تا سه سال ممنوع الکار شدند! که تابه حال کسی علت آن اتفاق را نمی داند؛ البته رضا یک و نیم سال ممنوع الکار بود! او در همین مدت، با یک وانت آبی برای سوپر مارکت ها وسایل توزیع می کرد.

رضا عطاران

اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران

رضا پس از بازی در سریال های “سال خوش”، “سرزمین سبز” و “دنیای شیرین”، در سال ۱۳۷۸ شمسی اولین فعالیت خود را در زمینه ی کارگردانی با مجموعه تلویزیونی “مجید دلبندم” در گروه کودک و نوجوان تجربه کرد!

رضا عطاران در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، به عنوان بازیگر هم حضور داشت. یوسف تیموری، زیبا بروفه، جواد رضویان و مجید صالحی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند. در ادامه ی فعالیت ها، در سال ۱۳۷۹ شمسی رضا مجموعه “قطار ابدی” را تهیه کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ شمسی نیز مجموعه‌ های “سیب خنده”، “ستاره‌ ها” و همچنین “کوچه اقاقیا” را تولید کرد.

عطاران در سال ۱۳۸۳ شمسی وارد عرصه ی تولید سریال‌ های مناسبتی ماه رمضان شد و به عنوان اولین تجربه، سریال “خانه به دوش” را ساخت. پس از آن در سال ۱۳۸۴ شمسی مجموعه “متهم گریخت” را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد. دیگر ساخته ی وی، سریالی به نام “ترش و شیرین” بود که در نوروز سال ۱۳۸۶ شمسی از شبکه سوم تلویزیون پخش شد. همچنین در ماه رمضان سال ۱۳۸۷ شمسی، مجموعه تلویزیونی “بزنگاه” را کارگردانی کرد.

فعالیت موفقیت آمیز رضا عطاران در سینما

رضا عطاران در سال ۱۳۷۶ شمسی با بازی در فیلم سینمایی “کلید ازدواج” به کارگردانی داوود موثقی برای اولین بار پا به عرصه ی سینما گذاشت! “سیندرلا” عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال ۱۳۸۰ شمسی تولید شد؛ او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون رامبد جوان و مرحوم پوپک گلدره به ایفای نقش پرداخت.

رضا عطاران

رضا عطاران همچنین در چند فیلم‌ سینمایی ازجمله “هوو و تیغ زن”، “کلاهی برای باران” به کارگردانی مسعود نوابی و همچنین “اسب حیوان نجیبی است” بازی کرده است. بد نیست بدانید فیلم “اسب حیوان نجیبی است” به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، در اکران دچار مشکل شد و به صورت محدود اکران شد، ولی فروش خوبی داشت! رضا عطاران برای بازی در این فیلمریال موفق به کسب تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در مراسم اختتامیه ی دومین جشن لبخند آفتاب شد.

عطاران در سال ۱۳۸۹ شمسی قرار بود در فیلم “خیابان‌ های آرام” به کارگردانی کمال تبریزی ایفای نقش کند، اما به یکباره جای خود را به حسن معجونی داد! عطاران بعد از درخشش در فیلم سینمایی “خروس جنگی”، با بازی در “نیش زنبور” بازی متفاوتی را از خود نشان داد!

در کارنامه ی فعالیت های رضا عطاران کارگردانی فیلم نیز به چشم می‌ خورد! او در سال ۱۳۹۰ شمسی، اولین فیلم سینمایی خود با نام “خوابم می‌ آد” را کارگردانی کرد. رضا در این فیلم توانست سیمرغ بهترین کارگردان بخش نگاه نو را از جشنواره ی فیلم فجر دریافت نماید.

رضا در سال ۱۳۹۴ شمسی با فیلم نه چندان موفق “دراکولا” به سینماهای کشور آمد و پس از آن در فیلم “نهنگ عنبر دو” بازی کرد. فیلم “نهنگ عنبر ۲” در سال ۱۳۹۶ با فروش ۲۰ میلیاردی خود، عنوان یکی از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد. پس از موفقیت رضا عطاران در فیلم سینمایی “نهنگ عنبر دو”، او در سال ۱۳۹۶ شمسی در دو فیلم “مصادره” و “هزارپا” به ایفای نقش پرداخت. فیلم “مصادره” اولین تجربه کارگردانی مهران احمدی است، که علاوه بر کارگردانی، به عنوان بازیگر هم در این فیلم حضور دارد.

زندگینامه رضا عطاران

فیلم “هزارپا” به کارگردانی ابوالحسن داوودی، توانست با فروش ۳۰ میلیاردی خود در گیشه های سینماهای سراسر کشور، رکورد پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص دهد!

فعالیت های رضا عطاران در حوزه ی موسیقی

رضا عطاران گروه موسیقی “دمپایی” را به همراه یوسف تیموری و چند تن دیگر تشکیل داد.

ماجرای جنجال رضا عطاران در مصاحبه ی خبری چه بود؟

عطاران در نشست فیلم سینمایی “طبقه هساث” در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: “من برای خنداندن مردم، حاضرم شلوارم را نیز پایین بکشم!”

طبقه هساث به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۲ شمسی ساخته شد و در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد. رضا عطاران در این فیلم در کنار بهاره رهنما، پیمان قاسمخانی و آزاده صمدی به ایفای نقش پرداخت و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره ی فیلم فجر شد.

گریم متفاوت رضا عطاران

فیلم “استراحت مطلق” ؛ حاشیه های رضا و همسرش

“استراحت مطلق” فیلمی بود که رضا عطاران در آن به همراه همسر خود یعنی فریده فرامرزی به ایفای نقش پرداخت. تماس بدنی رضا عطاران و همسر وی، فریده فرامرزی در این فیلم حاشیه های زیادی را به همراه آورد! به طوری که قرار شد برخی از سکانس های این فیلم حذف گردد تا اجازه ی اکران عمومی به آن داده شود؛ اما بخاطر کوتاه بودن فیلم این امکان وجود نداشت و از همین رو عبدالرضا کاهانی در برابر این خواسته، ایستادگی کرد و ابراز داشت این دو بازیگر با هم نسبت زن و شوهری دارند!

سرانجام فیلم “استراحت مطلق” در سال ۱۳۹۳ شمسی در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

سود آورترین بازیگر سینما!

رضا  با بازی در فیلم های “طبقه هساث”، “رد کارپتگ و همچنین “کلاشینکفگ و سودآوری ۱٫۶ میلیاردی در سینمای ایران، لقب سودآورترین بازیگر را در سال ۱۳۹۳ شمسی از آن خود کرد!

او همچنین در سال ۱۳۹۳ شمسی در فیلم “نهنگ عنبر” به کارگردانی سامان مقدم بازی کرد. رضا عطاران بعد از “نهنگ عنبر” در دو فیلم موفق “گینس” و “من سالوادور نیستم” به ایفای نقش پرداخت.

زندگی شخصی رضا عطاران

رضا عطاران در سال ۱۳۷۳ شمسی و وقتی ۲۶ ساله بود با فریده فرامرزی ازدواج کرد؛ فریده فرامرزی بازیگر قدیمی می باشد که تجربه بازی در چند فیلم و نامزدی گرفتن سیمرغ هم در کارنامه ی فعالیت های خود دارد! جالب است بدانید این زوج شرط کردند هیچ وقت بچه دار نشوند! رضا در این باره این چنین می گوید: “اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید، به نظرم نبودن بهتر است. از ابتدا هم با همسرم هم عقیده بودیم و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر فرزند دار نشدن توافق کردیم.”

رضا عطاران و همسرش

رضا سیگاری است و جالب است بدانید فقط سیگار بهمن می کشد! البته او به سلامتی خود اهمیت می دهد و مدتی است مانند همسر خود، گیاهخواری را شروع کرده است. همچنین او به فوتبال علاقه عجیبی دارد و جزو افرادی بود که فوتبال هنرمندان را پایه گذاری کرد.

رضا به داشتن کلاه بر سر خود بسیار معروف است! او خود در این باره چنین می گوید: “تا جایی که یادم می آید، کلاه را همیشه داشتم! حتی زمانی که ساعت خوش کار می کردیم، به کلاه علاقه داشتم؛ تا اینکه کچلی ام بیشتر و علاقه مندی ام به کلاه بیشتر شد!”

فیلم های سینمایی رضا عطاران

آزاد مثل هوا ۱۳۹۷ بازیگر رسول عبدالرضا کاهانی

زیر نظر ۱۳۹۷ بازیگر، مشاور کارگردان مجید صالحی

مصادره ۱۳۹۶ بازیگر اسماعیل یارجانلو مهران احمدی

خانم یایا ۱۳۹۶ بازیگر ناصر عبدالرضا کاهانی

هزارپا ۱۳۹۶ بازیگر رضا هزارپا ابوالحسن داوودی

نهنگ عنبر۲ :سلکشن رؤیا ۱۳۹۵ بازیگر ارژنگ صنوبر سامان مقدم

آبنبات چوبی ۱۳۹۴ بازیگر فرهاد محمدحسین فرح بخش

دراکولا ۱۳۹۴ بازیگر، کارگردان، نویسنده جواد رضا عطاران

من سالوادور نیستم ۱۳۹۴ بازیگر ناصر ایزدی/سالوادور منوچهر هادی

گینس ۱۳۹۳ بازیگر بهمن محسن تنابنده

نهنگ عنبر ۱۳۹۳ بازیگر ارژنگ صنوبر سامان مقدم

کلاشینکف ۱۳۹۲ بازیگر رضا سعید سهیلی

رد کارپت ۱۳۹۲ بازیگر، کارگردان، نویسنده رضا عطاران

طبقه هساث ۱۳۹۲ بازیگر آقای کمالی کمال تبریزی

استراحت مطلق ۱۳۹۲ بازیگر داوود عبدالرضا کاهانی

آینه شمعدون ۱۳۹۱ بازیگر بهرام بهرامیان

دهلیز ۱۳۹۱ بازیگر بهزاد بهروز شعیبی

چه خوبه که برگشتی ۱۳۹۱ بازیگر داریوش مهرجویی

بی خود و بی جهت ۱۳۹۰ بازیگر محسن عبدالرضا کاهانی

خوابم می آد ۱۳۹۰ بازیگر، کارگردان، بازنویس فیلمنامه، تدوین رضا رضا عطاران

۳ درجه تب ۱۳۸۹ بازیگر، خواننده عبدالکریم حمیدرضا صلاحمند

اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹ بازیگر بهروز شکیبا/کمال خسروجردی عبدالرضا کاهانی

اخلاقتو خوب کن ۱۳۸۹ بازیگر فرشته مرگ مسعود اطیابی

هرچی خدا بخواد ۱۳۸۹ بازیگر دایی نوید میهن دوست

ورود آقایان ممنوع ۱۳۸۹ بازیگر، خواننده وحید جبلی رامبد جوان

بعدازظهر سگی سگی ۱۳۸۸ بازیگر مصطفی کیایی

از ما بهترون ۱۳۸۸ بازیگر احسان مهرداد فرید

نیش زنبور ۱۳۸۸ بازیگر، خواننده رضا حمیدرضا صلاحمند

آقای هفت رنگ ۱۳۸۷ بازیگر، خواننده هوشنگ سامان شهرام شاه حسینی

صندلی خالی ۱۳۸۷ بازیگر اسماعیل سامان استرکی

هفت و پنج دقیقه ۱۳۸۷ بازیگر محمدمهدی عسگرپور

تسویه حساب ۱۳۸۶ بازیگر علی تهمینه میلانی

توفیق اجباری ۱۳۸۶ بازیگر عطا محمدحسین لطیفی

خروس جنگی ۱۳۸۶ بازیگر، خواننده محمود دل ربا مسعود اطیابی

قرنطینه ۱۳۸۶ بازیگر منوچهر هادی

تیغ زن ۱۳۸۶ بازیگر علیرضا داوودنژاد

کلاهی برای باران ۱۳۸۵ بازیگر، خواننده ابی مسعود نوابی

هوو ۱۳۸۴ بازیگر عطا علیرضا داوودنژاد

کلاه قرمزی و سروناز ۱۳۸۱ بازیگر چنگیز ایرج طهماسب

سیندرلا ۱۳۷۹ بازیگر مسعود رسام، بیژن بیرنگ

کلید ازدواج ۱۳۷۶ بازیگر عبدل داوود موثقی

عطاران

فعالیت های رضا عطاران در تلویزیون

گپ ۱۳۹۱ مهمان رامبد جوان

نقطه سر خط ۱۳۹۰ طراح تیتراژ، مشاور کارگردان سعید آقاخانی

موج و صخره ۱۳۸۹ مشاور کارگردان مجید صالحی

زن بابا ۱۳۸۸ مشاور کارگردان سعید آقاخانی

بزنگاه ۱۳۸۷ بازیگر، کارگردان، خواننده نادر رضا عطاران

سه در چهار ۱۳۸۷ مشاور کارگردان، خواننده مجید صالحی

ترش و شیرین ۱۳۸۵ بازیگر، کارگردان، خواننده ناصر رضا عطاران

کتاب فروشی هدهد ۱۳۸۵ بازیگر مهمان مرضیه برومند

متهم گریخت ۱۳۸۴ بازیگر، کارگردان، خواننده رامین رضا عطاران

خانه به دوش ۱۳۸۳ بازیگر، کارگردان، نویسنده احمد رضا عطاران

کوچه اقاقیا ۱۳۸۲ بازیگر، کارگردان، نویسنده، خواننده فرامرز تهرانی رضا عطاران

دریایی ها ۱۳۸۱ بازیگر بهنام سیروس مقدم

زیر آسمان شهر ۱۳۸۰ مشاور کارگردان، نویسنده، بازیگر مهمان مجری تلویزیون (حضور افتخاری) مهران غفوریان

این چند نفر ۱۳۷۹ مشاور کارگردان، نویسنده مهران غفوریان

قطار ابدی ۱۳۷۹ بازیگر، کارگردان هنری، نویسنده بیمار روانی رضا عطاران، بهروز بقایی

ستاره ها ۱۳۷۸ بازیگر، کارگردان، نویسنده رضا عطاران

حرف تو حرف ۱۳۷۸ نویسنده مهران غفوریان

مجید دلبندم ۱۳۷۷ بازیگر، کارگردان، نویسنده رضا عطاران

سیب خنده ۱۳۷۶ بازیگر، کارگردان هنری، نویسنده رضا عطاران، شیرین جاهد

سرزمین سبز ۱۳۷۶ بازیگر بیژن بیرنگ، مسعود رسام

دنیای شیرین ۱۳۷۵ بازیگر بهروز بقایی

سال خوش ۱۳۷۴ بازیگر، نویسنده مهران مدیری

ساعت خوش ۱۳۷۳ بازیگر، نویسنده مهران مدیری

پرواز ۵۷ ۱۳۷۲ بازیگر مهران مدیری، شیرین جاهد

بیداران ۱۳۶۹ بازیگر اصغر عبداللهی

عطاران

 

فعالیت های رضا عطاران در تئاتر

دوستان بامحبت ۱۳۶۸

دارالحکومه ۱۳۶۷

مجلس جمعه کشی ۱۳۶۷

آنتیگونه ۱۳۶۷

عشق ۱۳۶۷

ماهان و کوشیار ۱۳۶۷

تسلیم شدگان

پا انداز ۱۳۶۶

توراندخت ۱۳۶۵

ملاقات با آقای می سی سی پی ۱۳۶۴

دیکته و زاویه ۱۳۶۴

هانی تی ۱۳۶۳

یادگار سال های شن ۱۳۶۳

شیطان سفید ۱۳۶۳ حسن حامد

موش عاشق ۱۳۶۱ حسن حامد

فیلم های رضا عطاران

فعالیت رضا عطاران در حوزه خوانندگی

۱۳۸۲ – خوانندگی تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی کوچه اقاقیا

۱۳۸۴ – خوانندگی تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی متهم گریخت (به همراه امیرحسین مدرس)

۱۳۸۵ – خوانندگی تیتراژ آغازین مجموعهٔ تلویزیونی ترش و شیرین (به همراه محسن نامجو)

۱۳۸۵ – خوانندگی در فیلم کلاهی برای باران

۱۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی سه در چهار (به همراه حمیدرضا ترکاشوند)

۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ فیلم خروس جنگی

۱۳۸۷ – خوانندگی در فیلم آقای هفت رنگ

۱۳۸۸ – خوانندگی تیتراژ فیلم نیش زنبور

۱۳۸۹ – خوانندگی تیتراژ فیلم ورود آقایان ممنوع

۱۳۹۱ – خسته شدم (به همراه امیرحسین مدرس)

رضا عطاران در هزار پا

جوایز و افتخارات رضاعطاران

جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۰ بهترین کارگردانی خوابم می آد برنده

۱۳۹۰ بهترین بازیگر نقش اول مرد خوابم می آد نامزدشده

۱۳۹۱ بهترین بازیگر نقش اول مرد دهلیز نامزدشده

۱۳۹۲ بهترین بازیگر نقش اول مرد طبقه هساث برنده

۱۳۹۶ بهترین بازیگر نقش اول مرد مصادره نامزدشده

جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ۱۳۹۱ بهترین بازیگر نقش اول مرد بی خود و بی جهت برنده

۱۳۹۲ بهترین بازیگر نقش اول مرد دهلیز برنده

جشن بزرگ سینمای ایران ۱۳۹۰ بهترین بازیگر نقش اول مرد اسب حیوان نجیبی است برنده

۱۳۹۳ بهترین بازیگر نقش اول مرد طبقه هساث نامزدشده

۱۳۹۳ بهترین کارگردانی فیلم اول خوابم می آد نامزدشده

لبخند زرین ۱۳۹۱ بهترین بازیگر مرد کمدی اسب حیوان نجیبی است

آدرس اینستاگرام رضا عطاران

http://www.instagram.com/rezaattaran

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا