زندگینامه کامل شهاب حسینی و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب ، محمد سیمری : شهاب حسینی با نام کامل سید شهاب‌ الدین حسینی تنکابنی ، متولد ۱۴ بهمن سال ۱۳۵۲ شمسی در شهر تهران می باشد. شهاب حسینی بی شک یکی از موفق ترین و ایده آل ترین بازیگران سینما و تلویزیون می باشد؛ مردی که به سبب ایفای نقش در فیلم ” فروشنده ” توانست جایزه ی بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

با ما همراه باشید تا بیشتر با بیوگرافی بازیگران ایرانی پر طرفدار آشنا شویم.

شهاب حسینی

کودکی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی، اولین فرزند یک خانواده ی اصالتا اهل شهر تنکابن استان مازندران است؛ او یک برادر و دو خواهر نیز دارد. شهاب اول دبستان را در مدرسه بامداد نو گذراند، اما سال بعد به خاطر کار مادر به خرم‌ آباد نقل‌ مکان ‌کردند؛ زیرا مادر او یک امدادگر سیار بود! سال‌ های دوم، سوم و چهارم دبستان را در خرم‌ آباد (یعنی سال‌ های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲) به تحصیل پرداخت.

مادر شهاب حسینی درباره ی او چنین می گوید: “شهاب پسر شری بود! روزی که به خاطر سر‌بازی سرش را با نمره ۴ اصلاح کرد، دیدم سرش از ۹ ناحیه شکسته است! با توجه به اینکه زمان وقوع ۵ الی ۴ مورد از این شکستگی‌ ها را به خاطر نمی‌ آورم، باید آن‌ ها را به دوران کودکی‌ شهاب نسبت داد!”

شهاب دیپلم علوم انسانی و دانشجوی انصرافی رشته ی روانشناسی دانشگاه تهران است! شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا دانشجوی انصرافی؟ شهاب تحصیلات دانشگاهی خود را به قصد مهاجرت به کشور کانادا ناتمام گذاشت!

زندگینامه شهاب حسینی

شهاب درباره ی این ماجرا چنین می گوید: “دو سال در دانشگاه درس خواندم و بعد انصراف دادم! عمویم مقیم کشور کانادا بود. قصد داشتم هرچه سریع‌ تر به او برسم و در کشور کانادا ادامه تحصیل دهم. همین تصمیم باعث شد تا درس را نیمه‌ کاره رها کنم. برای سفر به کشور کانادا یک سال تلاش کردم اما نشد! سپس به سربازی رفتم، به این امید که پس از پایان خدمت به کشور کانادا بروم! خدمت سربازیم در تیپ ۶۵ نیروهای ویژه ارتش مشخص شد؛ در آنجاا راننده بودم. پس از ۱۸ ماه خدمت سربازی، دچار خون‌ ریزی معده شدم! مرا به بیمارستان ۵۰۲ منتقل کردند. آنجا به من گفتند تو نباید به خدمت سربازی می‌ آمدی!

با توجه به اضافه‌ هایی که خورده بودم، ترجیح دادم معاف شوم. این‌ گونه بود که سر ۱۸ ماه با خدمت خداحافظی کردم.”

اما این تصمیم در نهایت به ورود او به حرفه ی مجری‌ گری در رادیو و تلویزیون ختم شد! شهاب حسینی فعالیت‌ های هنری خود را در تلویزیون با مجری‌ گری در برنامه متفاوت “جنگ اکسیژن” آغاز کرد و در طی ۲ سال در برنامه‌ های “رنگ صبح” ، “برپا – برپا” و همچنین برنامه ی “با شما” رویکردی مشابه را ادامه داد.

آغاز بازیگری شهاب حسینی

شهاب حسینی بین سال‌ های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ شمسی در کلاس‌ های بازیگری استاد سمندریان شرکت کرد. اما این سریال تلویزیونی “پس از باران”، محصول سال ۱۳۷۹ شمسی، بود که نقطه‌‌ ی آغاز هنرنمایی‌ ها و بروز استعدادهای هنری شهاب حسینی را رقم زد! یک سال بعد وی برای اولین بار در فیلم “رخساره” در قالب یک فیلم سینمایی، در مقابل دوربین امیر قویدل رفت و با میترا حجار همبازی شد!

سال ۱۳۸۰ شمسی مصادف بود با ایفای نقش شهاب حسینی در دو سریال “پلیس جوان” به کارگردانی سیروس مقدم و همچنین “همسفر” به کارگردانی قاسم جعفری. شهاب سال ۱۳۸۱ شمسی را به دور از تلویزیون سپری نمود و در این سال در ۳ فیلم “واکنش پنجم” به کارگردانی تهمینه میلانی، “این زن حرف نمی زند” به کارگردانی احمد امینی و همچنین “زهر عسل” به کارگردانی ابراهیم شیبانی ایفای نقش داشت.

جالب است بدانید شهاب حسینی به واسطه‌ ی ایفای نقش مجید در فیلم “واکنش پنجم” به کارگردانی تهمینه میلانی، برای اولین بار کاندید دریافت جایزه‌ ای در حوزه‌ ی سینما و تلویزیون شد! هیئت داوران جشنواره فجر او را لایق دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در این جشنواره دانستند.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۲ شمس علاوه بر ایفای نقش در فیلم‌ های “شمعی در باد” به کارگردانی پوران درخشنده و “الهه زیگورات” به کارگردانی رحمان رضایی، بار دیگر به تلویزیون بازگشت و در یکی از متفاوت‌ ترین سریال‌ های پخش شده از صدا و سیما، یعنی “تب سرد” یکی از برترین و بهترین نقش‌ های خود را ایفا نمود! فیلم “شمعی در باد” به کارگردانی پوران درخشنده منجر به دومین کاندیداتوری وی برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد!

درخشش شهاب حسینی

شهاب در سال ۱۳۸۳ شمسی به ترتیب دو فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” به کارگردانی سیروس الوند و “گرداب” به کارگردانی حسن هدایت و در سال ۱۳۸۴ شمسی سه فیلم “باغ آلوچه” به کارگردانی بهروز شعیبی، “پیشنهاد ۵۰ میلیونی” به کارگردانی مهدی صباغ‌ زاده و همچنین “قتل آنلاین” به کارگردانی مسعود آب‌ پرور را نیز به کارنامه خود اضافه کرد. حضور در فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” و همکاری با سیروس الوند سومین کاندیداتوری سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را برای شهاب حسینی به همراه داشت! موفقیتی بزرگ و جالب توجه.

شهاب در سال ۱۳۸۵ شمسی با سریال‌ های “مدار صفر درجه” و “رقص پرواز” در تلویزیون حضور داشت. همچنین شهاب حسینی در این سال در پنج فیلم سینمایی به نام‌ های “ایستگاه بهشت”، “تنگن””، “بچه‌ های ابدی”، “غیر منتظره” و همچنین فیلم “قصه عشق: نیز حضور داشت.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۶ شمسی برای بازی در فیلم “محیا” از جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد؛ همچنین در سال ۱۳۸۷ شمسی نیز در همین جشنواره برای فیلم “سوپر استار” سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد! شهاب حسینی همچنین به خاطر بازی در فیلم های “پرسه در مه” به کارگردانی بهرام توکلی و “درباره الی “به کارگردانی اصغر فرهادی، بازیگر مرد برگزیده ی چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز شد!

شهاب حسینی

درباره ی جوایز بین المللی شهاب حسینی بد نیست بدانید او خرس نقره‌ ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌ المللی فیلم برلین سال ۲۰۱۱ میلادی را به‌ همراه گروه بازیگران فیلم “جدایی نادر از سیمین” دریافت کرد. همچنین در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۶ میلادی با ایفای نقش در فیلم “فروشنده” به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه ی بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

پریچهر قنبری همسر شهاب حسینی کیست؟

شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ شمسی با پریچهر قنبری ازدواج کرد. شهاب درباره ماجرای آشنایی خود با پریچهر چنین می گوید: ” همسرم پریچهر را در دانشگاه دیدم. یک روز از سربازی مرخصی گرفتم تا سری به رفقای دانشجو بزنم؛ دیدم دختر خانم زیبا، ساده و محجوبی سرگرم مطالعه کتاب‌ های خود است! هر چه خواستم با او ارتباط برقرار کنم، نشد که نشد! با این حال در نگاهش چیزی دیدم که تشویقم کرد به ادامه ی راهی که منجر به ازدواج شد.”

شهاب حسینی و همسرش

پریچهر قنبری متولد ۴ دی ۱۳۵۹ در شهر تهران می باشد. او فارغ التحصیل رشته ی چهره پردازی از دانشگاه تهران است؛ علاقه مند به گریم است و در این حوزه نیز فعالیت می کند. پریچهر قنبری وارد عرصه ی بازیگری نیز شده است و در فیلم “ساکن طبقه وسط” به کارگردانی همسر خود، شهاب حسینی اولین تجربه را به دست آورده است و در حال حاضر در تئاتر به ایفای نقش مشغول است.

فرزند اول شهاب حسینی و  پریچهر قنبری، به نام محمد امین در زمستان سال ۱۳۸۲ شمسی و فرزند دوم آن ها به نام امیر علی در تابستان سال ۱۳۹۰ شمسی به دنیا آمد.

شهاب حسینی و اصغر فرهادی

 جوایز شهاب حسینی

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم واکنش پنجم (۱۳۸۲)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرداز بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شمعی در باد (۱۳۸۲)

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شمعی در باد (۱۳۸۳)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم محیا (۱۳۸۶)

تقدیر شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سوپر استار (۱۳۸۷)

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از نخستین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی برای بازی در فیلم تنهایی (۱۳۸۸)

تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم‌های پرسه در مه و درباره الی (۱۳۸۹)

تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از نگاه منتقدان در چهارمین شب منتقدان کشور برای فیلم پرسه در مه (۱۳۸۹)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)

یاس زرین بهترین بازیگر مرد از نخستین جشنوارهٔ فیلم‌های تلویزیونی برای فیلم تنهایی

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از پانزدهمین جشنواره فیلم های پلیسی مسکو برای بازی در فیلم تعبیر خواب (۱۳۹۲)

دریافت دیپلم افتخار، برای بازی در فیلم حوض نقاشی در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران (۱۳۹۲)

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پانزدهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۹۰)

برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پنجمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۹۰)

نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای بازی در فیلم درباره الی (۱۳۸۸)

برنده خرس نقره ای برلین بهترین گروه بازیگران مرد برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین

 

آدرس اینستاگرام شهاب حسینی

http://www.instagram.com/shahaab_hosseini

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا