زندگینامه کامل علی قلی زاده و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی علی قلی زاده باید بدانید.

جدول یاب ، محمد سیمری : شاید شما نیز می دانید فوتبالیست های ایرانی بسیاری در سرتاسر نقاط جهان مشغول به بازی در پست های گوناگون در تیم های اروپایی و… می باشند! یکی از این فوتبالیست های جوان و بسیار سخت کوش کسی نیست جز علی قلی زاده !

علی قلی زاده

علی قلی‌ زاده با نام کامل علی قلی زاده نوجه ده متولد ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۷۴ شمسی در شهر تهران است؛ لازم به بیان است علی اصالتا اهل روستای نوجه ده استان اردبیل می باشد. پدر علی از فوتبالیست های دهه پنجاه شمسی بود و قبل از جنگ ایران و عراق در تیم راه آهن بازی می کرد. برادر وی نیز در تیم فوتبال استقلال اهواز توپ می زد که به دلیل مصدومیت، از فوتبال کنار رفت و به اجبار از این رشته ی ورزشی خداحافظی کرد!

درباره ی کودکی علی بد نیست بدانید او نیز همچون اغلب بچه ها، فوتبال را با توپ پلاستیکی از کوچه و خیابان آغاز کرد و سپس به صورت جدی با ورزش فوتسال آشنا شد و در این رشته ی ورزشی نیز بازی کرد! او سپس به پیشنهاد برادر خود، از رشته ی ورزشی فوتسال به رشته ی ورزشی فوتبال رفت!

علی قلی زاده و دوستان

علی از همان سال های ابتدایی یعنی در سال ۱۳۸۵ شمسی (سالی که علی دایی، تیم بزرگسالان سایپا را قهرمان لیگ برتر ایران کرد) و آن هنگام که تنها ۱۰ سال داشت، وارد آکادمی فوتبال باشگاه سایپا شد و یک رده پایین تر از نونهالان بازی می کرد! از سال ۱۳۸۵ شمسی تا ۱۳۹۰ شمسی در رده های سنی مختلف برای باشگاه سایپا بازی کرد؛ سپس از سال ۱۳۹۰ شمسی تا ۱۳۹۱ شمسی در تیم دوم باشگاه سایپا توپ می زد تا اینکه به صورت رسمی از سال ۱۳۹۱ شمسی به تیم بزرگسالان باشگاه سایپا رفت و در لیگ برتر ایران بازی کرد.

بازی فوتبال

در ادامه و از سال ۱۳۸۸ شمسی، او عضو تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ایران بوده است؛ همچنین یک لژیونر می باشد! علی قلی زاده اکنون (از تابستان سال ۱۳۹۷ شمسی) به عنوان مهاجم برای تیم رویال شارلوا در لیگ برتر کشور بلژیک بازی می‌ کند. قرارداد علی قلی زاده با این تیم اروپایی، قرارداری دو ساله به مبلغ ۳۵۰ هزار یورو می باشد. البته لازم به بیان است علی چند سال پیش از تیم فوتبال نایمخن کشور هلند پیشنهاد داشت، اما متاسفانه وی مصدوم شد و فرصت رفتن به اروپا را در آن سال ها از دست داد!

بچه های تیم ملی فوتبال ایران

علی درباره ی علاقه خود به فوتبال می گوید: “من عاشق دریبل زدن هستم و دوست دارم حرکات تکنیکی انجام دهم!”

علی از سال ۱۳۹۷ شمسی در تیم ملی بزرگسالان کشور بازی کرد و در جام جهانی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز حضور داشت. او به دلیل حضور در جام جهانی و با وجود اینکه هیچ بازی ای انجام نداد! جزو ۷ بازیکنی بود که توانست طبق قانون سرباز قهرمان، معافیت سربازی خود را بگیرد!

قلی زاده

علاقه وی به پیراهن شماره ۱۱

علی درباره ی خود به شماره ۱۱ این چنین می گوید: “این شماره از پدرم به من به ارث رسیده است! او قبل از جنگ ایران و عراق در تیم راه آهن بازی می کرد و برادرم هم در تیم استقلال اهواز بود که متاسفانه بد شانسی آورد! پایش شکست و از فوتبال کنار رفت.”

زندگی شخصی علی قلی زاده

علی متاهل است؛ او در ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۷ شمسی با یاسمن فرمانی ازدواج کرد. وی مراسم ازدواج خود را در خرداد ماه ۱۳۹۸ شمسی و با انتشار عکسی در اینستاگرام خود، رسانه ای کرد.

علی قلی زاده و همسرش

یاسمن فرمانی متولد ۲۳ بهمنماه سال ۱۳۷۳ شمسی در شهر اردبیل است؛ او عضو تیم فوتبال ملوان بندر انزلی و همیاری اورمیه و پارس جنوبی بوده است و در پست تخصصی دفاع وسط بازی می کند.

قلی زاده و همسرش

علی درباره الگوی ورزشی خود در رشته ی فوتبال می گوید: “الگوی من نیمار است و همیشه سعی می‌ کنم حرکات او را یاد بگیرم! البته دریبل زدن من، تخریب بازیکنان نیست و دوست دارم که حرکات تکنیکی خاص خود را انجام دهم!” همچنین او درباره ی این که استقلالی است یا پرسپولیسی؛ می گوید: “من از بچگی در تیم فوبتال سایپا بازی کرده ام و عاشق این تیم هستیم!”

زندگینامه علی قلی زاده و همسرش

افتخارات علی قلی زاده

پدیده لیگ برتر فوتبال ایران در ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ شمسی

قلی زاده

آدرس اینستاگرام علی قلی زاده

http://www.instagram.com/ali_gholizadeh11

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا