زندگینامه کامل کیمیا علیزاده و شوهرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب ، محمد سیمری : کیمیا علیزاده با نام کامل کیمیا علیزاده زنوزی در ۱۹ تیر ماه سال ۱۳۷۷ در شهر کرج متولد شد. کیمیا به عنوان جوان ترین مدال آور تاریخ ایران در ادوار المپیک، دانشجوی دانشگاه خوارزمی می باشد.

کیمیا علیزاده

کودکی کیمیا علیزاده

درباره ی خانواده ی کیمیا می توان گفت خانواده ی کیمیا اصالتا آذری هستند؛ پدرش اهل شهر زنوز واقع در بخش مرکزی شهرستان مرند در استان آذربایجان شرقی است و یک کارگاه ساخت رومیزی دارد. مادرش نیز اهل استان اردبیل می باشد. کیمیا فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچک تر از خود نیز دارد.

 کیمیا زمانی که ۷ ساله بود، توسط مادر خود مورد تشویق قرار گرفت تا در کلاس های تکواندو شرکت کند. البته هدف آن ها در ابتدا فقط پر کردن اوقات فراغت فرزندشان بود؛ اما پس از مدتی، استعدادهای شگفت انگیز کیمیا در این رشته ی ورزشی شکوفا شد و پای او را به مسابقات کشوری باز کرد! کیمیا علیزاده در دوران دبیرستان، رشته ی ریاضی فیزیک را انتخاب کرد، اما به خاطر مشکلات ورزشی تصمیم گرفت رشته ی خود را به علوم تجربی تغییر دهد و همین موضوع او را یک سال از درس و مدرسه دور کرد! اما با وجود تمام این ها کیمیا بسیار در تحصیل خود کوشا و موفق است.

کیمیا علیزاده و برادرش

جالب است بدانید کیمیا علیزاده به دلیل کسب مقام های بین المللی، از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون کنکور پذیرفته شده است و قصد دارد پس از طی دوران متوسطه، در رشته فیزیوتراپی تحصیل کند تا کمک حال ورزشکاران پس از خود باشد.

کیمیا علیزاده خیلی زود پدیده ی تکواندو لقب گرفت! کیمیا در ۱۶ سالگی یک از امیدهای بازی های آسیایی سال ۲۰۱۴ میلادی اینچئون در وزن ۶۲- بود؛ اما به علت سن کم و نرسیدن به سن ۱۷ سال تمام، مجوز بازی نگرفت! فدراسیون تکواندو نسبت بـه این موضوع شکایت کرد؛ اما مسئولان مسابقات نپذیرفتند تا تغییرات گسترده در قوانین تکواندو، علیزاده را از بازی های آسیایی باز دارد. کیمیا درباره علاقه به ورزش در وجود خود می گوید: “در المپیک پکن، در حالی که ده ساله بودم مبارزات هادی ساعی را در المپیک دنبال می کردم و می گفتم ای کاش روزی من هم مدال جهانی کسب کنم!”

کیمیا علیزاده در حال تمرین

در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ میلادی در حالی که همه نمایندگان کشور ایران شکست خورده بودند، کیمیا علیزاده توانست خانوم جونز، قهرمان تکواندوی زنان در المپیک لندن را شکست دهد! او به مدال برنز آن مسابقات در کشور روسیه دست یافت.

کیمیا علیزاده

کیمیا در المپیک سال ۲۰۱۶ میلادی ریو در کشور برزیل، وقتی ۱۸ ساله بود توانست به عنوان اولین زن ایرانی در المپیک، مدال خوش رنگ طلا را بدست آورد! کیمیا می گوید: “به جز تکواندو عاشق کوهنوردی هستم؛ و در برنامه های چند روزه کوهنوردی شرکت می‌ کنم. آرامشی کـه در کوه دارم را هیچ کجا ندارم!”

کیمیا علیزاده پس از دریافت مدال

ماجرای ازدواج تکواندو کار پرافتخار کشورمان

بد نیست بدانید کیمیا علیزاده تکواندو کار پرافتخار کشورمان، در آخرین روزهای مرداد سال ۱۳۹۷ در سن ۲۰ سالگی با حامد معدنچی، والیبالیست سابق ازدواج کردند، این دو ورزشکار این خبر را با انتشار استوری در صفحات شخصی اینستاگرام شان بـه اطلاع مردم رساندند! این خبر هم زمان با خبر ازدواج هادی کاظمی و سمانه پاکدل پخش شد.

کیمیا علیزاده و شوهرش

لازم به بیان است حامد معدنچی، از بازیکنان سابق والیبال اسـت و سال‌ ها در تیم والیبال آلومینیوم المهدی شهر هرمزگان و پیکان شهر تهران حضور داشت. او دو سال پیش به دلیل مصدومیت شدید، تصمیم بـه کناره گیری از دوران حرفه ای ورزش خود گرفت ودر حال حاضر نیز حرفه ی مربیگری والیبال را در پیش گرفته اسـت.

حامد معدنچی درباره ازدواجشان این چنین می گوید: “برنامه خواستگاری ما یکدفعه ای شد و من دو روز قبل از تصمیمم برای خواستگاری به خانواده گفتم. البته خانواده در جریان آشنایی مان بودند. برای رفتن به خواستگاری استرس داشتم. گرچه قبل از مراسم هم با خانواده او صحبت کرده بودم. به خانمم گفته بودم دستمال کاغذی را نزدیک من بگذار تا عرق های پیشانی ام را خشک کنم. مدام هم نگاهم به فرش بود. مادر کیمیا به شوخی گفت باید مهریه دخترم ۱۳۷۷ به تعداد سال تولد او باشد اما مهریه مان ۱۴ سکه شد!”

ماجرای خداحافظی علیزاده با دنیای ورزش

درباره کیمیا علیزاده شایعه هایی نیز مبنی بر خداحافظی وی با دنیای ورزش شنیده شده است! وی در این باره می گوید: “اینطور نیست که نتوانم به ورزش برگردم. بعد از مسابقات جهانی که مچ پای راستم را جراحی کردم و دو هفته بیمارستان بودم، می گفتند کیمیا خداحافظی کرده و نمی تواند برگردد! این بار هم همین موضوع پیش آمد، اما من نه من خداحافظی می کنم، نه آسیبم دروغ بوده است. احتمالا بعد از ۹ یا ۱۰ ماه که بهبود پیدا کنم، به ورزش برخواهم گشت.”

 

کیمیا علیزاده در لیست ۱۰۰ نفره BBC

در جدیدترین اتفاق، نام کیمیا علیزاده در لیست ۱۰۰ نفره ی زنان الهام‌ بخش و موثر از سراسر نقاط جهان که توسط BBC منتشر شده است، دیده می شود! BBC در بخش ورزش این لیست ۱۰۰ نفره، به معرفی ۱۳ ورزشکار پرداخته است. لازم به ذکر است در بین برترین زنان ورزشکار جهان، مگان راپینوئه بانوی ملی‌ پوش فوتبال ایالات متحده آمریکا که در جام جهانی همراه تیم خود قهرمان شد نیز به چشم می‌ خورد!

اینستاگرام کیمیا علیزاده:

https://www.instagram.com/kimiaalizadeh.ir

@kimiaalizadeh.ir در توئیتر

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا