چرا عروس خانم ها بعد از ازدواج چاق می شوند؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد ویا حتی برای اطرافیانتان که بعد از ازدواج اضافه وزن محسوسی داشته اند طوری که چاق شدنشان سوژه دوستان و فامیلشان شده است . اما براستی چرا بعد از ازدواج وزن عروس و داماد به طرز مشهودی بالا میرود؟

 چاقی دختران بعد از متاهل شدن

یک دلیلش می تواند این باشد که بعد از ازدواج فرد تازه عروس یا داماد اگه اقوام زیادی داشته باشد و البته رفت و آمد هم با تک تک آنها بکند طبیعی است هر روز هفته به یک مهمانی دعوت خواهد شد و چون اولین بارش هم می شود که بعد از عروسی به منزل اقوام می رود یک جورایی حکم پاگشا را دارد پس مطمئنا میزبان نیز سنگ تمام می گذارد اما امان از سفره رنگین و دل ! اگر نخورد که خب نمی شود پس به ناچار اگر از همه غذاها و تنقلات قبل و غذا تست هم بکند بدن همه این غذاهای دریافتی را به چربی تبدیل می کند، به مرور نیز چربی ها روی هم انباشته خواهد شد و گرم گرم به وزن این شاه داماد و نوعروس اضافه خواهد شد. این مهمانی ها که اغلب شب هستند مزید علت می شود چون در شب هنگام غذاهای سنگین ممنوع است و بهتر است در چند ساعات اخیر شب چیزی میل نشود.

 چاقی دختران بعد از متاهل شدن
بجز رفتن به مهمانی ها و خوشگذرانی ها که معمولا تا ماهها بعد از عروسی طول می کشد یکی از دلایل چاقی بعد از ازدواج می تواند باشد.
اگر از نظر علمی نیز به این موضوع بپردازیم خواهیم دانست که این چاقی دلیل فیزیولوژیکی نیز دارد، مصرف قرص های ضد بارداری که دارای ترکیبات کورتونی هستند در این امر بی تاثیر نیستند. این ترکیبات تولید چربی در بدن زنان می کند و موجب چاقی می شود. در ضمن این قرصها آب بدن را گاهی تا ۳ کیلو در بدن ذخیره می کنند و موجب چاقی می شود. دیگر مضرات این قرص ها اشتها آور بودنشان است که انسان را بعد از مصرف کردن به خوردن زیاد غذا تحریک می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا