چگونه در عرض یک شبانه روز خیارشورهای بهداشتی و خوشمزه داشته باشیم؟

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

از خیارشور برای طعم دادن به غذاهای سرد مانند انواع سالادهایی چون سالاد اندونزی و سالاد الویه و غذاهای ساندویچی مانند فلافل و بندری و … استفاده می کنیم. خیارشورهای آماده به خاطر نامطمئن بودنشان ریسک بالایی برای خریدنشان است، پس چه کنیم تا در منزل بتوانیم خودمان خیلی سریع و راحت خیارشور تهیه کنیم؟

 خیارشورهای بهداشتی و خوشمزه

در این روش آماده کردن خیارشور اصلا نیاز به جوشاندن آب و مدت نگهداری طولانی و یا خشک کردن خیارها و سبزیجاتش بعد از شستشو ندارد! تعجب کردید؟
بله این روش راحتترین روش آماده کردن خیارشور است ، پس بد نیست امتحانش کنید ؛

 

ابتدا شیشه های خالی که در منزل دارید و درهای فلزی دارند را مانند شیشه های رب یا سس و یا مربا را آماده کنید.
به اندازه دو سانتی متر داخل شیشه ها را سرکه سفید بریزید و خیارهای شسته شده را بدون خشک کردن خیلی مرتب و باسلیقه داخل شیشه ها قرار دهید، فواصل آنها را سیر و فلفل (برای هر شیشه دو یا سه دانه کافی است) بگذارید و از سبزی هایی چون شوید و ترخون نیز از هر کدام ۳ شاخه قرار دهید تا زمانی که شیشه ها از خیار و سبزیجات پر شوند.

یک پارچ را از شیر آب پر کنید به همراه نمک ( برای هر لیوان آب یک قاشق غذاخوری نمک کافی است) داخل شیشه ها بریزید و در آنها را محکم ببندید و داخل یک قابلمه که به ارتفاع دوسوم از شیشه ها آب دارد بگذارید و سپس روی اجاق قرار دهید تا شعله اجاق آب داخل قابلمه را به جوش بیاورد.

در پایان منتظر بمانید که رنگ خیارها به سبزی خیارشور دربیاید و سپس شعله اجاق را خاموش کنید و صبر کنید که شیشه ها داخل همان ظرف خنک شوند و سپس درون یخچال قرار دهید تا فردا که آماده خوردن شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا