چگونه مانند یک شف پاستا بپزیم؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب: عده ای از افراد در زمان کم به دنبال پخت یک غذای سریع و راحت می باشند و در این زمان اولین گزینه پخت پاستا به ذهنشان می آید ، اما بعد از پخت این آن چیزی نبوده که توقعش را داشتند.

چگونه مانند یک شف پاستا بپزیم؟

نکاتی را که هنگام پخت یک پاستای خوشمزه باید رعایت کنید را مرور می کنیم ، ببینید از این نکات چند نکته را رعایت نمی کردید؛

✅ ابتدا برای پخت یک ظرف مناسب احتیاج دارید ، هر چه ظرف به نسبت پاستاها کوچکتر باشد نتیجه خوبی بدست نمی آید. آب جوشیده کافی به بهتر پخت و شناور شدن پاستاها کمک می کند .

✅ در مرحله دوم اضافه کردن نمک و روغن باعث بی کیفیت شدن پاستای شما می شود، شما این دو گزینه را به موقع خود باید به پاستا اضافه کنید نه الان.

✅ زمانی که کاملا آب به جوش آمد پاستا را به آن اضافه کنید ، این تصور را نکنید که چون زمان کمی دارید پس بهتر است باقی آب با پاستا بجوشد.

✅ پاستا را به حال خود رها نکنید ، آنها را ابتدا مدام با چنگال مخصوص پاستا هم زده تا بهم نچسبند و سپس هر چند ثانیه یک بار ، در اینجاست که فایده ظرف مناسب و بزرگتر به چشمتان می آید و هرگز درب ظرف را نگذارید ، این کار باعث سر رفتن آب می شود.

 

✅ زمانی پاستا را آبکش کنید که به مرحله پخت رسیده باشد ، نیازی نیست شما آنها را سفت بردارید که بعد مجبور به دم گذاشتن آن شوید و تمام خاصیت آن را از بین ببرید. بهترین زمان وقتی است که روی بسته نوشته شده است.

✅ هنگامی که پاستا ها به مرحله پخت رسید زیر حرارت را خاموش کرده و یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید تا مرحله پخت ادامه پیدا نکند.

✅ سپس یک لیوان از آب پاستا برداشته و بعد پاستا را از ظرف خارج کرده و آب آن را با آبکش خارج کنید ، شستن پاستا با آب سرد کیفیت آنرا از بین می برد پس هرگز در این مرحله آنرا با آب شستشو نکنید.

 

✅ حال لیوان آب پاستایی که نگه داشته بودید روی پاستاها ریخته تا طراوت خود را از دست ندهند.

✅ پاستا را با سس گرمی که آماده کرده اید مخلوط کنید، برای این کار بهترین گزینه ریختن پاستا روی سس است نه ریختن سس روی پاستا.

✅ دو دقیقه با حرارت بالا آنرا هم زده تا سس ها به خورد پاستا بروند و سپس آن را درون ظرف مورد نظر کشیده و تزئین کنید، نوش جان.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا