چرا برخی افراد دچار ترس ذاتی ( فوبیا) هستند؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب : انسان ها غیر از اینکه در بدن خود احساس درد جسمانی می کنند گاهی اوقات نیز دچار بیماری های روحی می شوند که ممکن است آنها را دچار اضطراب یا اندوه کنند.

بعضی از این اضطراب ها ناشی از ترس های بی دلیل می تواند باشد که در اثر موقعیت یا موضوع خاصی پیش می آید، مانند ترس از محیط های بسته ، اجتماعات عمومی، مکان های بلند و یا تاریک و یا حتی ترس از موجودات زنده یا حتی آلودگی محیط.

افرادی که دچار این نوع ترس ها می شوند ، خود نیز دلیل آن را نمی دانند و واکنش آنها در مقابل این نوع حوادث یا موضوعات غیر ارادی است، تنها چیزی که این افراد را مجبور می کند که در مقابل این نوع موقعیت های ترسناک( البته در ذهن خودشان) از مواجهه با آنان ،خودداری کنند.

برای جلوگیری از این نوع ترس ها هیچ راه حلی وجود ندارد اما درمان آن می تواند از ترس در طول زندگی بکاهد، که نوع درمان ها بعضی به صورت مصرف دارو می باشد و برخی نیز با روان درمانی بهبود می یابند.

البته این بیماری روانی فقط مخصوص افراد معمولی نیست گاهی حتی بعضی از افراد مشهور و یا سلبریتی ها هم دیده شده که به ترس خود اعتراف کرده اند و در طول دوران زندگی شان با این ترس کنار آمده اند.

این نوع ترس ها ذاتی هستند و البته یک سری از این فوبیاها با مرور زمان از کودکی تا بزرگسالی افراد دیده شده که کمرنگ شده اند و حتی با مراجعه به پزشک درمان شده اند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا