طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و خوشمزه و ساده برای مهمانی و مجالس با نان تست

دستور تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ

کیک مرغ یکی از غذاهای لذیذ بین المللی با ظاهری جذاب است که می تواند گزینه مناسبی برای تولد و مهمانی ها باشد و شما می توانید با یک کیک مرغ خوشمزه و پرطرفدار میز مهمانی خود را شیک و جذاب کنید. برای تهیه کیک مرغ دستورهای مختلفی وجود دارد که در آن از مواد متنوعی استفاده و کیک مرغ معمولا به صورت سرد تهیه و سرو می شود. کیک مرغ به دلیل استفاده از سس مایونز و پنیر خامه ای در آن، یک غذای پرکالری به شمار می آید و افرادی که رژیم خاصی دارند باید در خوردن آن دقت کنند. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک مرغ را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ مجلسی

  • مرغ پخته شده ۳۰۰ گرم برابر با ۱ عدد سینه مرغ پخته شده
  • نان تست ۱ بسته
  • پیاز ۱ عدد
  • آبلیمو به دلخواه
  • هویج ریز خرد شده ۵۰ گرم
  • خیارشور ریز خرد شده ۱۸۰ گرم
  • پیازچه خرد شده ۵ عدد
  • گردو ریز خرد شده ۸۰ گرم
  • جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
  • ماست ۴ قاشق غذا خوری
  • پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
  • سس مایونز ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر به میزان دلخواه

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست

مرحله اول: پختن و خرد کردن مرغ

مرغ را بعد از پاک کردن تمیز با آب سرد بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری آب و در صورت دلخواه کمی آبلیمو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مرغ کاملا پخته شود. بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را از قابلمه خارج و با کمک غذاساز، رنده یا چاقو به صورت خیلی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: خرد کردن سبزیجات و خیارشور

هویج، پیازچه، خیارشور و جعفری را خوب بشویید و اجازه دهید آب آن ها کشیده و خشک شوند. هویج را بعد از پوست گرفتن روی سطح کار قرار دهید و در اندازه ریز خرد کنید. پیازچه و خیارشور را نیز تقریبا در اندازه هویج خرد کنید و کنار بگذارید. برگ های جعفری را از ساقه جدا و به صورت خیلی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: ترکیب مرغ با مواد خرد شده و گردو

داخل یک ظرف مناسب مرغ ریز شده را به همراه سبزیجات خرد شده بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. گردو را نیز در اندازه های کوچک خرد و به مواد مرغ اضافه کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن پنیر و سس و ماست به همراه ادویه ها

داخل یک کاسه کوچک، پنیر خامه ای، سس مایونز و ماست را بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. در ادامه ترکیب ماست و پنیر و سس را به مواد مرغ اضافه و خوب با هم مخلوط کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر داخل مواد بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم: چیدن نان تست و مواد مرغ روی هم

اطراف نان تست را با چاقو ببرید، بعد نان تست ها را داخل یک ظرف به هر شکل دلخواه که دوست دارید بچینید. یک لایه نازک از مواد مرغی بردارید و روی نان تست بریزید و سطح آن را صاف کنید. دوباره نان تست قرار دهید و از مواد مرغی بریزید؛ این کار را تا آخر ادامه دهید تا مواد تمام شود.

مرحله ششم: تزئین و سرو کیک مرغ

در آخر تمام سطح کیک را سس مایونز بزنید و کناره های نان تست را آسیاب کنید و اطراف کیک را با آن بپوشانید یا با همان کناره های نان روی کیک و اطراف آن را تزئین کنید و به مدت دو الی سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کیک مرغ کاملا خنک شود و لایه ها به هم بچسبند و بعد آن را سرو کنید.

طرز تهیه کیک مرغ

نکات کلیدی برای تهیه کیک مرغ خوشمزه و ساده و مجلسی

  1. مرغ ها را بهتر است با دستگاه خرد کنید چون در این صورت انسجام مواد بیشتر می شود.
  2. حتما از ماست سفت و چکیده برای تهیه کیک مرغ استفاده کنید تا بعدا نان تست خمیر نشود.
  3. آب خیار شور را بگیرید و بعد داخل مواد بریزید.
  4. پنیر خامه ای قابل حذف از مواد می باشد.
  5. پیازچه را حذف نکنید زیرا طعم اصلی کیک مرغ با پیازچه متفاوت می شود.
‫۳.۳/۵ (۳ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا