طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش شده ساده و خوشمزه و با قارچ و پنیر پیتزا

دستور تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ یک ساندویچ خوشمزه و فوری است که با مرغ بدون استخوان، چاشنی و نان ساندویچ درست می شود. برای این ساندویچ معمولا از سس تنوری به عنوان چاشنی استفاده می شود، اما در سال های اخیر استفاده از سس خردل و سس مایونز نیز محبوبیت پیدا کرده است. ساندویچ مرغ را می توان به صورت ساده یا با اضافه کردن قارچ، پنیر، فلفل دلمه ای و مواد دیگر درست کرد. در تهیه این ساندویچ از سس کچاپ، سس خردل یا سس سفید برای طعم دهی بهتر می توانید استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ و پنیر با مرغ ریش ریش را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش

  • سینه و ران مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • ذرت کنسروی مقداری
  • نمک، فلفل، زردچوبه، به مقدار لازم
  • پودر سیر، پاپریکا و آویشن به مقدار لازم
  • سس کچاپ ۲ قاشق غذا خوری
  • سس خردل ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • پنیر ورقه ای ۳ ورقه

طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر و قارچ

مرحله اول: آبپز کردن مرغ

تکه های مرغ را پاک کنید و با آب به خوبی بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کامل کشیده شود. سینه و ران مرغ را داخل قابلمه بگذارید مقداری نمک، فلفل و زردچوبه روی مرغ بریزید و کمی آب اضافه کنید بعد ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و داخل قابلمه بیندازید و روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه آب به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مرغ پخته شود. بعد از پخت، مرغ را از قابلمه خارج و داخل یک بشقاب مرغ را ریش ریش کنید و کناری بگذارید.

مرحله دوم: خرد کردن پیاز و قارچ و فلفل دلمه ای

پیاز را پوست بگیرید و بشویید و روی تخته کار به صورت خلالی درشت خرد کنید. قارچ ها را تمیز بشویید و پوست روی آن ها را بگیرید بعد بسته به سلیقه خود به صورت ورقه ای یا نگینی خرد کنید. ۱ عدد فلفل دلمه ای را هم بشویید و دانه های آن را در بیاورید، به صورت رشته ای باریک برش بزنید و در نهایت به صورت نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز با قارچ و فلفل دلمه ای

تابه ای را روی حرارت قرار دهید، مقداری روغن داخل تابه بریزید زمانی که روغن داغ شد پیازها را به تابه اضافه و تفت دهید تا نرم و سبک شوند. کمی زردچوبه بریزید و پیاز را با زردچوبه تفت دهید. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید. زمانی که فلفل دلمه ای کمی نرم شد قارچ های خرد شده را هم اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن مرغ ریش ریش و ذرت

مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری ذرت اضافه کنید و چند دقیقه ای با مواد تفت دهید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. ادویه ها شامل پودر سیر، پاپریکا و آویشن را به مواد اضافه و خوب با هم مخلوط کنید. ۲ قاشق غذا خوری سس کچاپ و ۲ قاشق سس خردل را اضافه و مواد را با هم ترکیب کنید. سس خردل طعم این ساندویچ را فوق العاده خوشمزه می کند.

مرحله پنجم: اضافه کردن پنیر پیتزا

مقداری پنیر پیتزا را روی کل مواد پخش کنید در آخر چند عدد پنیر ورقه ای را روی مواد قرار دهید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه با درب بسته روی حرارت بماند تا کاملا مواد آماده شوند. در آخر مواد ساندویچ را به همراه خیارشور، گوجه و کاهو داخل نان قرار دهید و نوش جان کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

نکات کلیدی برای تهیه ساندویچ مرغ و قارچ با پنیر پیتزا

  1. در کنار ساندویچ مرغ می توانید از سیب زمینی سرخ شده هم استفاده کنید.
  2. داخل مواد ساندویچ می توانید مقداری شوید تازه خرد شده یا شوید خشک بریزید.
  3. ریختن آویشن در ساندویچ مرغ اختیاری می باشد و به جای آن می توانید پودر کاری بریزید.
‫۴.۳/۵ (۳ امتیاز )
۲ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا