طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی ساده و خوشمزه با پودر سوخاری به روش رستورانی

دستور تهیه شنیسل مرغ در خانه

طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای خاص و خوشمزه بین المللی است که با مرغ درست می شود و بسیار پرطرفدار می باشد. شنیسل مرغ یک غذای ساده و فست فودی است که نوع بازاری آن بسیار لذیذ و عالی است و به راحتی قابل تهیه در منزل می باشد. می توانید با سینه مرغ ورقه ای و غلتاندن در آرد سوخاری و تخم مرغ یک شنیسل خوشمزه خانگی درست و برای مجالس و مهمانی های خود سرو کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شنیسل مرغ را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ ساده و خوشمزه

  • سینه مرغ متوسط ۲ عدد
  • آرد گندم ۲ پیمانه
  • پودر سوخاری ۱ بسته
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • سس خردل ۱ قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز و پودر پاپریکا هر کدام ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر سیر و پودر پیاز به دلخواه

طرز تهیه شنیسل مرغ با پودر سوخاری

مرحله اول: مزه دار کردن سینه مرغ

سینه های مرغ را از استخوان جدا کنید و بعد از تمیز کردن با آب سرد بشویید. سینه مرغ را روی سطح کار قرار دهید و با کارد تیز آشپزخانه به ضخامت یک سانت برش دهید. مقداری نمک و فلفل روی دو طرف سینه های مرغ برش خورده بریزید و با دست همه جا پخش کنید تا مزه دار شوند.

مرحله دوم: نازک کردن برش های مرغ

روی سطح کار سلفون بکشید و سینه مرغ را روی سلفون قرار دهید و سلفون را روی مرغ برگردانید. با وردنه به آرامی ضربه هایی به برش های مرغ بزنید تا تمام سطح مرغ یکدست شود و ضخامت آن به نیم سانت برسد.

مرحله سوم: آماده سازی مواد سوخاری

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و مقداری سس خردل به آن اضافه و با همزن دستی خوب تخم مرغ و سس خردل را با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی درست شود. پودر سوخاری را از بسته خارج کنید و داخل یک ظرف بریزید، مقداری نمک، فلفل قرمز و پودر پاپریکا اضافه و پودر سوخاری را با ادویه ها مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: غلتاندن برش های مرغ در آرد

آرد سفید را نیز داخل یک ظرف بریزید و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و به دلخواه کمی پودر سیر و پودر پیاز اضافه و خوب با آرد ترکیب کنید. سینه های مرغ را داخل آرد بزنید و خوب فشرده کنید و آرد را به همه جای مرغ برسانید، بعد آرد اضافی آن را بگیرید.

مرحله پنجم: آغشته کردن به تخم مرغ و پودر سوخاری

در این مرحله سینه مرغ را به مخلوط تخم مرغ و سس خردل آغشته کنید و در نهایت داخل پودر سوخاری بزنید. تمام قسمت های مرغ را پودر سوخاری بزنید و خوب فشرده و همه برش های مرغ را به همین صورت آماده کنید.

مرحله ششم: سرخ کردن شنیسل ها

قابلمه یا ماهیتابه گودی را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخل ظرف بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. شنیسل های آماده را داخل روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند. سرخ شدن طرف اول شنیسل حدود ۴ دقیقه و طرف دوم سه دقیقه طول می کشد. بعد از سرخ شدن شنیسل های سرخ شده را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در نهایت شنیسل را داخل ظرف بچینید و با سس های دلخواه و خوشمزه سرو کنید.

طرز تهیه شنیسل مرغ

نکات کلیدی برای تهیه شنیسل مرغ خیلی راحت و سریع در خانه

  1. حرارت گاز متوسط رو به کم باشد تا روغن نسوزد و شنیسل ها مغز پخت شوند.
  2. بهتر است سینه های مرغ مزه دار شده را به مدت یکی دو ساعت در یخچال استراحت دهید و بعد سرخ کنید.
  3. از پودر سوخاری با طعم های مختلف می توانید استفاده کنید.
‫۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا