طرز تهیه شیر کاکائو خانگی غلیظ خوشمزه و بازاری با پودر کاکائو مثل نذری

دستور تهیه شیر کاکائو سرد با پودر کاکائو

طرز تهیه شیر کاکائو

شیر کاکائو یک نوشیدنی دلچسب و لذیذ است که هم به صورت گرم هم به صورت سرد قابل سرو و نوشیدن می باشد و می توان گفت یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در میان کودکان است. شاید فکر کنید شیر کاکائو نیاز به آموزش ندارد اما باید گفت اگر از آن دسته افراد عاشق شیر کاکائو مخصوصا از نوع بازاری آن هستید، باید بدانید که هر شیر کاکائویی غلیظ و خوشمزه نمی شود. شیر کاکائو را می توانید با مواد کم و در دسترس داخل منزل به صورت سالم و غلیظ و بدون هیچ گونه نگهدارنده تهیه و در کنار عزیزان خود نوش جان نمایید. طبیعت کاکائو در طب سنتی گرم است، به کاهش استرس کمک می کند و باعث افزایش احساس آرامش و رضایتمندی در افراد می شود. کاکائو چه به صورت پودر و چه به صورت شکلات سیاه می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. کسانی که طبع گرمی دارند باید از خوردن بیش از حد کاکائو خودداری کنند و برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیر کاکائو نذری و غلیظ با پودر کاکائو به سبک بازاری را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر کاکائو سرد
  • شیر پرچرب ۱ لیتر یا ۴ لیوان
  • پودر کاکائو ۴ قاشق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۱ و نیم قاشق غذا خوری
  • شکر ۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیر کاکائو خانگی و بازاری

مرحله اول: الک کردن مواد خشک

مواد خشکی که برای تهیه شیر کاکائو استفاده می کنید باید کاملا الک شده باشند، به همین منظور قابلمه یا ظرف مناسبی را آماده کنید. ابتدا ۴ قاشق غذا خوری پودر کاکائو را الک کنید و داخل ظرف بریزید، در ادامه ۱ و نیم قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را که به غلیظ شدن شیر کاکائو کمک می کند از الک رد و به پودر کاکائو اضافه و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن شیر و شکر

در این مرحله حدود ۵ قاشق غذا خوری شکر را به مواد اضافه و با هم ترکیب کنید. ۱ لیوان از شیر را کم کم به مواد اضافه و با همزن یا لیسک تند تند هم بزنید تا مواد خشک داخل شیر گلوله نشوند. به همین ترتیب سه لیوان شیر دیگر را اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا شکر و نشاسته ذرت در شیر حل شوند.

مرحله سوم: هم زدن مواد روی حرارت

وقتی که مواد کاملا یکدست شد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و ۲ الی ۳ دقیقه مداوم هم بزنید تا خامی نشاسته از بین برود و شکر کامل حل شود. اصلا نیازی نیست که شیر به جوش بیاید و همین که کمی گرم شود کافی می باشد. اگر در این مرحله مواد شیر کاکائو کمی گلوله شد از صافی رد کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی نهایی شیر کاکائو

بعد از اینکه مواد کاملا یکدست و شیر کاکائو آماده شد حرارت را خاموش و صبر کنید تا کمی خنک شود، بعد شیر کاکائو را داخل بطری بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. شیر کاکائو بعد از خنک شدن کمی پررنگ تر و غلیظ تر هم می شود.

طرز تهیه شیر کاکائو

 

نکات کلیدی برای تهیه شیر کاکائو مثل نذری

  1. می توانید از ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل هم در انتهای پخت شیر کاکائو استفاده کنید.
  2. اگر می خواهید شیر کاکائوی غلیظ و خوش طعم تری داشته باشید حتما از شیر پرچرب استفاده کنید.
  3. شیر کاکائو را می توانید هم به صورت داغ هم به صورت سرد میل کنید، اما اگر به سبک بازاری می خواهید حتما ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید بعد میل کنید.
  4. نشاسته ذرت عطر و طعم خاصی ندارد پس آن را از داخل مواد خذف نکنید.
  5. از حرارت ملایم برای تهیه شیر کاکائو استفاده کنید.
‫۳.۸/۵ (۵ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا