طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی بسیار ساده و راحت در آفتاب با پوست به روش سنتی

دستور تهیه لیمو عمانی

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

لیمو عمانی از چاشنی های قدیمی است که در غذاهای ایرانی به خصوص در طبخ خورشت قیمه و قورمه به کار می رود. لیمو عمانی را به صورت درسته یا گرد آن می توانید برای ترش مزه کردن غذا استفاده کنید. لیمو درمانگر همه نوع سرطان است، با استرس و اختلالات عصبی مبارزه می کند، فشار خون بالا را تنظیم کرده و ضد افسردگی است همچنین به عنوان یک ضد قارچ برای عفونت ها و کرم ها محسوب می شود. لیموترش را به صورت درسته یا اسلایسی می توانید خشک کنید که از لیمو اسلایسی بیشتر برای استفاده در دمنوش ها و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. امروز در جدول یاب طرز تهیه لیمو عمانی خانگی سیاه در آفتاب را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی خشک در خانه

  • لیموترش ۱ کیلوگرم
  • سرکه ۱ فنجان
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه لیمو عمانی خشک شده خانگی به روش راحت و ساده

مرحله اول: ریختن نمک روی لیموها

لیموترش ها را با آب خوب بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کشیده شود، لیموها را کم کم داخل لگن بریزید و نمک فراوان بزنید و به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد از گذشت این مدت لیموها را با آب سرد بشویید.

مرحله دوم: ریختن لیموها در ترکیب آب و سرکه

داخل قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و یک فنجان سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. حالا لیموترش ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۲ دقیقه بجوشند سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید. مجددا لیموترش های آبکشی شده را درون مخلوط آب و سرکه بریزید و اجازه دهید این بار هم دوباره به مدت ۲ دقیقه بجوشند و سپس دوباره آبکشی کنید و اجازه دهید تا لیموها خنک شوند.

مرحله سوم: قرار دادن لیموها در آفتاب

پس از خنک شدن لیموترش ها، با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید سپس آن ها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۳ هفته زیر نور خورشید قرار دهید. گاهی لیموها را پشت و رو کنید تا کامل خشک شوند.

مرحله چهارم: خشک شدن نهایی لیموها

لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و اجازه دهید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک و آماده شوند. می توانید تعدادی از لیموها را آسیاب کنید و به صورت پودر یا گرد لیمو استفاده کنید.

طرز تهیه لیمو عمانی در منزل

نکات کلیدی برای تهیه لیمو عمانی خانگی با پوست در خانه

  1. لیموها را داخل سینی استیل بچینید چون زودتر خشک می شوند.
  2. لیموها را اگر در آفتاب قرار دهید زودتر خشک می شوند ولی رنگ آن ها تیره می گردد. می توانید در سایه هم خشک کنید ولی زمان خشک شدن طولانی می شود.
  3. برای اینکه شکل لیموها تغییر نکند می توانید آن ها را به سیخ بکشید و در جایی قرار دهید که از سطح زمین فاصله داشته باشند و اجازه دهید تا خشک شوند.
‫۳.۶/۵ (۵ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا