کدهای QR بر روی سنگ قبر چه افرادی حک می شود؟

در این متن قبل از هر چیز به اهمیت و کاربرد و نحوه استفاده از کدهای QR اشاره شده است:

کدهای QR بر روی سنگ قبر

کد QR چیست؟
اکثر افراد بارکد را به عنوان دسته ای از خطوط عمودی می شناسند که با اسکن کردن آن توسط نرم افزار و یا دستگاه مربوطه اطلاعات مربوط به آن محصول قابل مشاهده است، مانند قبوض خدماتی که اگر برای پرداخت آن به دستگاه ATM مراجعه کرده باشید، توسط لیزر اسکن و اطلاعات آن و مبلغ قابل پرداخت به شما نشان داده می شود. چنین بارکدهایی را UPC می شناسند که تنها باید به صورت افقی و در یک جهت اسکن شوند.

کد QR یا Quick Response Code، نوع دیگری از بارکد با قابلیت اسکن در دو جهت است که می توان اطلاعاتی تا ۷۰۸۹ کاراکتر عددی را در آن ذخیره نمود. این کد چیدمانی از نقاط مربعی شکل به رنگ سیاه واقع روی زمینه سفید بوده که می توان آن را با اسکنرهای QR و گوشی های تلفن همراه هوشمند بازخوانی نمود.

انواع مختلف این کد بر روی محصولات و تبلیغات وجود دارند که در اصل در کنار توضیحات کوتاهی که در مورد محصولی خاص به خواننده می دهند، آدرس اینترنتی خاصی را به صورت کد شده نشان می دهند که با اسکن کردن آن توسط گوشی های تلفن همراه هوشمند می توان از آن URL بازدید و اطلاعات بیش تری را در آن خصوص کسب کرد.

کدهای QR بر روی سنگ قبر

دلایل اهمیت کد QR و موارد استفاده از آن
با توجه به گسترش روز افزودن استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند و در دسترس بودن آن برای عموم، می توان در تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود از این کد استفاده نمود. به طور کلی می توان هر آدرس و یا URL اینترنتی را به صورت کد QR درآورد. با قرار دادن URL وب سایت اینترنتی و یا صفحات اجتماعی خود در این کد، در واقع به سئوی وب سایت خود نیز کمک می کنید چون از این راه تعداد بازدیدها از وب سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

می توانید این کد را بر روی کارت ویزیت خود چاپ کنید تا با اسکن کردن آن، خواننده بتواند توضیحات بیش تری را در خصوص نوع فعالیت و حرفه شما بخواند.

یک کاربرد دیگر این کد می تواند نشان دادن رویدادها یا وقایعی خاص باشد مثلاً می توانید برای برگزاری یک همایش با استفاده از این کد توضیحاتی را در خصوص موضوع همایش، زمان، مکان و یا نحوه ثبت نام به خواننده بدهید.

از این کد می توانید جهت نشان دادن نقشه محل جغرافیایی خاصی استفاده کنید که بعد از اسکن شدن توسط تلفن همراه، محل مورد نظر را روی Google Map به خواننده بدهد.

هم چنین در بازی ها و یا برنامه های کامپیوتری می توان توسط این کدها راهنمایی های خاصی را به کاربر ارائه داد.

در صورتی که مالک یک رستوران هستید و می خواهید اینترنت بی سیم در اختیار مشتریان خود قرار دهید می توانید به جای نوشتن و نصب نام کاربری و رمز عبور روی دیوار، آن ها را از طریق یک کد QR روی منوی خود نشان دهید تا تنها با اسکن کردن کد، تلفن همراه مشتری شما به طور خودکار به شبکه وصل شود.

نحوه اسکن کردن کد QR
برای سیستم عامل های مختلف برنامه های متفاوتی جهت اسکن کردن کد QR وجود دارد. برای مثال برای سیستم عامل Android می توان از برنامه ی Barcode Scanne و برای سیستم عامل IOS می توان از برنامه ی RedLaser استفاده نمود. در هر حال با نصب این برنامه، با استفاده از دوربین گوشی همراه می توان کد را اسکن نمود تا اطلاعات کدگذاری شده برای آن به شما نشان داده شود.

کدهای QR بر روی قبور افراد مشهور
همیشه اطلاع از زندگی نامه، دیدن عکس ها و فیلم ها و بسیاری اطلاعات دیگر از زندگی برخی افراد به خصوص اشخاص نامی، هنرمند، سیاستمدار، ورزشکار و … برای عده ای جالب و جذاب است.
در کشورهای اروپایی بر روی سنگ قبرها بارکدهایی حک می شد که با نصب نرم افزاری بر روی گوشی موبایل می توانید با استفاده از بارکد حک شده اطلاعاتی از فرد به دست بیاورید، عکس هایی متفاوتی از قبرستان های دانمارک و انگلستان که برخی از سنگ قبرهای ان حاوی کد QR یا همان بارکد هستند منتشر شده است.

در ایران نیز برای برخی از افراد بنا به تمایل خانواده های آنها کدهای QR با عنوان “یادکد” بر روی قبور طراحی می شود و شما با نصب اپلیکیشن مورد نیاز و اسکن بارکد طراحی شده می توانید اطلاعاتی از فرد به خاک سپرده شده بگیرید.

برای این کار سایتی طراحی شده که بنا به تقاضای افراد در صفحات شخصی بارکدی مخصوص ساخته می شود، معمولا در صفحات شخصی که متعلق به افراد مشهور است مجموعه ای از تصاویر، فیلم ماندگار، صدای ماندگار و نقشه مقبره و زندگی نامه و یا خاطرات ماندگار قرار داده میشود.

تاکنون این یادکدها بر روی قبور برخی از هنرمندان، ورزشکاران و شهدا حک شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا