درباره جدول سودوکوی پلکانی و روش حل آن چه می دانید؟

 جدول یاب ، محمد سیمری : تقویت مغز و ذهن از جمله نکات مهمی است که هر فرد بایستی بدان توجه داشته باشد؛ فراهم آوردن شرایط لازم برای تقویت مغز و ذهن، به عوامل و علل گوناگونی وابسته است. از جمله این عوامل و علل، می توان انجام ورزش های ذهنی را نام برد. در بین توصیه های متنوع برای ورزش های ذهنی، انجام بازی های فکری و منطقی، فوق العاده ایده آل و چاره ساز است.

درباره جدول سودوکوی پلکانی و روش حل آن چه می دانید؟

بازی سودوکو از جمله بازی های فکری و منطقی شناخته می شود که در بین افراد با سلایق گوناگون و همچنین سنین مختلف، محبوب است! بازی ای که روز به روز بر تعداد علاقمندان آن افزوده می شود.

متاسفانه برخلاف باور بسیاری از مردم، بازی سودوکو تنها محدود به سودوکوی معمولی یا سودوکوی کلاسیک نمی شود! بلکه انواع مختلفی از آن وجود دارد. در این مطلب تصمیم داریم پیرامون بازی سودوکوی پیکانی که یکی از جذاب ترین و پر هیجان ترین انواع بازی های سودوکو است، به بحث و بررسی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

دقت داشته باشید اگر چه بازی سودوکوی پلکانی، شباهت بسیار زیادی به بازی سودوکوی معمولی یا همان سودوکوی کلاسیک دارد، اما دانستن برخی نکات مهم برای حل این نوع جدول سودوکو موثر می نماید. بد نیست بدانید یکی از مهم ترین نکات در حل جدول سودوکوی پلکانی این است که شما توانایی بالا و کافی در یافتن جمع اعداد داشته باشید! در ادامه تصمیم داریم قانون حل جدول پلکانی و همچنین یک نمونه یحل شده از سودوکوی پیکانی را بررسی نماییم.

قانون حل جدول سودوکوی پلکانی

برای حل جدول سودوکوی پلکانی بایستی در ابتدا اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار بدهید که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند.

علاوه بر این، عدد داخل هر دایره بایستی برابر با مجموع اعداد خانه هایی باشد که پیکان از آن ها عبور کرده است! دقت داشته باشید اعدادی که در مسیر عبور پیکان قرار گرفته اند، می توانند تکرار شوند. برای مثال در نمونه ی حل شده که در ادامه ی این مطلب قرار گرفته است، یک پیکان اریب از ۵ خانه عبور کرده است و عدد داخل دایره نیز عدد ۹ است! دقت داشته باشید در این پیکان دو عدد ۲ و ۱ هر کدام ۲ بار تکرار شده اند.

لازم به بیان این نکته است از جمله ویژگی های مهم جدول سودوکوی پیکانی این است که شکل و ابعاد پیکان های استفاده شده در این نوع جدول سودوکو، می توانند متفاوت باشند. در حقیقت هر سودوکوی پیکانی دارای شکل و ابعاد پیکان های متفاوتی است که منحصر به خود نیز می باشد.

توصیه می کنیم در حل جدول سودوکوی پیکانی، به دنبال حذف کاندیدها از خانه های دایره دار باشید! توجه داشته باشید به طور معمول دو الی سه کاندید برای هر خانه دایره دار وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید جدول سودوکوی پیکانی مانند دیگر انواع جدول های سودوکو، فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است؛ پس در هنگام حل جدول سودوکوی پلکانی نبایستی به جواب های متعدد و گوناگون دست یابید، چرا که در این صورت قانون این سودوکو را زیر پا گذاشته اید و بازی سودوکو به درستی پیش نخواهد رفت.

برای توضیح بهتر و تصویری این قانون، به شکل زیر دقت نمایید:

درباره جدول سودوکوی پلکانی و روش حل آن چه می دانید؟

دقت داشته باشید برای حل جدول سودوکوی پیکانی بایستی با مجموعه اعداد آشنایی لازم و کافی داشته باشید؛ یعنی بایستی توانایی این را داشته باشید که بسیار سریع تشخیص دهید که برای اعداد داخل هر دایره، کدام مجموعه ی اعداد می توانند قرار گیرند.

شاید دانستن این نکته نیز بد نباشد که در جدول سودوکوی پیکانی، عدد ۱ به هیچ عنوان نمی تواند در خانه هایی که دایره دارند، قرار گیرد! به احتمال بسیار زیاد این سوال برای تان پیش خواهد آمد که دلیل این اتفاق چیست؟ در پاسخ بایستی گفت به این دلیل که مجموع هیچ عددی با عدد دیگر، عدد ۱ نخواهد شد!

همچنین از طرف دیگر عدد ۹ نیز نمی تواند در خانه هایی که در آن ها پیکان قرار داده شده است، قرار گیرد! زیرا در این صورت عدد داخل دایره از عدد ۹ کوچک تر خواهد بود و در این شرایط، بی شک قانون حاکم بر جدول سودوکوی پیکانی نقض می شود.

در انتها و به عنوان آخرین نکته به یاد داشته باشید در هنگام حل جدول سودوکوی پلکانی، نبایستی از قانون جدول سودوکوی معمولی یا همان جدول سودوکوی کلاسیک غافل شوید! بهتر است سعی کنید چند خانه از جدول را طبق قانون جدول سودوکوی معمولی به دست آورید تا بتوانید موقعیت اعداد در خانه های دایره ای و پیکان دار را نیز به دست آورید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا